New York med Norwegian - Har du kjøpt billett til SWF?

Tråd i 'Reisemål' startet av Bjoern In America, 15. juni 2017.

  1. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    NoLimit liker dette
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,701
    Bonuspoeng:
    293
    De fleste gangene jeg har reist på ferie til USA har det ikke vært for å besøke en storby, men for å leie bil og kjøre på ferietur, da kan det være mye enklere å komme ut på veien fra en liten flyplass enn det er på en storflyplass.

    Jeg har landet og tatt ut bil flere ganger i Atlanta (ATL) og synes egentlig det er et virvar av veier ut fra flyplassen og ut på "landeveien". I den andre enden, landet i Omaha (OMA) og det var enkelt å komme på veien ...

    I juli skal jeg igjen til USA og lander i Washington (IAD) og har ingen intensjoner å reise inn til byen ....
     
    Last edited: 15. juni 2017
    vegasbaby and Bjoern In America like this.
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Kurant tips i kommentarfeltet:

    There is a train station in beacon, which is 10 minutes from stewart. It takes you right to grand central in 50 minutes. And its exactly 60 miles to NYC from newburgh.

    Om det er så enkelt burde det settes opp en grei bus til toget og vips.rakere enn JFK til sentrum, ingen kaos på flyplass etc :)
     
    LNAND and thecoldfish like this.
  4. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ser den, er det kunder som deg og meg Norwegian henvender deg til?

    Jeg flyr selv snart omveier for å unngå immigrasjonen på JFK og EWR, og ønsker selv å reise til nye byer og steder i USA. Men når deg gjelder NYC er det et mareritt å komme seg til Manhattan fra JFK og EWR av og til, og skal man i tillegg kjøre buss fra upstate NY så må bussen være gratis og vel så det :)
     
  5. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke sikkert dette trekket er så inni gamperæva dumt av Kjosern.
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,539
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke sikkert dette er så dumt.. Jeg har familie i Connecticut, upstate NY, NJ og Pennsylvania, og da er jo egentlig dette et finfint utgangspunkt for å leie bil og kjøre videre. EWR funker greit (De gangene jeg har prøvd), men leiebil ut fra JFK er et mareritt.. (Den ene gangen jeg har prøvd..)
     
    Bjoern In America liker dette
  7. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Håper en eller annen her på forumet tar ansvar og tester ut denne turen. :)

    Nå ser det ut som BGO blir utgangspkt med det først. De sier de ikke hadde kunder til JFK, så da er nok SWF svaret...

    Er det langweekend folk til NYC eller de med slekt i nord-øst av US som DY her henvender seg til? Eller er det kanskje amerikanere som ønsker å se vestland? Turistgrupper?

    Selv er jeg spent på rapport fra flyturen, ventetid i immigrasjonen og ikke minst loungene :)
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,539
    Bonuspoeng:
    293
    Må legge til at siden DY flyr fra Bergen må jeg uansett ha en domestic flight. Jeg tar den i USA i stedet, så kan jeg fly SAS direkte til EWR.. :p
     
    braathens safe liker dette
  9. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Skal jeg til byen er det SK fra OSL eller CPH. Hvis disse er fulle er første alternativ IAD. Leiebil derfra til NYC.
    Hvis det er roadtrip upstate NY er routingen den samme.
    Stil, verdighet, sindighet, kyskhet og ro må prioriteres.
     
    SAJblue, Stuttfeiten and holmen like this.
  10. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Praktisk å la kjerringa (la oss nå si det er henne) gjøre fra seg Woodbury Commons på vei inn til byen!
     
    braathens safe liker dette
  11. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Å ja, man gjør fra seg på Woodbury Common. Den var fin.
     
  12. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Nå, nå. Ikke tillegg meg preposisjoner her! ;)
     
    mhsalv liker dette
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,701
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis noen betaler så tar jeg gjerne turen til NYC denne veien for å teste ...
    ... å fly 6-7 timer i en B737 frister ikke mye .....men hva gjør man ikke for "fellesskapet" (og en flytur).
     
    SAJblue liker dette
  14. Kimpe

    Kimpe Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Synes det er greit at Norwegian tør prøve denne varianten! Om de forskjellige connections innenlands passer med landingstiden, så kan jo det være et greit alternativ for å slippe køer i immigration som flere har nevnt.

    Ikke at jeg kommer til å renne ned flyplassen i Stewart, men for ei billig langhelg (om det nå kommer flights fra TRD etterhvert) vil jeg mer enn gjerne prøve varianten for å se hvordan det funker. Må jeg som i dag uansett ha en mellomlanding blir det nok fortsatt SAS.

    Lounger og annen god infrastruktur tror jeg kanskje ikke man skal forvente påå Stewart, men vil gjerne motbevises om noen tar turen. :)

    Kim
     
  15. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er takknemlig for
    Nei over dammen i 737 kommer ikke på tale. Men jeg er takknemlig for konkurransen og at at Kjos satser på USA. Landet har alt, så det er bare å fly til USA det Kjos, men meg får du aldri opp i en DY maskin.
     
    SAJblue liker dette
  16. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Helt greit tilbud. Befolkningsrikt cachement-område også så jeg er sikker på at lokalbefolkningen vil bli en stor andel av brukerne.

    Å kunne gå rett ut av døra, inn i leiebilen og være på veien i løpet av en halvtime er et stort salgsfortrinn. Mange store businesser upstate også og muligheten til å unngå NYC-området vil mange sette pris på.

    Ser liten forskjell i å krysse Atlanteren i en 737, 757, DC-8 eller andre narrowbodies. Ikke stort lenger enn Kanariholmene og de som tviholder på å sitte midt i en fire- eller femseter får heller gjøre det. ;)
     
    mhsalv, Aussie74, Wiolenze and 2 others like this.
  17. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 16. juni 2017
  18. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Sist gang jeg landet på EWR stod jeg over to timer i immigrasjon. Dersom Stewart leverer på under 20min, ja så er jeg mest sannsynlig raskere på Manhattan derfra.
     
  19. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig, har hatt flere turer på EWR med godt over 1 time venting i immigrasjonen.

    I tillegg blir det jo en ny flyplass og strek på kartet ;)
     
    Eddie47, mhsalv and bighc like this.
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Svært viktig punkt!
     
    mhsalv, Jan Fredrik, helged and 2 others like this.

Del denne siden