Nøkkelfrie hoteller

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av KristianSk, 16. aug 2015.

  1. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noe jeg ser frem til er det den dagen jeg kan sjekke inn og ut av et hotell uten å interagere med en levende sjel (ja, jeg er norsk ;)), og det kan se ut som den dagen ikke er så veldig langt unna.

    Starwood introduserte dette for en stund tilbake, og igår fikk jeg opp en banner om at Hilton også har introdusert dette.



    Er det noen som har testet dette enda, isåfall hvordan fungerer det?

    Jeg bodde på et Choice hotell for noen år siden hvor dette fungerte svært dårlig, og var mer en gimmick enn noe annet. Jeg kom meg f.eks. inn på rommet, men måtte ned i resepsjonen for å hente kort for å slå på lyset... Forhåpentligvis har det blitt bedre siden da.
     
    Last edited: 16. aug 2015
  2. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Det är då man använder sig av t.ex EuroBonuskortet ;)
     
    EB, Fnate and KristianSk like this.
  3. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Selv om det var nøkler på hotellet så er det mange år siden jeg sjekket inn på Hyatt i Chaicago uten å snakke med en levende sjel. De hadde automat for både innsjekk og utsjekk som håndterte nøklene (dessuten i USA har de jo stort sett express-checkout alle steder)
     
    KristianSk liker dette
  4. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Personlig så danner jeg meg alltid et førsteinntryk av hotellet basert på hvordan dem i respesjonen er
    visst dette forsvinner hvordan skal man da danne seg et bilde
    Service er jo en av de viktigste faktorene når man skal velge et overnattingsted
     
    EB and KristianSk like this.
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Noen steder funker ikke alle kort :(
     
    KristianSk liker dette
  6. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Løsningen deres ser ut til å bruke Bluetooth, så antar det er mer robust enn gimmiken brukt på Comfort Xpress i Oslo.

    Har fortsatt en tvil på at jeg kommer til å bruke det, et nøkkelkort i lommeboka er fortsatt mer tilgjengelig enn mobilen min med overkill sikkerhet. Pluss, jeg liker å snakke med folk under innsjekk, har mye å si for inntrykket.
     
    KristianSk liker dette
  7. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Har sjekket inn på Hilton via appen deres og valgt rom der flere ganger. Veldig deilig å bare svinge innom skranken for å få romnøkkel uten å bli spurt om tusen ting som de allerede har registrert om meg. Så om jeg også slipper å svinge innom skranken så er det tipp topp for meg. Å sjekke ut i skranken gjør jeg nesten aldri dersom det er mulig å droppe nøkkelkortet i en kasse e.l.
     
    hifiman and KristianSk like this.
  8. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Er ikke helt fornøyd med Hilton sin online innsjekk enda, men det har blitt noe bedre.
    Hoteller som bruker NFC til adgangskort burde kunne la dørene åpnes med mobilen...
     
    KristianSk liker dette
  9. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen oversikt noen sted, over hvem som støtter NFC?
     
  10. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Nå er født på 70-tallet og derfor litt i "kulehode og rettetast" generasjonen... Men jeg har ikke slått på alle kommunikasjonstingene på telefonen min jeg. Spesielt ikke Android'en. Ikke NFC, ikke Blutooth og jeg velger wifi med omhu. Jeg kastet EBG NFC-brikken også, og har ikke lagt inn kredittkort på Google Play.

    Det værste er at jeg ikke føler meg for forsiktig. Jeg føler meg egentlig ganske uforsiktig som det er, siden jeg lar den huske passord. iOS stoler jeg litt mer på, så der er det et kredittkort.

    Jeg er ikke sikker på at jeg egentlig er så fysen på at telefonen min skal "beame" ut til til alle mulige.

    Så jeg liker enn så lenge et nøkkelkort.

    Men jeg er jo en sånn som til og med printer ut billettene mine i tilfelle noe går galt, og tar back-up av datamaskinen min på fysisk disk som lagres i en safe.
     
    Jan Fredrik, EB, AndersB and 3 others like this.
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Er selv født på 60 tallet, kjører også bluetooth og nfc av, men jeg stoler på litt mer enn tlf hva cc angår.
     
  12. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er født på 90-tallet og skrur av wifi når jeg går utendørs.

    Big brother is out there ;)
     
    RoadKing and MadsVaHa like this.
  13. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er født på 80-tallet og tar imot all ny teknologi med glede. Dette likte jeg :cool:
     
    KristianSk liker dette
  14. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    De beste oppgraderingene har jeg fått etter hyggelig innsjekk hos en resepsjonist...det klarer ikke en automat.
     
    yukho, travellers4fun and KristianSk like this.
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Oppgraderinger skal automaten gjøre automatisk (derav navnet? :) ) som følge av ditt gylne kort :)
     
    KristianSk liker dette
  16. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jo, men vi som bare er sykt, sykt deilige får ofte complimentary oppgraderinger også.
     
    BendikHa, KristianSk, Jørgen and 5 others like this.
  17. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg vet at Nordic Choice jobber med å gjøre klar alle hoteller kompatible med Apple Pay. Så fort det er lansert i Norge/Norden, så kan man slippe nøkkelkort på Choicehotellene.
     
    KristianSk liker dette
  18. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Nøkkelfritt på ho(s)tellet jeg bodde på i København. Her var det en kode. Fungerte veldig fint, og ekstremt deilig å slippe å styre med nøkkelkort. Var heldig som fikk en ekstremt enkel kode, 56664, det hjelper selvfølgelig.
     
    KristianSk liker dette
  19. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilket hotell var det ?
     
  20. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Urban House. Ligner mest på hostell, men kaller seg hverken hotell eller hostell. Ganske kult sted, men langt ifra den standarden jeg er vant til.

    Bodde der i forbindelse med en konferanse.
     

Del denne siden