New Zealand

Tråd i 'Reisemål' startet av Spielhaug, 16. mars 2022.

  1. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,156
    Likes mottatt:
    7,910
    Bonuspoeng:
    183
    For the first time since the start of the pandemic, borders will reopen to fully vaccinated foreigners. This will start from April 12 for Australia, and then will be extended to everywhere else from May 1. All pax will need a PCR test that is less than 48 hours old, but won't need to quarantine on arrival.
     
    Lnbre, tstone, Upsaker and 9 others like this.
  2. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
  3. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    En gang i fremtiden står det på planen å fikse bonusreise biz eller first for 4 voksne t/r new zealand, sannsynligvis med avreise fra Frankfurt. Har så klart søkt litt i forumet og lest noen erfaringer, men da så jeg at man delte opp bestilling og brukte fly premium til HND og bonus+CT derifra.

    Er det lett å finne andre sammenhengende reiseruter, eller er det pain in the ass fordi flyselskapene slipper billetter på forskjellige tidspunkt?

    Morsomt nok fant jeg billetter FRA-SFO-AKL i slutten av august, så det er tydligvis mulig å fly vestover med United, selv om i teorien det burde være kortere å fly østover. Mine favorittflyvninger er vestover på dagtid, så ingenting gleder meg mer.

    En annen ting: selv om fly er gøy, så blir det litt mye å være på reisefot i 30+ timer uten søvn, så vi kunne godt tenkt oss et opphold på 23 timer både tur og retur, og å fly på dagtid, i retning vest.

    Drømmeruten vår hadde derfor blitt:
    FRA-SFO/LAX
    overnatting
    SFO/LAX-AKL

    1-2 uker

    AKL-SIN/BKK
    overnatting
    SIN/BKK-FRA

    Oppsummert: transit-flyplasser jeg har funnet på utreise er San Fransisco og Los Angeles, på hjemreisen Singapore eller Bangkok.

    Andre alternativer fra enten Oslo eller Münich er også aktuelle, men primært leter vi etter til/fra Frankfurt.

    Er det noen andre alternativer jeg burde ta med når jeg begynner å lete etter ruter?

    Er det mulig å få booket inn Hawaii på utreisen i tillegg, med en overnatting? Det hadde jo vært ekstra kult å tatt en stopp der også.

    SAS mangler vel fortsatt singapore airlines på søkemotor, så den må vel vente uansett til de åpner igjen hvis SIN står på ønskelisten.

    upload_2023-8-15_13-42-27.png
     
  4. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Slenger meg på her med andre New Zealand spørsmål. Nokon som har leigd bubil i seinare tid? Det er jo blitt ganske dyrt frå korleis det var før pandemien, det var også dyrt men no har det gått veldig opp.
     
  5. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Nå blir dette en avsporing, men jeg må si at jeg ikke ble videre imponert av å se (ikke prøve) Air New Zealand sin business-klasse på 787-9 dreamliner:

    https://www.airnewzealand.co.nz/long-haul-business-premier

    På skrå, skjemen på siden, trange seter og man sitter med ryggen mot vinduene?

    Det føles mer ut som premium economy. Jeg så noen si at det kommer et nytt business-produkt i 2024, så det er kanskje på høy tid :)
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg var skeptisk til biz setet, men vi prøvde det da vi reiste fra Rarotonga (Cook islands) til Auckland i desember 2019. Jeg må si jeg ble positivt overrasket, og jeg er ingen liten kar. Men rett skal være rett, spesielt sosialt er det ikke.

    Ad transitt, så flyr faktisk ANZ til ganske mange flyplasser overseas, så du trenger ikke å låse dere til LAX/SIN. Ta en titt. Ser de har avsluttet ruten til Buenos Aires, det hadde jo vært en kremtur.

    Jeg vil forøvrig nevne at hvis dere har tid, så er Aitutaki en fantastisk opplevelse, vår tur er beskrevet her.
     

Del denne siden