Ni endringer på Norwegianbillett

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Ragna Rekkverk, 05. febr 2020.

Tags:
  1. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg foretrekker alltid SAS, og med et hederlig unntak av en chartertur for leeenge siden, har jeg aldri satt mine bein ombord i et Norwegianfly. Inntil nå. Til våren var det nemlig under halv pris på å fly oljebyen - Alicante med Norwegian. Dessuten ville jeg få nesten en hel dag lenger under palmene. Ergo beit jeg på.

    Siden det har jeg mottatt ikke mindre enn ni mailer med endringer i flytidene. Tre av dem innebar at jeg måtte ringe inn og endre på billetten.

    Så hjemreisen fra Alicante har blant annet inkludert et 10 timers opphold på Stansted, et seks timers opphold på Gardermoen og sist var vi nede i akseptable halvannen time på samme sted.

    Nå skal jeg ringe igjen og bytte på ny, for med de siste endringene var mellomlandingen i Oslo bare 55 minutters og da skrev Norwegian at det ikke var tilstrekkelig og at jeg måtte ringe og endre igjen.


    Siden jeg hardt prøver å være optimist for å prøve nye ting, spør jeg derfor dere mer erfarne Norwegianfarende: Er ni endringer (med stort og smått) er vanlig greie i dette selskapet...
     
    RoadKing and NoLimit like this.
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,741
    Likes mottatt:
    21,936
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vet ikke hva som er verst. Endringer fra Norwegian eller at SAS plutselig finner ut at de ikke flyr til Barcelona allikevel og kansellerer billetten? Spørsmålet er retorisk, mest for å nyansere bildet litt.
     
  3. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke typisk det du har opplevd, reiser masse med Norwegian og har Ikke opplevd, bare opplevd å endre en gang og det var frivillig med kompensasjon fordi flyet var overbooket.
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke voldsomt med erfaring med Norwegian, men litt. Ikke vært i nærheten av det du forteller om.
    Siden @Upsaker bringer temaet balanse inn i bildet. Jeg har til tider opplevd svært mange endringer i flytider på reiser jeg har hatt med Lufthansa og/eller United. Det har dog vært av mer kosmetisk karakter.
     
    Upsaker liker dette
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Ser nå at min konstante negative hakking mot Qatar kan være irriterende :D:oops::rolleyes:
     
    Ragna Rekkverk and Jeanette like this.
  6. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    Min sist erfaring fra 2018 desember, jeg hadde høyere utgift når jeg reiser med Norwegian istedenfor sas, til tross for at bestilllingstidspunkt var billigere, etter endt tur så måtte jeg bruke masse energi og penger og tid med Norwegian for kompensasjon.
     
  7. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,224
    Likes mottatt:
    5,077
    Bonuspoeng:
    183
    Selvinnsikt er en dyd :p
     
    Ragna Rekkverk, RoadKing and OttoL like this.
  8. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Det har jeg opplevd, men da satte de meg på et Lufthansafly istedet og fikset opp. De her endringene Norwegian gjør synes jeg bare er stress, siden det fordrer at jeg er på og må ringe inn og bytte såpass mange ganger.
     
  9. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Kjære RR, du må være prinsippfast og aldri bite på billigløsninger. Husk stil, verdighet,sindighet, kyskhet og ro. Reis med SAS.
    Dine initialer RR, for Rolls Royce krever det av deg.
     
    Ragna Rekkverk liker dette
  10. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Nå endte denne historien (så langt) godt. Snakket med superhyggelig mann i kundeservicen til Norwegian og hadde kortere ventetid i kø der enn jeg har som EBD hos SAS. Nå blir det noen ekstra timer i Spania og direktefly hjem til oljebyen.

    (Så håper jeg bare at vi slipper flere ruteendringer).

    Men at SAS skal koste 2000 mer per pers på samme strekning disse dagene er helt sprøtt.
     
    Kristian and KVTL like this.

Del denne siden