Hei, er helt fersk bruker her på portalen. Men brukt Insideflyer for tips å erfaringer i en årrekke. Så da var det kanskje på høy tid å registrere seg. Har bestillt en bonusreise til NYC våren 2026 lamme kona. Blir første tur i Biz på longhaul å første tur over dammen Har saumfart forumet etter utbrodert info hvor det faktisk er best å bo på manhatten. Det er jo alvorlig mye å velge i og dyriske priser, så valget hvor man skal bo føles veldig stort(?) ser mange anbefaler å bo ved Times square når man er førstegangsreisende. Men jeg var ikke så gira på å komme rett i folkemengden ut fra hotelldøra. ( er dette rett oppfatning?) Ett bra hotell i ett levende område med resturant/cafer og barer er ønskelig. Vet ikke om begrepet sentralt innad på Manhatten eksisterer. Men tenker jo man bor sentralt om man har umiddelbar tilgang til subway åsså Vi har ikke planlagt alt vi skal gjøre der i detalj på nåværende tidspunkt å ikke sikkert vi gjør det heller, da vi er litt sånn "feel the flow". Men det blir vel di typiske turisttingene+ go mat/drikke osv iløpet av di 4 dagene vi har til rådighet. vel, setter pris på om dere vil dele litt info
Intercontinental/Hilton/Crown Plaza på Times Square har levert bra, samme med Park Hyatt nærmere den sentrale parken. Prøvde Holiday Inn i Soho en gang men det ble for «øde» så dro tilbake til Times Square.
Sist vi var i New York bodde vi på Washington Square Hotel, gåavstand til mye og lett tilgang på T-baner .... Washington Square Hotel - Washington Square Hotel
Bodde på Standard East Village tilbake i november 2022. Likte nabolaget godt fordi det var mindre hektisk enn f.eks. Times Square. Og så hadde jeg hjørnerom med faaaantaaastisk utsikt over halve Manhattan og Brooklyn.
Bodde med min mor på (da) snart 80 ved Bryant Park. Hotellet heter Park Terrace Hotel, of har utsikt over parken og NY Public Library (hvis man ikke som meg får "utsikt" inn i bakgården..) Hun var veldig fornøyd med både hotell og beliggenhet. Rolig gate, med kort vei mettil subway og masse spisesteder, barer, ring og se, etc. Ser at prisen har minst doblet seg siden vi bodde der da..
For det første er det lurt å bestille fleksibel pris for prisene kan bli dramatisk mye billigere (eller dyrere) nærmere avreise. Vet ikke om du skal fly til EWR eller JFK, men Penn station har gode togforbindelser til begge. Grand central har gode forbindelser til JFK. Vet ikke budsjettet ditt, men vi har bodd i Fashion district tre ganger i år delvis pga relativt fornuftige priser. Innside by Melia (mener det ligger på 26th street) er et greit hotell. Det er i gangavstand fra Penn station i lett regn sammen med en noe sliten tenåringsfamilie som fortsatt er venner når de kommer frem. Det brukes av SAS og flere andre flyselskaper. Du får også tilbud om fornutig prisede oppgradering og sen utsjekk noen dager før ankomst på e-post når det ikke nærmer seg fullbooket. Har du Amex Platinum får du gold-status hos Melia som gir tre rebattkuponger på 20%. Du får 20% også på tilbudspriser. I gaten ovenfor (27th street) ligger det mange mid-brand hoteller fra de store hotellselskapene. Velger du ett av disse med Manhattan viev, city veiw etc tror jeg du kan få meget god utsikt til fornuftige priser uten at jeg har bodd der selv. Et annet sted vi har bodd noen ganger er Intercontinental Barclay i Midt-town east. Det er nabohotell til Waldorf Astoria som tok 13000-15000 kr natten tidligere i sommer. Skal du bo på Intercontinental anbefaler jeg sterkt å booke Virtuoso-pris. Dette må bookes via spesielle byråer. Select Travel er et slikt reisebyrå i Norge. Alternativt tilbyr classictravel dot com og cube-travel dot de disse prisene online. Vær nøye på å booke virtuoso prisen og ingen av de andre. På IC Barcaly er da lounge access (frokost der du slipper å betale 250 kr i tips). I tillegg skal de fjerne destination fee ved utsjekk (gledelig overraskelse for oss tidlig i august). Denne utgjør jo nesten 500 kr/natt så vi endte opp med å betale ca 2600 kr/natt inkludert frokost og litt vin og snacks på tidlig kveld. I teorien skal du også kunne få sen utsjekk. Dette var faktisk billigeste pris i NYC den helgen vi var der bortsett fra ett skikkelig lugubert hotell i følge tripadvisor. Pass på om fordelene endres i 2026. For å komme seg til EWR må du ta underground til Penn station og tok videre, men dette har fungert greit for oss både med små og store barn. Shopping er jo uansett stort sett billigere i Oslo enn i USA nå. Prismessig kan en nå ofte finne rimeligere (ikke billige) rom på Lower Manhattan, spesielt i helgene. Da har du jo kort vei til Broklyn Bridge, Statue of Liberty, One World trade senter etc. Er sikkert en NY tråd her inne et sted, evt sjekk flyprat. Mange anbefaler Midtown rundt Times Square for førstegangsreisende, men jeg tror endel mennesker blir vaksinert mot NYC etter å ha bodd i dette området. Forferdelig masete.
Neste gang jeg skal booke hotell i NYC tenker jeg at Greenwich village er godt utgangspunkt for å lete etter hotell. Kanskje sørligere deler av Chelsea også. Hyggelige gater, ganske rolig og med mer enn nok av butikker og andre steder. Bodde i Midtown sist, men vi gikk uansett mye rundt til fots og bevegde oss over store deler av Manhattan. Ispedd litt metro hadde det ikke betydd så mye om vi startet dagen her eller der, egentlig, da ville jeg heller prioritert at nabolaget var et hyggelig sted å komme tilbake til og senke skuldrene.
Det er jo veldig mye å velge mellom og det meste er jo uansett lett tilgjengelig med banen. Siste par gangene så har vi overnattet på Jersey sida og tatt ferje over til manhatten (Hudson yards). Tar maks 10min. Roligere og en kan sove natta gjennom uten sirener etc. Fortsatt en del sjapper lokalt der også (Hobroken)
Helt vanvittige priser i den byen i mai måned. En fattig trøst med awardbilletter når hotell koster minimum 5k pr natt
Har ved flere anledninger bodd i Finansdistriktet/Battery Park. Roligere enn «midt» på Manhattan, samtidig nært det aller meste med subway. Har bla. bodd på Conrad. Fantastisk hotell, men ser også at prisene har tredoblet seg siden jeg var der forrige gang. Uansett, mitt favorittområde å bo i NYC.
første tanke når jeg skulle bestille hotell var faktisk å finne noe i downtown. Er jo nærhet til både ground zero, wall street, chinatown, brooklyn bridge og transport over til Ellis Island og liberty Island. Ser for meg noe mer kaotiske tilstander oppe i Midtown og for en lettskremt Finnmarking kan jo det være i overkant overveldende. Så mulig jeg bare følger den intuisjonen jeg først hadde
Som de andre skriver over her, bestill hotell der du kan avbestille inntil 24 timer før. Endte opp med å kansellere min booking på Hard Rock Hotel i mars 2023 og flyttet inn til Moxy NYC ved Times Square og sparte 2000 kr pr natt. Du kan også vurdere å ta helikopter til/fra flyplassen med Blade. Koster ca $200 pr pers før rabattkode (som du kan få av meg på DM). Føles veldig VIP å fly det og man får en fin "sightseeing" tur inkludert i flighten.
Ser hotellprisene kan variere litt fra dag til dag. Så man får bare følge med å trøkke play når man er tilfreds Vurderer helikopter til EWR fra Manhatten men ser di har noe begrensinger på bagasje. Vært konge å sluppet å vært engstelig for rushtrafikken på avreisedagen