Jeg foretrekker alltid SAS, og med et hederlig unntak av en chartertur for leeenge siden, har jeg aldri satt mine bein ombord i et Norwegianfly. Inntil nå. Til våren var det nemlig under halv pris på å fly oljebyen - Alicante med Norwegian. Dessuten ville jeg få nesten en hel dag lenger under palmene. Ergo beit jeg på. Siden det har jeg mottatt ikke mindre enn ni mailer med endringer i flytidene. Tre av dem innebar at jeg måtte ringe inn og endre på billetten. Så hjemreisen fra Alicante har blant annet inkludert et 10 timers opphold på Stansted, et seks timers opphold på Gardermoen og sist var vi nede i akseptable halvannen time på samme sted. Nå skal jeg ringe igjen og bytte på ny, for med de siste endringene var mellomlandingen i Oslo bare 55 minutters og da skrev Norwegian at det ikke var tilstrekkelig og at jeg måtte ringe og endre igjen. Siden jeg hardt prøver å være optimist for å prøve nye ting, spør jeg derfor dere mer erfarne Norwegianfarende: Er ni endringer (med stort og smått) er vanlig greie i dette selskapet...
Jeg vet ikke hva som er verst. Endringer fra Norwegian eller at SAS plutselig finner ut at de ikke flyr til Barcelona allikevel og kansellerer billetten? Spørsmålet er retorisk, mest for å nyansere bildet litt.
Ikke typisk det du har opplevd, reiser masse med Norwegian og har Ikke opplevd, bare opplevd å endre en gang og det var frivillig med kompensasjon fordi flyet var overbooket.
Jeg har ikke voldsomt med erfaring med Norwegian, men litt. Ikke vært i nærheten av det du forteller om. Siden @Upsaker bringer temaet balanse inn i bildet. Jeg har til tider opplevd svært mange endringer i flytider på reiser jeg har hatt med Lufthansa og/eller United. Det har dog vært av mer kosmetisk karakter.
Min sist erfaring fra 2018 desember, jeg hadde høyere utgift når jeg reiser med Norwegian istedenfor sas, til tross for at bestilllingstidspunkt var billigere, etter endt tur så måtte jeg bruke masse energi og penger og tid med Norwegian for kompensasjon.
Det har jeg opplevd, men da satte de meg på et Lufthansafly istedet og fikset opp. De her endringene Norwegian gjør synes jeg bare er stress, siden det fordrer at jeg er på og må ringe inn og bytte såpass mange ganger.
Kjære RR, du må være prinsippfast og aldri bite på billigløsninger. Husk stil, verdighet,sindighet, kyskhet og ro. Reis med SAS. Dine initialer RR, for Rolls Royce krever det av deg.
Nå endte denne historien (så langt) godt. Snakket med superhyggelig mann i kundeservicen til Norwegian og hadde kortere ventetid i kø der enn jeg har som EBD hos SAS. Nå blir det noen ekstra timer i Spania og direktefly hjem til oljebyen. (Så håper jeg bare at vi slipper flere ruteendringer). Men at SAS skal koste 2000 mer per pers på samme strekning disse dagene er helt sprøtt.