God Torsdag. Siden SAS har strupet tilgangen på EB Billetter så har jeg søkt litt frem og tilbake. Søker jeg direkte fra avgangs sted A til destinasjon C så er det kun 2 billetter ledig. Søker jeg først opp A til B og videre fra B til C så finner jeg plasser til alle 4. Greit nok at jeg ryker på litt mer poeng ved å dele det opp i 2 bookinger men det er fremdeles VESENTLIG billigere enn å benytte seg av de overprisede poengbillettene som er tilgjengelig. Kan man booke det i 2 forskjellige bookinger og håpe SAS kan sy de sammen til 1 booking ved en telefon? "Eneste" ulempen jeg kan se ved å ha 2 bookinger er vel at man står strandet hvis det blir noe kluss med en av bookingen som medfører at man ikke rekker en av de andre avgangene? Hva sier menigheten? Kjør på eller stopp en halv ?
Liten sannsynlighet for at SAS kan slå de sammen til en booking. Du kan få de til å lage kryssreferanser mellom de slik at du kan sjekke bagasje gjennom. Usikker på om det bedrer rettigheter om du mister forbindelsen..
Anbefaler å ringe inn før booking og da får du be dem å søke A - B - C, legg for legg, slik at de finner alle billetter fram. Jeg gjorde det da biz finnes FRA til OSL, men viser ikke opp DCA - YYZ - FRA - OSL, men kun DCA - YYZ - FRA på nett, ringte inn og fikk sydd dem sammen uten noe rot.