Strawberry Mastercard

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Travv, 20. okt 2019.

  1. Joraun

    Joraun Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    13
    Ja det ser jeg nå, gikk evt glipp av 10000 velkomstpoeng da, men er kanskje verdt det likevell for å få gull. Noen som vet hvor lenge gullstatusen isåfall gjelder? Er det kun ut nåværende kvalifiseringsperiode?
     
  2. kenny

    kenny Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    10 000 poeng i velkomstbonus skal du vel få uansett ved første gangs bruk, gitt at du ikke har hatt kortet de siste 2 årene?
    Jeg fikk kort i november, og beholder gull frem til august 2024, som utgjør denne perioden og neste periode. Hadde sølv fra før.
     
    Last edited: 03. des 2022
    Joraun liker dette
  3. Joraun

    Joraun Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    13
    Ja se der ja, du har helt rett. Takk! Da prøver jeg igjen å få flyttet kreddit fra SAS.
     
    kenny liker dette
  4. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vil være snill å gi en kjapp update på hvilke av disse transaksjonene som gir poeng nå? Beløpsgrenser ikke så nøye, ja/nei holder :)
    - Vippsing
    - Revolut påfyll
    - Billkill
     
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,652
    Likes mottatt:
    6,650
    Bonuspoeng:
    183
    Bare Billkill (verifisert med en transaksjon torsdag der poeng kom inn på konto idag). Vipps og Revolut gir ikke poeng.
     
    tombom liker dette
  6. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,911
    Bonuspoeng:
    183
    «Skikkelig» varekjøp gir vel fremdeles poeng på Vipps? Altså når det ikke er vippsing mellom privatpersoner?
     
    Maggie liker dette
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,652
    Likes mottatt:
    6,650
    Bonuspoeng:
    183
    Det gir poeng på alle typer kort (som Vipps støtter)
     
  8. Shankly

    Shankly Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Sikkert et skikkelig novise-spørsmål, men har nettopp fått godkjent søknad på dette kortet for et par dager siden (erstatter et SAS MCP som backup for Amex), men ikke fått det fysiske kortet i posten enda.

    Har reist hjemmefra for en helg i Oslo på Choice-hotell og lurer på følgende: Hvis jeg går inn i bookingen på appen og velger å betale der digitalt (med kortinformasjonen som jeg finner i appen), vil det da regnes som et kjøp "hos Nordic Choice Hotels" eller som "når du booker i på choice.no eller i vår app"?

    Noen som vet? :)
     

    Attached Files:

  9. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,652
    Likes mottatt:
    6,650
    Bonuspoeng:
    183
    I fjor sommer ble det registrert som kjøp hos nordic choice hotels, men da jeg skulle være "smart" og forhåndsbetale et opphold da det var doble poeng på kortet i desember så ble det faktisk registrert som øvrige kjøp i norske kroner (10 poeng per 100) :( :(
     
    Shankly liker dette
  10. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    140
    Likes mottatt:
    259
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg betalte på forhånd i appen nå i desember, og da ble det registrert som kjøp hos Nordic Choice Hotels.

    Forøvrig lurt å gjøre når det er doble/triple poeng, da man beholder samme avbestillingsvilkår som ved booking. Dersom det ikke er mulig å betale i appen, kan hotellet kontaktes og de vil sende en link på mail hvor en kan betale med kort.
     
    Shankly liker dette
  11. Shankly

    Shankly Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Spennende. Litt hipp som happ da tydeligvis. Kanskje er det det enkelte hotell som har forskjellig praksis? Hvilke hoteller bodde dere på?
     
  12. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,652
    Likes mottatt:
    6,650
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm.. Når jeg går inn i historikken nå så er de faktisk registrert som kjøp hos Nordic choice hotels. Rart.. Enten husker jeg feil, eller så kom det først opp som en ting også ble det korrigert etterpå
     
    Shankly liker dette
  13. Shankly

    Shankly Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Oppdatering: Poengene kom inn som "kjøp hos Nordic Choice Hotels"
     
  14. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Funker det å bruke kortet til å betale regninger i Klarna?
    Da tenker jeg når man har brukt funksjonen med «faktura/betal senere».
    Leste her tidligere at SEB og Klarna regnet som kontantuttak og dermed ikke fungerte. Vil gjerne betale en på 46k med kortet men orker ikke ringe dem for å øke grensen hvis det ikke fungerer …
     
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,697
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, de nyeste rapportene her sier at det ikke virker. Blir behandlet som kontantuttak og dermed ingen bonus.
     
    Sikiduck and freddyen like this.
  16. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,652
    Likes mottatt:
    6,650
    Bonuspoeng:
    183
    Nordic Choice mastercard gir sålangt poeng på de fleste transaksjoner som registreres som kontantuttak. Feks. Bill Kill. Unntaket er Vipps venneoverføring som de har lagt inn en sperre for.
     
    Sikiduck and freddyen like this.
  17. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,364
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Vil ikke transaksjonen uansett bli avvist pga. beløpsgrense på 5000 kr pr døgn / 20000 kr pr måned?
    Er det mulig å dele opp betalingen i flere valgfrie beløp med Klarna?
     
    Sikiduck liker dette
  18. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Til info; Betalingsterminalen i resepsjonen på Sommerro i Oslo gjenkjennes ikke som et Nordic Choice hotel og gir derfor bare 10 poeng pr. 100,- (istedenfor 30). Det er lurt å følge litt med på dette, særlig på nye hotell, og gi kundeservice beskjed når det er avvik.
     
    Earl, KRS, Grooo and 4 others like this.
  19. CecilieL90

    CecilieL90 Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    13
    Noen her som sliter med å få kredittkort fra nordic choice eller strawberry?

    Jeg får avslag etter avslag, og selv etter å kontakte kundeservice får jeg bare noe svada svar om ulike vurderinger og at jeg er velkommen til å søke senere.

    På kredittscore fikk jeg fire poeng (fem var best). Min kjæreste fikk også fire poeng, og fikk innvilget med 90(!) tusen i kreditt. Jeg søkte om 20 eller 30 første gang, de siste gangene 5 tusen. Jeg får avslag hver gang.

    Har en inntekt på over en halv mill uten overtid, fast stabil jobb i staten.
    Bor hos kjæresten, og betaler kun en symbolsk liten leie. Derav romslig økonomi og sparer.
    Har riktignok billån og studielån. Men likevel en romslig økonomi.

    Flyttet inn med kjæresten i fjor høst, og fikk beskjed fra SEB at flyttinga kunne utgjøre noen risiko. Avvent og søk igjen om 2 mnd. Fremdeles avslag.

    Så jeg har grei inntekt, ingen inkasso saker, ingen rentebærende gjeld fra andre kredittkort. Ingen forbrukslån. Er 32 år gammel. Huker av for å ha hatt samme jobb i over to år.

    Bruker mitt nåværende kredittkort aktivt, men betaler ganske umiddelbart tilbake (før fakturering), så det burde ikke være noe problem.

    For moro skyld søkte jeg på litt ulike andre kredittkort nå tidligere i måneden. Og jammen ble de alle innvilget. Fikk santander, bank norwegian, ya ressurs bank og et tf bank.
    De er jo selvsagt sagt opp igjen, slik at jeg ikke har for mye kreditt tilgjengelig. I tilfelle SEB ser på dette også..

    Noen med lignende erfaring?

    Per i dag har jeg kredittkort fra DnB med 95.000 kr i kreditt. Har et trumf visa, som jeg nettopp ba om nedjustert kreditt til 5000kr. Ingen andre kredittkort. Kan det funke og senke kredittgrensen på mitt vanlige kredittkort?

    Noen som har vært borti dette selv?
     
  20. FlyMCO

    FlyMCO Aktivt Medlem

    Innlegg:
    489
    Likes mottatt:
    602
    Bonuspoeng:
    93
    Ja. Er i stort sett samme situasjon.
    Får "allt" untatt Choice.
    Jeg mener at det er fordi jeg har sas-master,og SEB vil ikke at jeg har begge fordi de ser at de ikke tjener noe særlig på meg.
    Har prøvd hvert år i 7 år nå.
     
    SirH00D liker dette

Del denne siden