I manuell innsjekk idag ga jeg opp etter å ha prøvd i 5 min å forklare om han kunne legge inn status på boardingkortet siden dette var en bonustur. Han kalte meg en løgner og sa at jeg selvsagt ikke fikk poeng på en bonusreise. I tillegg nektet han å sett på en priorty tag på bagasjen. Han hadde en meget nedlatende tone. Prøvde å forklare at det var for å komme inn i loungen i København. Så i loungen i København var dragene der igjen stygge med meg. Jeg skulle ha med meg 2 familiemedlemmer med inn. Jeg henvendte meg høflig til dem og lurte på om de kunne slippe oss 3 inn i loungen. De så bare stygt på meg og ba oss scanne boardingkort i automaten. Det gikk som forventet. Jeg slapp inn, men min samboer og mor kom ikke inn. Jeg forklarte at det var fordi status ikke lå inne på mitt boardingkort. Så begynte moroa. De sa man bare kan ha med en gjest. Så sa jeg at man kan ta inntil 4 familiemedlemmer. Javel. Da ville de gjerne se boardingkort på alle tre. Vi ble da nektet fordi det var 3 ulike etternavn. Jeg måtte da legge ut om at mor var skilt og dermed hadde tatt tilbake sitt pikenavn og at siden jeg ikke var gift så hadde vi ikke samme etternavn. Etter en lang diskusjon hvor jeg viste til bostedsadresse på gulesider og foreslo at de kunne se på noen familiebilder på tlf ga de seg. Men måtte selvsagt slenge fra seg en kommentar om at de ikke ønsker hele livshistorien min heller. Det er en del ansatte i SAS som bare ikke vet hva kundeservice er for noe. Kan kanskje virke som bagateller, men for meg er det slitsomt.
Man får ikke poeng på bonus reiser, kun på ordinære reiser. Eneste unntaket er best tilgjengelig og da er prisen så høy at man kan like så godt kjøpe billetten for penger og heller bruke poengene til å oppgradere på plusgrade. Forøvrig synd det ble så mye styr. Og som Shyneno skriver, chatten er nok beste måten å ordne dette på.
Hadde vel skrevet en kraftig klage etter disse to tilfellene... sure burugler (av begge kjønn) finnes dessverre av og til, uten at det gjør det greit. Ingen grunn til at man skal bli dårlig behandlet. Fikk du forresten ikke noe pes i SAS Fast track uten kortet lagt inn? Edit: selv slenger jeg en mail til SAS på bonusreiser for å legge inn bonuskortet. Ettersom IT systemene henger litt igjen fra 80-tallet. Fyren i skranken burde skjønt tegningen dog, uten å tro at du ber om bonuspoeng... noen ganger hjelper det å ta det på engelsk der nede.
Det var jo trasig du skulle oppleve slik dårlig service, men du visste vel at med familie menes partner og barn når du skal inn i lounge?
Det var i Go ja. Takk for tipset. Da bruker jeg definitivt chatten neste gang. Flyplassen jeg sjekket inn på hadde ikke fast track. Ja med noen av uglene føler jeg at holdningen er litt sånn du er skyldig før det motsatte er bevist. Hadde ikke skadet med enn vennligere tone. Ellers har jeg også møtt veldig imøtekommende og serviceinnstilte SAS personell både på bakken og i lufta. Så det er sagt.
Det er i aller beste fall mulig at innsjekkingsagent trodde du insisterte på å få poeng for bonusturen, men det er allikevel hinsides all fornuft at vedkommende ikke forsto at registrering av status på bonusreise skjer for å få nettopp adgang til FF-fordeler. Var dette EBG/First-skranken? SAS har latt mye rart bemanne disse skrankene, noe som er ubegripelig ettersom kundesegmentet som benytter disse skrankene vel må regnes som det for selskapet viktigste. Når det gjelder loungeadgang, så skjønner jeg litt mer. Familie er definert som statusinnehaver + samboer/ektefelle + to barn. Med andre ord tror jeg ikke din mor faller inn under denne definisjonen. Slik sett synes det som om de slapp henne inn i loungen uten å ha behøvd på gjøre det.
Hvor var det du sjekket inn? (flyplass) Har opplevd det samme. Ingen Priority tag da jeg satt i SAS Go. Da sa jeg "men jeg har jo gull" Nei, det hjalp ikke. Fikk heller ikke SK*G da det var bonusbillett. Så nå har jeg begynt å spørre SAS på chat om de kan legge inn EB nr på billetter kjøpt for poeng.
Et tips er å legge inn Eurobonus nummer om du sjekker inn på automat. Hadde bonus billetter i Jula, som jeg ikke hadde lagt in kortnr på. Fiksa da noen minutter før familien gikk gjennom priority køen og rett i innenlandsloungen.
Fløy I går på bonusbillett igår, alt inne som vanlig og super service, muligens jeg har en kompis i Stockholm som fikset det? Blir jo bare kaldt "Mr. Poengbruker" der borte!
"Ta med familien til SAS-loungen. EuroBonus Gullmedlemmer kan velge mellom å ta med en (1) gjest eller ta med den nærmeste familien (ektefelle/samboer og egne barn, maks. 4 familiemedlemmer) som reiser med gyldig SAS/Star Alliance-billet til SAS lounger." Gjelder ikke foreldre, svigerforeldre etc.
Det står forskjellige regler for "familie" utifra hvilket språk/landside du besøker, hvilket medlemsnivå du velger, og om du ser på beta eller classic-nettsiden. Noen står det faktisk parents på, noen står det ikke definert noen ting på, og noen står det ektefelle/samboer og egne barn på. Med andre ord: Her får både dragene og kundene "the short end of the stick" fra de som er ansvarlige for informasjonen på nettsidene.
Det spørs som vanlig litt hvor du leser www sas no /eurobonus/om-eurobonus/medlemsnivaer/ www sas no /alt-om-reisen/pa-flyplassen/lounger/adgang/
Dette er nytt i alle fall, har vært en flere caser hvor foreldre har blitt nektet loungetilgang tidligere. Egentlig ganske flaut av SAS. Foreldre lager da høyst sannsynlig mindre støy enn unger
Men foreldre drikker mer, spiser mer og forbruker mer ... og sikkert leser mer aviser, forbruker mer magasiner, flyr mer på do og maser om enda mer drikke ...