Når SAS gir blaffen og drar før tiden...

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av ILS2, 21. april 2016.

  1. toresvan

    toresvan EBD, Finnair Gold, Hyatt Globalist

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Grei oppsummering @ILS2.
    Var på samme rute, er EBD og på CT tur i businessclass med kona for en etterlengta weekendtur til NYC. Tidlig morgen i New York nå, men fortsatt høy puls og rimelig frustrert på SAS sin håndtering her.
    Sjekka inn på BGO ca.kl.7.55 på SK252 til Oslo, i det øyeblikket jeg sjekker inn tikker det inn melding på mobil om forsinkelse på SK252 til Oslo(fra 9.20 til 9.35), spør da "dragen" på innsjekk om dette skaper problemer, men får bare et surt svar at hun ikke har noen info om forsinkelser i sitt system og ar hun nå sjekker hos inn og kan kun gjøre en ting om gangen. Er forsåvidt vant til dårlig service på BGO innsjekk, men t.o.m kona reagerte på den nedlatende tonen.
    Etterhvert kommer det nye meldinger om ytterligere forsinkelser, tar da kontakt med SAS billettservice i 1.etasje og får beskjed om at vi er totalt 14pax på flyet som skal videre på SK907 til NYC så flyet vil vente. Det er ingen beskjed om rebooking til tidligere SAS fly til Oslo som SAS påsto på gate til @ILS2 .

    Følgte også med i lufta og fikk melding om at vi var booka om, men var med på løpeturen på OSL med resultat beskrevet av @ILS2.
    Ble en lang dag med ombooking til SK901 fra CPH og dobbelt nedtur da SK901 hadde gammel setekonfig(OY-KBD)

    Når vi endelig kom til NYC, 8 t forsinka, venta vi 30min på bagasjen før vi til slutt ble ropt opp over speaker. Fikk da beskjed om at bagasjen vår hadde kommet med SK907 og måtte hentes på SAS ankomst service. Skjønner fortsatt ikke hvordan dette har skjedd, har bagasjen blitt sendt på tidligere fly fra BGO?? Var fortsatt merket SK252/SK907 som var opprinnelig rute.

    Har sendt klage mail med anmodning om EU kompensasjon til Diamond mailen og fikk følgende svar:

    Hej xxx.

    Tack för ditt mail!
    Vi har framfört ditt ärende till Customer Care som kommer att svara på ditt ärende inom 1-2 veckor.
    Välkommen åter
    .
     
    jtmath, milehigh, Petter B-C and 6 others like this.
  2. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    SK 907 ventet også på min bagasje, men altså ikke på meg :rolleyes:

    I min henvendelse til CR ba jeg spesifikt om ikke å bli kontaktet, fordi den type halvferdige svadasvar som spys ut derfra hadde bare økt blodtrykket mitt ytterligere. Er imidlertid spent på hva du får til svar. Del gjerne.

    Mulig jeg sender en epost til Diamond-desken straks EB-kontoen min er endret til ny status. SK 907 skulle nemlig vært den flighten der jeg passerte 90.000 poeng. Flott velkomstgave av SAS der, med andre ord :D

    Takk og pris at jeg snart har bursdag og kan trøste meg med et stykke kake kuttet opp av Diamond-spaden.

    Til de av dere som er foreldre kan jeg informere at jeg kom hjem kl. 01:30 lokal tid, etter å ha brukt ganske nøyaktig 24t dør til dør. Eldstegutten kom inn i løpet av natten og sa "pappa, jeg er så glad i deg" før han la seg til å sove.

    Ha en fin dag, folkens!
     
    jtmath, LineE, Petter B-C and 13 others like this.
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Nå kan det være forskjell på mannskap på kortruter og langruter, det skal jeg la ligge. Men min opplevelse med mannskapet på SK CPH - SFO (Go) og EWR - OSL (Plus) var utelukkende positivt pluss. Ikke kan jeg minnes det var noe negativt på OSL - CPH (go) heller.

    Jeg skal ut og reise med SAS igjen om en og en halv time. Skal være pinlig opptatt av humøret til de ombord :).
     
    Aussie74 and SASlovah4evah like this.
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Dette var da en forferdelig situasjon å komme opp i og her virker det som at det har sviktet i mange ledd. Og jeg synes det er spesielt overraskende å lese dette etter den opplevelsen jeg og en kamerat hadde før jul på samme ruta.
    Da ble vi sittende snøfast i flyet på Vigra i Ålesund i flere timer og så lenge at vi egentlig burde ha mistet flyet videre (SK907) til EWR. Vi landet vel på OSL omtrent når SK907 skulle ha tatt av eller enda litt senere, men på tross av at det ikke var så mange passasjerer som skulle videre med denne avgangen så ventet de likevel. Og på tross av denne forsinkelsen så var vi i New York på rute eller kanskje litt før.
    Og hele veien mens vi ventet ombord i flyet på Vigra og underveis til OSL ble vi holdt løpende oppdatert av besetningen ombord. Og når vi nærmet oss OSL fikk alle som skulle videre med SK907 flytte frem i Plus slik at vi skulle komme oss av flyet så fort som mulig.

    Altså, en helt annen opplevelse enn det dere fikk denne gangen.
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,176
    Likes mottatt:
    869,687
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje de alle .... på land og i luften har fått beskjed om at de skal outsourses til et bemanningsbyrå i Thailand og deretter konkurranseutsettes .....?
    SAS må jo spare mer penger ....

    Ikke rart de blir sutrete da ....?

    I DAG smaker blomkålsuppen i innenriks (gull) loungen blomkål!
     
    Bjoern In America liker dette
  6. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Det var jo alltids noe.
     
  7. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93

    Jeg mener å ha hørt at de er tatt avgjørelser om å ikke selge trafikk avd. Checkin, gate, service senter personalet. De blir i SAS. Men derimot er stuerne i ferd med å bli solgt... correct me if I'm wrong....
     
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,176
    Likes mottatt:
    869,687
    Bonuspoeng:
    293
    Flott service og smilende jenter på SK277 akkurat nå over Hardangervidda ... Noen ganger er det godt å fly SAS ..
     
    jayeff liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    På tur til EVE fra OSL i dag. Hyggelig betjening og velsmakende kylling og ris om enn litt lite (plus).
    Internet funka ikke.
    Alle 6 rader i Plus hadde ledig midtsete, ellers fullt fly.
     
  10. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, det er ingen som anklager SAS for å være konsistent i sin fremferd... ;)
     
    mariusbb, Chrisbgg, milehigh and 4 others like this.
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,176
    Likes mottatt:
    869,687
    Bonuspoeng:
    293
    Ålesundaflyet som ventet i Oslo var vel for 6 år siden og mye har endret seg siden da ......
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,524
    Bonuspoeng:
    293
    Tråden på flyprat var fra 2010.. Sitatet dermed også..
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,524
    Bonuspoeng:
    293
    Det gjør det, jeg blingsa visst. Beklager det!
     
  14. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Haha....lo godt av den!! Fine :D

    Husker selv godt den sure gjengen som tok meg fra New York til Tokyo på UA. Som du sier, alle selskaper har sine bad apples. Jeg skrev til UA og fortalte om oppførselen og skrøt av crewet på vei hjem igjen. Som takk for eposten så fikk jeg 8000 miles. Flott det :)
    Husker på min tur fra Reykjavik til Oslo på SAS der det satt en trannie i samme rad som meg. (du får søke på google hvis ikke du vet hva det betyr ;) )
    Han var så vanskelig og spydig mot crewet at jeg var så nær på å si hva jeg mente om han/hun/det der. Jeg gikk heller fram og fortalte dem istedenfor. Et absolutt herlig crew som ga meg en klem og takket meg for skrytet jeg sa om dem og hvordan de handlet det hele. Fikk jo extra smoothies og sjokolade... :)
    Anyways.....jeg kommer ofte i godt snakk med dem og gjør så godt jeg kan for å vise at jeg er en god og snill pax. Får jeg den sure holdingen tilbake så er det game over og dette opplever jeg så utrolig mye for tiden. Jaja....neste helg er det avgårde til Tallinn og LAX om 3 uker med SK. Blir spennende å se om crewet er lykkelig :)
     
    Petter B-C and RoadKing like this.
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,176
    Likes mottatt:
    869,687
    Bonuspoeng:
    293
    Beklager hvis jeg leste feil ....
    Jeg har mange ganger sittet i flyet på Gardermoen og ventet på fly som har vært forsinket, så dette kjenner jeg godt til ...
     
  16. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Et fly jeg var ombooket til fra ARN til OSL i februar ble holdt igjen 20-25 minutter for å vente på folk fra HKG-flyet. Var i utgangspunktet 20 minutter forsinket eller noe, så jeg sanset litt sur stemning ombord fordi man måtte vente enda mer, men personlig hadde jeg ingen egentlige problemer med det (om enn kanskje mest ettersom jeg selv var blitt booket om pga kansellert fly, og hadde hjemkomst seks timer senere som alternativ).

    Men poenget er i alle fall at SAS kan finne på å vente, dersom de har kompetente folk i alle ledd fra innsjekk og gate ved BGO til SK907-gate på OSL. Jeg tror forklaringen på denne fadesen rett og slett skyldes at en eller flere ikke gjorde jobben sin, samtidig som gatepersonalets reaksjonsform på OSL var under enhver kritikk.
     
  17. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, det er klart at de gjør dette. Har selv sittet ombord på siste avgang fra OSL til TOS mange ganger hvor vi har ventet på forsinkede passasjerer. Du har nok også rett i at det som skjedde her skyldes at en eller flere ikke gjorde jobben sin slik de skulle, og det er vel ofte det som er tilfellet når en ting gjøres en gang og noe annet gjøres en annen gang (eller at det er noe essensiell informasjon som mangler).
     
  18. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113


    Eller det kan tenkes at det var fullt fly og venteliste så de fikk god pris for å gi setene til noen andre og heller sende Bergenserne på senere fly. Det er vel bare en øknonomisk beregning
     
  19. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    hehe.... Når du får sorte får med en dårlig dag som crew..... Da gjelder det å ha noise cancelling headset og å være mett før du boarder

    Heldigvis skjer den sjelden da
     
  20. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har litt problemer med å tro at de gjør dette i et slikt tilfelle. Mellom 7 og 9 skulle med samme fly, herunder i alle fall en statuskunde, og de hadde neppe behøvd å holde flyet mer enn 15 minutter lenger (bagasjen rakk det jo, feks). Jeg har sittet ombord innenriksfly og ventet lenger enn dette.
     

Del denne siden