Namaste, God fredag från Delhi

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av PCR, 01. mai 2015.

  1. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    God morgon från Radisson Marina Connaught Placee,
    Kom in sent igår efter en förvånansvärt bra tur med Swiss bak i bussen och efter några timmars sömn är det dags för ett snabbt möte innan det blir sightseeing. Ha en riktigt fin fredag runt om i världen!
     
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    God fredag fra Fredrikstad!

    1. mai blir arbeidsdag i år, for å ta igjen et par av fridagene jeg tok ut tidligere i uka. ;) Det sies vel uansett at 1. mai har tapt sin relevans?
     
    afirm, Travelmate and Cecilie like this.
  3. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Yes. Yes. Yes. Det har den! Sett fra et helt upolitisk ståsted, så klart. :p

    Hepp hepp. Klar for å hente valpedottene. Vi tar en sving utenom Lista på veien hjem. Aldri vært der før men skal visstnok være fint, og litt småamerikansk.
     
    Fnate liker dette
  4. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Fri i går, fri dag - synes absolutt 1. mai er digg:) Nå venter en dag uten så mange gjøremål - men tradisjonen tro skal vi ut med venner til lunsj. Ha en flott start på en av årets beste måneder:)
     
  5. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    1. Mai har ikke utspilt sin rolle vett, jeg har hvertfall flust av arbeidsrelaterte ting å klage på.

    Mindre arbeid, høyere lønn, mer avspassering, flere langhelger, lengre ferie, kortere arbeidsdag, flere inneklemte dager... Listen er lang.
     
    tommy777, Henrik and Travellingalf like this.
  6. AcroN

    AcroN Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    God fredag! Planen i dag er å fikle videre med min nye Raspberry PI 2. Skal få laget meg en tabletop arcade maskin med masse gode gamle spill på :D
     
  7. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,750
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Stavanger. Jeg må bare konstatere at i år har kamaratforeningen lagt ned mer arbeid i paroler til 1. Mai enn lønnsforhandlinger, det ble + 0,2%...
    Ellers, fridag er fridag og har nada planer for dagen.
    Ha en fin en! :)
     
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilken dag er det i dag - hvilken dag er det i dag? Jo det er hjemreisedag! :D Jeg har prøvepakket, skrevet handover, drukket en god del kaffi (siden jeg begynte klokken 0400 i natt) og nå gleder vi oss alle til vi hører chop-chop-chop og bussen til Sola er her. Oppgradert til SAS First har jeg også blitt, både til OSL og AES, så dette kan da ikke bli annet enn en strålende dag? Hurra for 1. mai!

    Heli.JPG
     
    Christian and Fnate like this.
  9. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Det er mer amerikansk der, enn i Texas.... Ta med kamera.
     
    Cecilie, SASDC8 and Travelmate like this.
  10. Travelmate

    Travelmate Guest

    God ettermiddag fra Hotel Eastin (ex Møvenpick) Ho Chi Minh City. Kom inn med Air France i dag tidlig etter en rimelig grei natt på rad 1. Ikke flatbed, men med PC-bagen nederst i setet som fothviler ble det mange timers søvn. Alltid fint å legge seg over Ungarn og våkne over Bangkok. Dit skal jeg om noen timer med Vietnam Airlines. Oppdaget at Air France sin rute til Bangkok kunne ta veien om Ho Chi Minh og la inn åtte timer her. Og det artige med å være her i dag er at det i går var 40 år siden Vietnamkrigen sluttet, så her er byen pyntet med plakater, flagg og annet stæsj

    God 1.mai til alle fra kommunistlandet Vietnam :)
     
    SASDC8, Fnate, Travellingalf and 2 others like this.
  11. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Saigon fortjener lenger tid enn det, så neste gang får du legge inn litt ekstra tid :) Vitenameserne er vel de eneste kommunistene som har klart å skape et velfungerende samfunn; hovedsakelig ved å slippe markedsøkonomien mer eller mindre fri, for småbedrifter. "Alle" driver egen virksomhet. Flinke folk, det ser vi jo hjemme i Norge også.

    For egen del er det hjemreisedag fra London. Som god sosialdemokrat skulle jeg jo vært hjemme og raket plenen, men det er forlengst unnagjort. Så det blir en liten spasertur fra hotellet i Mercer Street ned til banen, og deretter Gatwick via Victoria. En ganske grei tur, hadde det ikke vært for at (det privatiserte) engelske jernbanesystemet er skandaløst dårlig. Helt krise.

    Reisende i alle land - fortsett med det!
     
    Fnate, Travelmate and AcroN like this.
  12. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Grynt fra Bergen. Er downgraded fra en 787 til en 777 på BA92 (YYZ-LHR) senere i måneden. Kanskje jeg skal kreve kompensasjon? Haha. Utenom det er tegn til en god dag og Ulriken skal dermed bestiges.
     
  13. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Forventer at jeg ser en del av dere under parolen "Nei til midtsete og knekkebrød i Plus" :D Lykke til med kampsakene alle mann
     
    afirm, Fnate, Travelmate and 2 others like this.
  14. Travelmate

    Travelmate Guest

    Opplevde det samme for en reise i sommer da New York -Paris med Air France byttet fra ny business med flatseng til gammel med nesten flat seng. Air France endrer ikke når slike ting skjer 'due to operational reasons'.
     
  15. Travelmate

    Travelmate Guest

    Brunello: Enig med deg, men jeg har vært her et par ganger før. Dette stoppet var mer av arten: 'artig med lunsj her og å ta veien om Ho Chi Minh gir lengre flight fra Europa og en flight ekstra (første tur med Vietnam Airlines) slik at jeg kommer et lite steg nærmere Platinum for life'.
    Altså et lite milagerun med hyggelig lunsj inkludert :)
    Happy travels!
     
    AcroN liker dette
  16. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen, Kammmmmmerater!
    Regner med dere aller er ute og vifter med den røde faen i dag.

    Selv hadde jeg planer om å sove lenge, alene i huset og virkelig nyte en lang formiddag i senga. Men den gang ei. 0830 ringer telefonen. Problemer på jobb. Hjelp oss.
    Jodda. Så her sitter jeg da foran PC'en og jobber på. Dette burde det da være en parole for i dagens tog?

    Dessuten var jeg ute på en bedre middag i går med enda mer og bedre drikke, kom sent i seng, og er jo egentlig trøtt som en strømpe nå. Satser på å komme meg tilbake i senga snarest.

    Enda godt det er langhelg......
     
    AcroN liker dette
  17. stalek

    stalek Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    God morgen fra Oslo, våknet opp til e-post fra SAS om 40% poengrabatt til Italia i sommer. Heiv meg over PC-en, bestilte nye billetter til Roma og kansellerte den gamle bonusbookingen. Voila, 40 000 poeng spart og jeg kunne sove videre. Det eneste som er så jævla surt er at flyet går 06.10..

    I morgen er det Tom Waits og det betyr jo nettopp at oppvarmingen i kveld må skrus opp et par hakk!

    Ha en fin dag.
     
    AcroN liker dette
  18. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen... Hvordan er det EGENTLIG når man tror man er råkkestjerne? Det ærlige svaret kommer her.

    Var ute og tok litt mat og noen duggfriske med en annen forumist her i går. Vedkommende, som soknet til noen blå og sortstripete fotballgutter, fikk et dypdykk i fotballkultur på landet. Gutta fra landet vant stort og jubelen stod i taket på etablisementene i byen. Dro tidlig hjem og skulle våkne frisk og rask i dag.

    Men så oppdaget jeg to ting:

    1) Det episke albumet Levende (så lenge det varer) Live, med Jokke & Valentinerne på Tidal.

    2) Skjærgårdspils i kjøleskapet. De var iskalde.

    Noen hadde tagget "KUK" på fortauet utenfor og humøret var på topp. Begynte å skrive med "mia" og sovnet til slutt med mobilen i hånda.

    DÆNG!!

    Voknet mye mindre duggfrisk en planlagt. Flere uåpnede snap'er på mobilen fra "mia".
    - "Du må slutte å kalle meg det der. Du aner ikke hva det betyr en gang"
    - "Hallo?"
    - "Haaaaaaalllooooooo?"
    - "Fyyyy f**n du har sovna din j****..."


    Jeg aner ikke hva hun var så sur på, men jeg tror hun misliker å bli kalt dimling og skroting. Vet ærlig talt ikke, men jeg mener å huske at jeg selv syntes det var gøy.

    Nå... nå venter det karbonade og egg. Så skal jeg hente Mamma'n til elefanten og dra på reunion fest med gamle venner.

    I den hvite bilen.

    Jeg må bare ta noe sit-ups først, så "beer-baby'en" forsvinner.

    Ha en fin dag
     
    LN-FHU, Henning, Kjakan and 5 others like this.
  19. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra Houston, hvor BBJen fraktet oss og 42 andre over dammen. Smekk fullt hus, og fylt med 40 menn og 4 damer, ordførere og bedriftsledere
    Nå leiebil og litt shopping
     
  20. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag.
    1.mai betyr vel ikkje anna enn at eg får dobbelt betalt, kan ikkje klage på det! Kanskje eg kan bruke pengane på ein flybillett til Tel Aviv for å vege opp for dei folka som skulle gå i tog idag.
    Ha ein fin dag!
     
    Fnate liker dette

Del denne siden