Har behov for å fly enveis Miami - Oslo til november, og mangler knappe 19 000 poeng for å sikre oss setene vi trenger til hjemreisa. Det er så forbanna dyrt å fly enveis.. Finansierer mine bonusreiser via kortbruk og betaler tilbake lånet innen sommeren med stor sannsynlighet! Noen som har mulighet til å hjelpe?
Jeg er ikke flink til å manøvrere i poeng/bytt/lån/kjøp avdelingen så mitt enfoldige svar blir kjøp tur/retur. Kast/ selg/forandre eller reis på returen hvis du er langtidsplanlegger. Det er lov å le.
Enkleste måten å låne poeng "avgiftsfritt" er faktisk å overføre fra Trumf til Eurobonus Nå oppdaterte jeg dog. min strømavtale hos Fjordkraft og trenger "bare" 9000 når poengene kommer derfra. Å kjøpe t/r og kaste er uaktuelt i dette tilfellet. Helt klart mest å spare på å fly på poeng, og vi har med oss ei lita unge som gjør at vi helst vil fly business for å ha litt plass.
For å få 9000 poeng så trenger du kun 650kr i trumf. Med Spar sin avtale der du får 25% i trumf så holder det da at du handler for 2600kr i bleier og barnemat. De kommer som regel inn på trumfen etter ca 3-5dager og fra trumf til EB-poeng et par dager til. Strøm avtalen må du vente 3-5 uker så du klarer så skarpe sammen litt trumf om du vil.
Er kun på barnemat og bleier. Har skolebarn, men heldigvis så liker de godt fruktsmoothie som også går under barnemat.