Har booket en langhelg i slutten av Okt. Ønsker tips til hvor man bør dra å spise og drikke. Er også åpen for tips til overnatting. Tenker i utgangspunktet noe i Marriott kjeden der jeg er Gull medlem eller IHG der jeg er Platinum Elite.
Kan du spisse forespørselen litt? Gastronomisk ambisjonsnivå, geografisk område, pris, stil osv? Ellers ender du opp me alt fra nudelsuppe til 11 Madison.
Gjerne noe gastronomisk spennende. På Manhattan. Pris spiller ingen rolle men vil gjerne slippe dress..
Ønsker du top notch har du Eleven Madison Park, Per Se og Le Bernardin. Samtlige plassert på Manhattan (og for så vidt ikke langt fra hverandre). Ellers har du Cosme, Le Coucou, Chefs Table at Brooklyn Fare mm. Alt avhengig av hva du egentlig er ute etter.
I den enden vil jeg gjerne anbefale minetta tavern. Fantastisk high end burger, og ganske så fint steakhouse. Blue hill hvis du er interessert i mat med historie. Sjekk gjerne episoden på Netflix chefs table. K
Gjort litt research i det siste da jeg skal avgårde til New York i desember. Fant denne og lest en del reviews:åpnet nå i september. https://www.saga-nyc.com/ det er finedining gjort casual. Så her kan du møte i badeshorts uten at noen vil bry seg. Prisen er noe i øvre sjiktet(215 dollar per pers + eventuelt vinpakke 115 dollar) men til gjengjeld får man visstnok en meget god opplevelse jfr div matkritikere. Hvis du skulle ende opp her, gi gjerne en tilbakemelding.
Fikk fantastisk god biff på Benjamin Steakhouse. Kona fikk en skikkelig diger surf ‘n turf, der begge verdener var ypperlig tilberedt