Nice / Cannes / Monte Carlo / Monaco

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Jørgen, 29. juli 2014.

  1. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Where to stay!?!

    Planlegger en høsttur med fruen! Hvor bør man bo? Hvilket hotell er best i denne regionen?
     
    Last edited: 29. juli 2014
  2. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Bor på Goldstar suites i Nice akkurat nå og det er helt strøkent. Suite med separat soverom, lite kjøkken og romslig bad. Basseng på taket og kun 150m til stranda.
     
    Jørgen liker dette
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Løfter frem denne tråden, da det er samme tema.

    Endte med å booke en bonustur til Nice på rabatten i dag. Vet ikke om det blir noe av turen, men alt kan avbestilles.

    Har noen tips om hvor man bor fint i Nice uten å betale skjorta? 3 netter i mars, bør koste under 6000.
     
  4. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Vi budde i leilighet for fire år sidan, Citadines Buffa Nice, som no heiter The Jay Hotel by Happy Culture. Strøken leilighet med to soverom i Rue Meyerbeer. Velutstyrt kjøkken, og leiligheta var på forespørsel fyllt opp med melk, rødvin og blomster. €585 for tre døgn då. Den fins på booking.com, og sikkert også på Expedia?

    No veit eg ikkje om leilighetene er like bra som før (ser dei har klistra opp ein noko spesiell, grøn tapet som nok vil gje meg skallebank etter kun kort tid) men om ein likar stygg tapet så kan eg anbefale dette som tak over hovudet eit par dagar.
     
    holmen liker dette
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for tips! Skal sjekkes ut.
    Jeg aner ingenting om byen, hva gjør man der? :cool:
     
  6. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Drikker rosévin :)
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Drar til Antibes, Juan les Pins, spiser lunsj/middag på Cheatau Eza, bader i Villefrance.
     
  8. Wolfie

    Wolfie Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Enig! Antibes er mye bedre enn Nice. Vi bodde på Hotel Belles Rives der i sommer - kan anbefales :)
     
    Upsaker liker dette
  9. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Når du reiser på høsten kan det være morsomt å bo på legendariske hoteller som er mye dyrere om sommeren. I Cannes kan jeg anbefale Majestic med oppvarmet basseng og byens beste beliggenhet og strand/beach club. Sample offer:

    3 nights for EUR 747 total
    From 19 October 2018 to 22 October 2018
    - Accommodation in a double room
    - (Insane) Breakfasts, buffet with champagne at the Fouquet's Cannes
    - Complimentary access to the Spa Diane Barrière: sauna, hammam & fitness facilities 24/7

    [​IMG]
    [​IMG]

    Ellers kan jeg anbefale helikopter-tur fra Nice til Monte Carlo EUR 140/person med Heli Air Monaco.

    [​IMG]

    I Monte Carlo får du også bra dealer i oktober på det beste hotellet (Hermitage) til kun 2600/natt i perioden 13/10-16/10 dersom du tar 3 netter. Det inkluderer tilgang til ett av de beste SPA i Europa, og de siste to dagene (lør/søn) av sesongen for Monte Carlo Beach Club med oppvarmet basseng, utvilsomt en av de beste av sin type.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Og endelig i Eze (den flotteste fjelltopp-landsbyen mellom Monaco og Nice) Hotel Château de la Chèvre d'or:

    Classic room inside the medieval village - EUR 450 total for 2 nights
    Arrival: Fri 19 Oct 2018
    Departure:Sun 21 Oct 2018

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Last edited: 19. sept 2018
  10. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Med fare for å trekke opp en gammel tråd ...
    Jeg skal nå tydeligvis til Cannes den siste helgen i 2020.

    Som gjerrig så vil jeg jo slå kloa i billettene så tidlig som mulig når de blir tilgjengelig, men etter hva jeg kan se er det ingen selskap som har disse tilgjengelig enda.

    Er det noen verktøy (les: gratis siden jeg er gjerrig) som overvåker og gir beskjed når billetter blir tilgjengelig?

    Egentlig samme hvilket selskap.
     
  11. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,462
    Bonuspoeng:
    350
    Tidlig i 2020 kan du begynne å leite
     
  12. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke google.com/flights en slik prisovervåkning sak?
     
  13. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    @Blaa Mulig, men etter hva jeg kan se så tillater den nå bare å se etter billetter fram til og med Mars 2020 ...
     
  14. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Få om noen slipper billetter mer enn 330 dager frem i tid.
     
    kalleballer liker dette
  15. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    For den siste helgen i 2019 er det mer enn 9 plasser igjen på alle direkteflights fra OSL-til NCE 26., 27., og 28. desember med priser fra ca 900kr/vei - og nå har vel billetter til disse flightene vært tilgjengelige i snart 5 måneder.

    Hva gir deg uro om at 2020 vil være så vesentlig forskjellig?

    Med så imponerende planleggingshorisont kan muligens et månedlig spare-trekk på 100kr via Spiff eller DNB app fra nå av være noe å tenke på om prisen er issue...
     
    CrotchRocket and kalleballer like this.
  16. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Her må det sies at jeg har vært uklar, og direkte feilaktig. Et eller annet sted ble "i mai" borte - slik at setningen skulle egentlig vært at jeg skal på tur "siste helgen i mai". Ikke nok med det, heller ikke det er korrekt, "29. mai - 1. juni 2020" viser seg å være korrekte datoer.

    Vil ikke si at jeg har direkte uro, men antar at det kan være mer rift om billetter til franskekysten på denne tiden?

    Konklusjon: Min planleggingshorisont er ikke imponerende i det hele tatt - den er faktisk ganske dårlig :)
     
  17. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Den helgen er Pinsehelgen 2020 (2. pinsedag er mandag 1/6-2020). Erfaringsmessig er slike kjente skoleferie-langhelger i mai til NCE aldri rimelige, selv lang tid i forveien om du insisterer på å fly direkte.

    Beste bet for rimeligere billetter er enten å dra en dag eller to før/etter, eller via land som ikke har fri på 2. pinsedag.

    Om du skulle kjøpt billett til tilsvarende helg i år (7/6-10/6) ville det nå kostet NOK 4700 med ok tider direkte.

    Selv vinterferien 2020 er allerede skrudd kunstig høyt opp hos Norwegian, noe annet ville jo være irrasjonelt ut fra normal etterspørselsteori.
     
    Last edited: 03. mai 2019
    kalleballer liker dette
  18. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Drar opp igjen denne. Tips til ting man må se / gjøre / spise / drikke på en langhelg i Nice taes imot med takk.
     
    Lnbre liker dette
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Våger meg frempå og løfter frem denne tråden igjen.

    Familien skal til Cote d'Azur rundt høstferien (5. - 12. oktober) og med to små på 4 og 6 år som elsker å bade så skulle vi gjerne hatt noen anbefalinger på hvor vi burde reise og bo i området. Vi flyr til/fra Nice, men regner med å måtte leie bil så det kan godt være 1-2-3 timer kjøretur unna.
    Vi er glad i varme, spesielt når vi skal bade, og jeg antar at Middelhavet da begynner å bli for kaldt for oss. Etter å ha gjort noen søk så ser det også ut som en del hotell o.l. som ikke har oppvarmede (utendørs) basseng også har stengt disse på den tiden.

    Så om noen har noen gode tips på hvor en småbarnsfamilie burde reise og bo i området på den tiden så hadde det blitt satt stor pris på. Airbnb o.l er også helt ok.
    Budsjett +/- 3000,- i døgnet for overnatting.

    Ser Antibes er nevnt av flere?

    Tips til hva vi burde se og oppleve blir også mottatt med takk! Monaco og Cannes har vi forøvrig besøkt før, men det er ingen hindring.
     
    tobeornot999 liker dette
  20. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Du svarer jo delvis deg selv ;)

    Men det er også ofte bedre eiendommer til utleie og mer for pengene litt vekk fra kyst-stripen, hvis ikke middelhavet utenfor dørkarmen er nødvendig.

    Ville sett på området rundt Mougins, som et tips. Masse fine hus til utleie, og som du sier: du bør dobbeltsjekke at bassenget er oppvarmet siden dere reiser såpass sent i sesongen.
     
    Travellingalf liker dette

Del denne siden