når man ikke engang klarer å velge kontinent. en ferie for hele familien. Edit; det ble Dubai

Tråd i 'Reisemål' startet av leeds1979, 24. juli 2025.

1. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    9,730
    Bonuspoeng:
    183
    vegardg, leeds1979, Calling and 3 others like this.
  2. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    6,087
    Bonuspoeng:
    183

Nå er jeg ingen ekspert på Dubai, men inntrykket mitt er at du bør velge hotell basert på preferansene dine(strand, basseng, resort, all inclusive osv osv) og ikke hvor hotellet befinner deg. Mange av severdighetene kan og bør man sikkert bruke careem/uber til/fra.

Nå ble det Sofitel på oss, men som du skjønner av reisebrevet er det lite sannsynlig at jeg hadde booket dette om jeg hadde måttet betale full pris. For oss blir det dyrt uansett da vi er 5 stk. Er man 4 stk er plutselig mulighetene lang større og rimeligere. Kompis av meg reiser årlig og booker alltid Atlantis (pga barna). Han betaler ca 40k for en ukes tid sier han. For oss kostet Atlantis 180k (siden vi var 5 stk) og måtte da ha noen fancy suiter.

Men ja, noen Dubai kjennere må gjerne debunke min teori, men jeg hadde valgt basert på preferanser og ikke lokasjon (hvis ikke lokasjon er en preferanse da....).

leeds1979 and kongenamundsen like this.
  3. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,087
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for utfyllende og godt svar.
    Ja litt slik jeg har lest meg opp også. Mtp utflukter og sånn er det jo ofte pickup også.
    Vi er også 5, så det er litt ekstra hassle ja.

DJasko liker dette
  4. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,087
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har erfaringer med Sheraton «The Walk»?
    https://www.marriott.com/en-us/hotels/dxbsj-sheraton-the-walk-dubai/experiences/

Booka med avbestillingsmulighet på hotels nå med flashrate.
    Ser på hjemmesiden deres at de skal ha noe baderomsoppgradering på dagtid i perioden, og mulig derfor det lå ute såpass billig.
    Litt uklart hva rom det er da kart og terreng mellom hjemmesiden og hotels ikke samsvarer helt, så må nok kontakte de og få bekreftet.

5. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    6,101
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg for min del håper UD gjeninnfører reiseråd for Dubai så vi slipper å dra...

6. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,087
    Bonuspoeng:
    113
    Litt på siden der, men sånn sett enig.
    Er ikke bare grunnet mulighet for å bytte hotell jeg har gått for full avbestillingsmulighet.

Dog prøver jeg å tenke at det kan jo være at noen kloke hoder klarer å få litt roligere tider fremover.

Jeanette liker dette
  7. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,087
    Bonuspoeng:
    113
    HOPPLA!
    Første reisebrev som drar seg over 1 år, uten å ha kommet seg til flyplassen:oops:

For 2 uker siden begynte ting å skje.
    Vår tur for 5 fordelt på 3 bookinger grunnet 2CT, fikk først varsel om endring på en booking. KLM hadde kansellert alle sine flyvninger grunnet situasjonen i Midtøsten.
    Ble etter noen dagers stillhet booket om med AF til samme destinasjon, bare via NBO. I tillegg var utreise 1 dag før, og retur 3 dager senere.
    Så ble bookingen med mine 2 eldste sønner endret. Denne direkte fra CDG.
    Utreise på opprinnelig dato, og retur 2 dager senere.
    I dag kom melding om siste booking; og her ble det bare neej.

Kundeservice over telefon har vært strålende greie, og søkt seg ihjel for meg, men med samme resultat som meg; hadde det bare vært seter fra Vestlandet til Hubs kunne vi dratt til verdens ende.

Så nå sitter jeg her da, med ca 800 000 poeng og 2CT, og lurer på hva det skal bli av dette reisebrevet:confused:

Grunnet min turnusjobb, og videregående skole kan det se ut som neste vindu ikke er før sommer 2027.
    Jeg må booke asap, både mtp at vi er 5, og ønsker biz, i alle fall en vei, samt at ene CT gikk ut, og får 3 mnd gyldighet nå.

Drømmen er sørøst Asia(uten doble poeng m Vietnam), men med fare for å høres ut som «alle andre» så er vi ganske åpne.
    Men det MÅ være muligheter for skikkelig strandferie.
    Vurderer Florida og California, men vi har flere turer til USA allerede, og hadde jo vært stas med noe nytt.
    Karibien kanskje?
    Blir meget glad for innspill og tanker fra alle mann alle.

disclaimer; blir vel grisefest på granca med tui i høstferien i år, for å få litt sol:D

8. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,702
    Bonuspoeng:
    183
    Mexico eller andre destinasjoner i karibien? Hva med Sør Amerika?
    GIG med TAP?

tobeornot999 and leeds1979 like this.
  9. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,087
    Bonuspoeng:
    113
    Den skal sjekkes ut,
    Takk for tips

Del denne siden