Strawberry Mastercard

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Travv, 20. okt 2019.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Godt poeng ;) Så fungerer best for oss som har oppnådd CT med amex allerede og ikke gidder å skru av Bill Kill Master for bare en måned :p
     
    Maggie and Jorgen44 like this.
  2. ScoobyDoo

    ScoobyDoo Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Får man fortsatt NCC-poeng hos BillKill?o_O
     
  3. Joraun

    Joraun Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg søkte om dette kortet på mandag, noen som vet hvor lang tid det bruker å ta før man får svar? SAS MC fikk jeg godkjent umiddelbart når jeg søkte.
     
  4. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,363
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    113
    BillKill har jeg ikke lenger, men jeg har ikke fått poeng for Vipps til privatperson 26. oktober.
    Vipps til bedrift ga poeng 19. oktober.
    Det har vært falsk alarm tidligere, men noe kan ha endret seg.
    Da påvirker det mest sannsynlig BillKill også.
     
  5. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,363
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    113
    Søknaden blir nok behandlet manuelt om du søker om begge kortene samtidig. De utstedes av samme bank. Om du allerede har fått innvilget maksimal kreditt på SAS MC (i henhold til din kredittvurdering), så må du kanskje fordele den mellom kortene. Du må i så fall kontakte kundeservice.
     
  6. Joraun

    Joraun Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    13
    Ok takk, men søkte ikke samtidig, fikk SAS MC for noen mnd siden.
     
    freddyen liker dette
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Opptjening for Vipps forsvant i vår en gang. Opptjening for Bill Kill fungerte fortsatt i sommer, men jeg har ingen erfaring etter at Bill Kill startet med å ta gebyr for alle kredittkort istedenfor bare Amex.
     
    Last edited: 18. nov 2022
    Maggie and freddyen like this.
  8. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,363
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner. Da må du mest sannsynlig kontakte kundeservice for å avtale en fordeling av kreditt mellom kortene.
     
  9. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, og det løser de kjapt og greit.

    Lenge siden jeg gjorde det, men det virket som de var kjent med spørsmålet. Spurte direkte fra appen sin meldingsfunksjon. Skriv fra appen til sas-kortet du har allerede - CS er den samme uansett :)
     
  10. pepperminte

    pepperminte Medlem

    Innlegg:
    176
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har SAS MC, og søkt på NCC MC og fikk avslag på den siste. Ringt og spurt om å ha 5k lavere grense på SAS MC og få tilsvarende grense på en NCC MC og fikk svar at det var ikke mulig og det var ingenting de kunne gjør.
     
  11. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Da var nok grunnen en annen enn at de ikke kunne flytte kredittgrense.

    Det blir jo totalt et fett for SEB om de feks innvilger deg 30k på SAS MC bare, eller 20k på SAS kortet og 10k på NCC MC.
     
  12. Joraun

    Joraun Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    13
    Tok kontakt via appen og fikk der beskjed om at søknaden om økt kreditt var avslått, fordi om jeg foreslo å "stjele" kreditt fra SAS MC. Jeg prøvde på nytt å foreslå at de kan redusere kreditten på SAS MC noe og bruke det på NCC istede, venter i spenning på svar.
     
    tobeornot999 liker dette
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,949
    Likes mottatt:
    5,748
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som nylig har betalt med NCC MC på Villa Copenhagen? Fungerer økt bonussats (30p per 100 kr) som det skal?
     
  14. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Fungerte ypperlig i juni 22 hvertfall :)
     
    trygveat liker dette
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Delbetalte med gavekort der i slutten av september. Selv om resten var på NCC MC.

    Da ble det ikke trippel bonus, som jeg derimot fikk på Havnekontoret noen uker før.

    Moralen er: de sjekker virkelig at man oppfyller vilkåret om å bruke NCC til å betale med - og gir ikke ekstrapoeng for deler av beløpet en gang hvis ikke alt er betalt med "riktig kort".
     
    eventyrer liker dette
  16. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Fungerte fint for fire dager siden (20. november). Betalte da i resepsjonen.
     
    trygveat liker dette
  17. Joraun

    Joraun Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    13
    Dette ble iallefall ikke løst "kjapt og greit", fikk som forventet avslag på søknaden (har allerede maks kreditt hos SAS), sendte sikker melding med forespørsel om å omdisponere kreditt fra sas, fikk da beskjed om å sende div lønsslipper og greier på mail, sendte det på mail og fikk nytt avslag på søknad om økt kreditt.. Javel, jeg svarte med at jeg ikke ønsker økt kreditt, jeg ønsker å flytte fra sas, fikk da i dag beskjed om å sende sikker melding for å gjøre dette. Nå er gull-kampanjen over og kortet er uinteressant før det blir ny kampanje for min del, voldsomt treigt opplegg
     
    tobeornot999 liker dette
  18. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, de bruker endel tid før svar på sikre meldinger.

    Men svar kommer, og de sjonglerer lett innenfor hva som er innenfor SEB (altså NCC og SAS MC).
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,881
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ringte inn, og de fikset alt på direkten. Endret kredittgrense på SAS MC, så jeg fikk totalt like mye på de to kortene som jeg hadde hatt på SAS MC fra før av.

    Nå prøver jeg å få til det motsatte, spent på om det funker like greit.
     
  20. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    359
    Likes mottatt:
    764
    Bonuspoeng:
    93
    Gullkampanjen virker å vare ut året, så da er det kanskje verdt å prøve likevel. Sliter med søknad som ikke vil bli godkjent selv av uvisse årsaker, blant annet med tredje gang "søk på nytt nå, du hadde en gammel søknad inne" i dag på mail med påfølgende umiddelbare automatiske om at søknaden ikke vil bli behandlet da det allerede ligger inne en...
     
    tobeornot999 liker dette

Del denne siden