Noen som vet om det kjøres tilbud til Budapest (BUD) ofte?

Tråd i 'Reisemål' startet av paramberg, 08. mars 2018.

1. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,955
    Bonuspoeng:
    183
    Hallo!

Min kjære søster har kommet inn på veterinær studier i Budapest til høsten, og tenker jeg kunne legge inn noen bestillinger for meg selv til Budapest for å dra på besøk. Noen som vet om SAS eller andre i Star Alliance kjører på med tilbud ned dit? Utreise sted er TRD.

2. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    36,000
    Bonuspoeng:
    293
    SAS flyr vel ikke til BUD, i det minste ikke hele året. Har ca 20-25 turer til BUD, fra OSL, og det er direkteflights med NAS som duger. LH har jo tilbud på Europa flights rett som det er, men vet ikke om det funker fra TRD.

Flyr WIZZ direkte TRD-BUD så er nok det beste alternativ selv om det gir lite EB poeng

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Par ganger i uka fra CPH vel?
    BUD er normalt meget hyggelig priset sammenliknet med divese flyplasser litt lenger nord.. VIE,KRK,KTW etc

Wiolenze liker dette
  4. andersks

andersks Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Er på 4. året med TRD-BUD for å besøke veterinærstudent nå. Erfaringen min er at det bare er å glemme SAS, de flyr stort sett bare sommerstid og ikke alle årene heller. Norwegian derimot ligger fra 5-600 pr vei (1-2 ganger daglig hver veg) og opp til 4k via osl (eller cph - (og en gang london - det gjør jeg aldri igjen)). Vanlige kampanjeperioder og 6 uker før. Flyr ellers mye SAS selv nå om dagen, men privatreiser til Budapest har fungert bra med Norwegian fram til nå. NAS fra OSL-BUD får du ofte fra 299, så det er faktisk TRD-OSL som er det som koster ;)

joskje and paramberg like this.
  5. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    36,000
    Bonuspoeng:
    293
    Usikker altså, men veldig lenge siden jeg har sett SK farger der bortsett fra Privat-air maskinen som var på ombygging/vedlikehold

Last edited: 08. mars 2018
  6. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Hmm..
    Tydeligvis.. Lenge siden jeg har sett på BUD, men da var det i alle fall SAS der.
    Ser ikke ut som det er noe mer der nå og finner ingen ruter der i hele sommer, så er nok avsluttet..

7. B736

B736 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fløy SAS på strekningen BUD-ARN i november 2017, men tror dessverre at SAS har lagt ned ruten etter dette.

Ser Lufthansa/SAS har priser (TRD-OSL-MUC-BUD) på rundt 2000,- inkludert bag. God deal om du spør meg. De beste prisene finner du på Lufthansa sin hjemmeside.

Wiolenze liker dette
  8. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,728
    Bonuspoeng:
    113
  9. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ingen direktefly der.. Alt går med Lufthansa codeshare (på alle datoer jeg sjekket i alle fall..)

10. B736

B736 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fant heller ingen direkte CPH-BUD, men fant enkelte ARN-BUD dog kun rundt påske...

11. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    36,000
    Bonuspoeng:
    293
    Har sjekket i mente nå, SK flyr ikke til BUD lengre. Regner med det er litt som med MAD, for tynt grunnlag vs konkuransen fra andre selskap og de velger å trekke seg ut.

paramberg liker dette
  12. B736

B736 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Såvidt jeg kan se så starter SAS ARN-BUD i påsken og flyr 2x i uken, med siste avgang den 8. april... Utover det så finner jeg dessverre ikke noen andre SAS-flygninger til BUD.

13. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,955
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk for alle svar dere!! :) har sett norwegian flyr rimelig ned dit, men om lufthansa priser seg til 2000,- t/r og det er mulig å få en del EB på det så ja hvorfor ikke... Hehe :)

14. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,955
    Bonuspoeng:
    183
    Takk! Er studenten fornøyd med studiet i Budapest?

15. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,438
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noen mulighet for å se hvilken booking code det er på de forskjellige klassene på lufthansa.com? Er jo elendig uttelling dersom det er på de laveste klassene, fikk hele 1000 EB-poeng på OSL-FRA-MUC-FRA-OSL i september ifjor. Og det betalte jeg 3250 kroner for...

16. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,438
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har vært i BUD rundt 40 ganger de siste 5 årene, og har stort sett flydd DY. 2 turer med LH, men det var før jeg visste hva bonusjakt var. :)

Fordelen med DY er jo direkteflyving og greie tider som ihvertfall passer meg, ulempen er null EB-poeng. Men hvis jeg bare får 1.000 EB-poeng for å bruke 2-3-4-5 timer mer og betale 1000+ kroner mer vet jeg ikke om det er verdt det...

Last edited: 09. mars 2018
  17. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,137
    Bonuspoeng:
    293
    Når du har valgt et reisetidspunkt, så endrer skjermen seg og vil ha deg til å velge pris. Nederst til høyre her står det "show booking classes", klikk den.
    upload_2018-3-9_7-41-28.png

18. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,438
    Bonuspoeng:
    183
    Takker og bukker. Da stiller f. eks. en tur til BUD seg helt annerledes, det gis på de datoene jeg skal dit i juli da totalt 3.000 poeng i økonomi og 8.000 poeng i BIZ for hhv 3.300,- og 5.500,- kroner. Samme datoer med LH koster 2.200,- så da er det bare 1.100,- kroner mer for å dra inn 3.000 grunnpoeng, avt 3.300,- kroner for å dra inn 8.000,-

Men på det ene alternativet er det SK hjem fra Frankfurt. Får jeg da poeng ihht SK eller LH? Jeg ser nemlig at LH faktisk gir bedre uttelling enn SK her, 2.000 poeng mot 1.875 i BIZ og 750 mot 625 i økonomi.

RoadKing liker dette
  19. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,955
    Bonuspoeng:
    183
    Må bare spørre, men hvordan regner jeg egentlig om fra lufthansa til sas? Jeg så på en dato og da sto det booking klasse S.. Men jeg har aldri skjønt hvordan man regner det om til EB...

20. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,438
    Bonuspoeng:
    183
    Du finner oversikten hos SAS, nærmere bestemt her:
    https://www.flysas.com/en/eurobonus/earn-points/airlines/lufthansa/

S gir bare 250 poeng, det var den klassen jeg hadde til MUC i september. Går du opp fra den aller billigste øko-klassen til vanlig får du stort sett 750 poeng og det koster som regel ikke mer enn et par hundrelapper ekstra hver vei. Da har du også 1 innsjekket bagasje og setevalg inkludert hvis jeg har forstått dette korrekt.

Del denne siden