Leser dette: http://e24.no/naeringsliv/norwegian...rwegian-ha-fulle-fly-paa-ny-usa-rute/24072514 Er du villig til å reise til en flyplass langt oppi gokk, for så å sitte minst 2 timer på buss før du i hele tatt nærmer deg Manhattan? Er det noen her som har kjøpt billett? Hvor mye penger har du klart å spare?
De fleste gangene jeg har reist på ferie til USA har det ikke vært for å besøke en storby, men for å leie bil og kjøre på ferietur, da kan det være mye enklere å komme ut på veien fra en liten flyplass enn det er på en storflyplass. Jeg har landet og tatt ut bil flere ganger i Atlanta (ATL) og synes egentlig det er et virvar av veier ut fra flyplassen og ut på "landeveien". I den andre enden, landet i Omaha (OMA) og det var enkelt å komme på veien ... I juli skal jeg igjen til USA og lander i Washington (IAD) og har ingen intensjoner å reise inn til byen ....
Kurant tips i kommentarfeltet: There is a train station in beacon, which is 10 minutes from stewart. It takes you right to grand central in 50 minutes. And its exactly 60 miles to NYC from newburgh. Om det er så enkelt burde det settes opp en grei bus til toget og vips.rakere enn JFK til sentrum, ingen kaos på flyplass etc
Jeg ser den, er det kunder som deg og meg Norwegian henvender deg til? Jeg flyr selv snart omveier for å unngå immigrasjonen på JFK og EWR, og ønsker selv å reise til nye byer og steder i USA. Men når deg gjelder NYC er det et mareritt å komme seg til Manhattan fra JFK og EWR av og til, og skal man i tillegg kjøre buss fra upstate NY så må bussen være gratis og vel så det
Det er ikke sikkert dette er så dumt.. Jeg har familie i Connecticut, upstate NY, NJ og Pennsylvania, og da er jo egentlig dette et finfint utgangspunkt for å leie bil og kjøre videre. EWR funker greit (De gangene jeg har prøvd), men leiebil ut fra JFK er et mareritt.. (Den ene gangen jeg har prøvd..)
Håper en eller annen her på forumet tar ansvar og tester ut denne turen. Nå ser det ut som BGO blir utgangspkt med det først. De sier de ikke hadde kunder til JFK, så da er nok SWF svaret... Er det langweekend folk til NYC eller de med slekt i nord-øst av US som DY her henvender seg til? Eller er det kanskje amerikanere som ønsker å se vestland? Turistgrupper? Selv er jeg spent på rapport fra flyturen, ventetid i immigrasjonen og ikke minst loungene
Må legge til at siden DY flyr fra Bergen må jeg uansett ha en domestic flight. Jeg tar den i USA i stedet, så kan jeg fly SAS direkte til EWR..
Skal jeg til byen er det SK fra OSL eller CPH. Hvis disse er fulle er første alternativ IAD. Leiebil derfra til NYC. Hvis det er roadtrip upstate NY er routingen den samme. Stil, verdighet, sindighet, kyskhet og ro må prioriteres.
Praktisk å la kjerringa (la oss nå si det er henne) gjøre fra seg Woodbury Commons på vei inn til byen!
Hvis noen betaler så tar jeg gjerne turen til NYC denne veien for å teste ... ... å fly 6-7 timer i en B737 frister ikke mye .....men hva gjør man ikke for "fellesskapet" (og en flytur).
Synes det er greit at Norwegian tør prøve denne varianten! Om de forskjellige connections innenlands passer med landingstiden, så kan jo det være et greit alternativ for å slippe køer i immigration som flere har nevnt. Ikke at jeg kommer til å renne ned flyplassen i Stewart, men for ei billig langhelg (om det nå kommer flights fra TRD etterhvert) vil jeg mer enn gjerne prøve varianten for å se hvordan det funker. Må jeg som i dag uansett ha en mellomlanding blir det nok fortsatt SAS. Lounger og annen god infrastruktur tror jeg kanskje ikke man skal forvente påå Stewart, men vil gjerne motbevises om noen tar turen. Kim
Jeg er takknemlig for Nei over dammen i 737 kommer ikke på tale. Men jeg er takknemlig for konkurransen og at at Kjos satser på USA. Landet har alt, så det er bare å fly til USA det Kjos, men meg får du aldri opp i en DY maskin.
Helt greit tilbud. Befolkningsrikt cachement-område også så jeg er sikker på at lokalbefolkningen vil bli en stor andel av brukerne. Å kunne gå rett ut av døra, inn i leiebilen og være på veien i løpet av en halvtime er et stort salgsfortrinn. Mange store businesser upstate også og muligheten til å unngå NYC-området vil mange sette pris på. Ser liten forskjell i å krysse Atlanteren i en 737, 757, DC-8 eller andre narrowbodies. Ikke stort lenger enn Kanariholmene og de som tviholder på å sitte midt i en fire- eller femseter får heller gjøre det.
Sist gang jeg landet på EWR stod jeg over to timer i immigrasjon. Dersom Stewart leverer på under 20min, ja så er jeg mest sannsynlig raskere på Manhattan derfra.
Helt enig, har hatt flere turer på EWR med godt over 1 time venting i immigrasjonen. I tillegg blir det jo en ny flyplass og strek på kartet