Når kan jeg gi bort sølvkortet?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av mathiasfe, 07. april 2016.

  1. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Gav bort et sølvkort i November og rekvalifiserte akkurat til gull. Men når jeg skulle gi bort et nytt sølvkort nå, kommer det opp at "Din kortkvote vil bli fornyet etter 30 June 2016, avhengig av ditt medlemsnivå i din neste kvalifiseringsperiode.".

    Vil dette si at jeg ikke kan gi bort sølvkortet før etter 30. Juni, eller er det lagg hos SAS som gjør dette (og der ordner seg om ett par dager)?

    Det blir jo hele tiden snakket om at man kan gi bort 2-3 kort, men gjelder dette kun første gang man kvalifiserer?
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det er kvalifiseringsperioden din som bestemmer dette. Så viss den begynner 30. juni så er det først da du kan gi bort ett nytt sølvkort.
     
  3. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Men hvordan fungerer de 2 (3 hvis du ikke rekvalifiserer) kortene (som blir sagt) man kan gi bort da? Er dette kun første periode man kvalifiserer?
     
  4. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Det første kortet du kan gi bort med en gang du (re-)kvalifiserer til det (forutsatt at du ikke allerede i perioden allerede har gitt bort et kort). Deretter et kort etter at ny periode starter, og så et kort i grace-perioden før nedgradering. For mitt vedkommende ga jeg bort et gullkort i juni for 2 år siden når jeg første gang ble EBD (dette var når EBD ble innført og muligheten til å gi bort kort kom). Deretter et nytt i august samme år (min periode er fra 1. juli), og så et 3. kort i juli året etter (jeg ble nedgradert til EBG da med effekt fra Oktober). Du kan kun gi bort et gullkort (sølvkort) i en gitt opptjeningsperiode hvis du er EBD (EBG).
     
  5. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Så i teorien kan man da bare gi bort ett kort i året, så lenge man forsetter å rekvalifisere?
     
  6. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, det stemmer. Jeg la inn en ekstra setning i forrige innlegg om dette. Er du EBG så kan du kun gi bort 1 sølvkort i en gitt opptjeningsperiode. Om du ikke rekvalifiserer så kan du gi bort et kort i 3-månedsperiode etter nedgradering, men det er i prinsippet det samme som om du rekvalifiserer bortsett fra at du da kan vente i (nesten) 12 måneder med å gi bort kortet.
     
    mathiasfe liker dette
  7. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det siste (3 mnd grace perioden når man ikke revalifiserer) er kanskje å anse som en "bug" som blir fikset i de nye IT systemene som kommer når det snart lanseres ny Familiekonto etc ??
     
  8. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er det i motsatt fall, hvis jeg får et gullkort nå. Og min kval.periode går frem til 31.7 2016. Hvor lenge får jeg har EBG da?
     
  9. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du nå har kvalifisert til gull (fra sølv). Så får du gullkortet i posten nå - med gyldinghet til 31.7.17 (ut resten av denne perioden + neste).
     
  10. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke umulig. Jeg var i alle fall nokså overrasket over at jeg kunne gi bort et nytt kort i denne perioden, men klaget jo ikke... :) Jeg fikk vel også gleden av å velge ny gave fra Diamond-goodie bag også... :)
     
  11. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Det er vel ikke helt korrekt? Du får det vel i inneværende periode + hele neste periode + 3 måneders grace periode (dvs. ut oktober 2017).
     
  12. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det er selvsagt riktig hvis man skal være pirkete......det er alltid sånn at gyldignheten hvert år er kvalifiseringsåret + 3 mndr......

    Men så kan jo hende at man rekvalifiserer igjen for et nytt år også .... så det er mange mulighete :)
     
  13. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Ok hadde vært digg mtp Bryllupsreise til andre siden av jorden neste år! Da hadde det ihvertfall blitt *A!!
     

Del denne siden