Lett frustrert over SAS her jeg sitter. Onsdag morgen, snart i Oslo. Tirsdag kveld i San Francisco. 2 timer ventetid på kundeservice er ikke greit. Særlig nå en opplever at kundeservice legger på midt i samtalen. Er booket om til LH, men det finnes bedre flighter som jeg ikke får kommet meg med, fordi jeg ikke får kontakt med SAS. Oppturen er at jeg kan sitte her og klage i baren til Intercontiental. Takk til @milehigh igjen som fikser hyggelig opphold. Loungen er stengt, så da deles det ut penger å bruke i bar og restaurant i stedet. Så da er livet litt godt også. Riktig god og stressfull før juls onsdag til hele forum.
God onsdag morgen for alle hjemme i Norge og god tirsdags kveld fra Naples, Florida I dag fikk vi besøkt Naples sentrum en sjarmerende liten by og Marcos Island, ca 30 minutter sør for Naples. Ha en strålende bittelille julaften
God morgen fra Sølvbyen. Det er fire blå, og mørkt ute. Dagens nyhet om SAS er at de kansellerer mange avganger grunnet korona-fravær. Jeg som trodde det var korona-nærvær som var problemet! Sorry, den var for bløt, beklager til dere som blir rammet. Tabloidpressen melder forøvrig at man kan kanskje klare å pådra seg Delta og Omikron på samme tid. Men da må det vel bli borgerkrig? Dagens trøst er at det er den tradisjonelle Drekkedagsnatta. Gruvearbeidernes unnskyldning for varierende grad av beruselse. I år bør den feires i små kohorter og skogholt. Vi får se. Det ønskes en god dag for alle IFere.
God formiddag fra Krabi. Frokosten ble inntatt på morgenen og nå slapper vi av og bader (i tullete varmt vann), med denne utsikten. Innafor. Ha en fin dag alle sammen!
God morgen fra gullstua på OSL. Ser ut til å gå veien det her, så om passe mange timer er jeg vel på amerikansk jord for å besøke pappa. Stor stas.
God morgen fra kontoret. Bilen på verksted for å bytte frontrute, så da benytter jeg meg av et relativt tomt bortekontor mens jeg venter. Ingen store problemer med å holde avstand, da vi for øyeblikket er to personer her. I dag er siste arbeidsdag i 2021, året som var så bratt. Det skal bli deilig med litt ferie, selv om den bare skal tilbringes hjemme. Det hoper seg opp med feriedager og avspasering, men man får jo aldri brukt det! Blir lang sommerferie neste år, forhåpentligvis avsluttet med to uker i Japan. ANA F.. Ha en deilig dag!
Hilser og – du verden! – fra hjemmekontoret! Yep, for de første postene på onsdagstråden får en jo til å tro at Mr Aavitsland endelig fikk rett, med sin "Det var den pandemien"-tweet: Forumfolket er jo spredd for alle interkontinentale vinder, det kan man like! På mine kanter er det lite reiseaktivitet, men det gledes likevel, siden det i dag er siste arbeidsdag for i år. Tror man fortjener en ørliten markering om en 8 timers tid, når pc-makkverket er koblet ned og stuet vekk. Håper folk som skal hjem kommer seg hjem (helst innen julaften) og at folk som er på vei andre veien kommer seg dit. Ha en feiende fin onsdag!
God onsdag fra Oslo, siste arbeidsdag for i år skal nå unnagjøres, før de siste julegaver skal kjøpes inn og distribueres, satser på å komme i mål med alt i år også
Hoy morgen fra Stavanger. Ovnen er fyrt opp, frokost unnagjort og det jobbes med å komme til bunns i første kaffekopp. Juleferie er allerede påbegynt og en ligger godt an, men blir en siste runde med handling på Kiwi sammen med et par av døtrene i kveld. Ha en glitrende flott onsdag
God morgen fra hjemmekontoret. All snakk om "siste arbeidsdag før fri" minnet meg på at jeg ikke har søkt om fri enda... heldigvis er det en veldig kort prosess og standardsvaret er "OK". Uansett ingen som kan ta over det jeg jobber med, så kontinuiteten eller mangel derav ligger kun på meg. Ser at SAS har 50% på en del steder innenriks, får se om jeg får bestilt noe "fornuftig". Ha en fin dag!
Det har jeg vært med på. Det må ha vært NM i promille Og muttern liker det ikke etter et par heftige opplevelser på 80-tallet med fattern og resten av slekta
Har kommet hjem til jul og har siste arbeidsdag i dag med litt finpuss på et par ting. Siden hjem er midt ute i gokk så senker nok julefreden seg ganske fort. Mangler bare et par cm med snø så blir julestemningen total. Begynner allerede å legge planer for neste års jul og den blir forhåpentligvis i utlandet et sted virker det som nå.
God morgen fra gullstua på OSL (som nå er åpen for alle… i alle fall de som får passert første barriere. planen i dag er OSL - MUC - MEX med Luftwaffe C. (A350… ikke 747 )
God morgen fra hjemmekontor. Masse snø betyr skiturer i julen Skal jobbes både i dag og morgen, samt romjulen, men det er helt ok i år T-83. Vi håper det holder. Transport til OSL er bekreftet. Nå er det bare corona som er jokeren her Riktig god bittelille til alle
God formiddag fra Porsgrunn. Dag 13 av langfri. I ren kjedsommelighet (og litt greed) har jeg sagt ja til å jobbe ettermiddag+nattskift i morra Det er meldt rolig drift på lillejulaften i prosessindustrien, alle dagtidsfolk har pella seg hjem på juleferie, så da kan vi teknikere få arbeidsro uten å få tusen spørsmål. Har i oppgave å lage medisterkaker i dag. Flyrelatert å melde = Nei Fikk forresten mail fra Viatrumf- de skulle sette en del trumfbonus til manuell overføring p.ga sommel fra hotels,com , så da rekker jeg kanskje å bli platinum hos NCH før perioden min utløper.. Ha en produktiv dag
Romjulfri... forespørsel ble sendt rett etter forrige innlegg og er allerede godkjent Så begynte jeg å se på innenrikstilbudene, men ingenting klaffer med turnus til fruen. Men så la jeg merke til at hun har fri første delen av påska og begynte å se på *A søket. Foreslo en tur og fant en smertegrense. Det å reise 30 timer hver vei for et 4 dagers opphold i Sør-Amerika er visstnok for mye. Da jeg hadde bestilt tur til Japan for å se på Sakurablomstringen tidligere i år (covidkansellert selvfølgelig), der reisetid var omtrent det samme som tid til rådighet i Tokyo var det greit. Får vel prøve å finne noe imellom da.
God morgen fra Bodø! Planen i dag er å starte (og forhåpentligvis bli ferdig) med julegavene. Får håpe det er raskt unnagjort. Ha en finfin dag!
Beklager hvis jeg har gått glipp av noen poster, men hvordan fungerer det når SAS booker om via LH (hvor jeg oppfatter at det er krav om test ved mellomlanding i FRA?). På vei til USA må man jo uansett ha en test fordi man skal inn i USA, men på vei hjem trenger man jo ikke det når man skal via CPH og så til Norge. Ordner da SAS test på flyplassen i USA, eller må man selv dekke det, og sende regning til SAS, eller hvordan løser SAS det?
God formiddag fra Trondheim Nettopp booket opphavet avgårde til LYR i januar...10K totalt for 2 pers i + t/r TRD-LYR lar seg høre....Rom booket på Funken - regner med de klarer å trives der Får se om jeg hiver meg med.... Ha en flotters onsdag
A350 er uansett nesten uendelig mye mer behagelig enn 747. Selv om jeg har forståelse for nostalgien med 747 savner jeg dem ikke etter endel flights med både LH og enda mer BA på 747...