North/central Africa & Middle East - Ufullstendig sone.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Salvador, 14. mars 2017.

1. Salvador

Salvador Medlem

Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Det er meget godt mulig dette gjelder for flere EB-soner, men siden jeg spesifikt ser på F-tur i denne sonen, har jeg opplevd at flere land mangler i listen hos SAS. Siden jeg kunne tenkt meg både Komorene og Madagaskar (da F til ADD og så videre med Ethiopian), ser jeg at ingen av disse finnes i denne sonen, eller noen andre soner for den saks skyld. Da talte jeg opp alle landene som finnes i afrikasonene til EB, og ser at det mangler nærmere 10 land (jeg har ikke sjekket hvilke, bare at antall land ikke stemmer overens med selvstendige nasjoner i Afrika).

Er det noen som vet grunnen til dette?

Og er det noen som vet om Madagaskar/Komorene befinner seg i omtalte sone eller "Southern Africa"-sonen? Det er nemlig en prisøkning på 70k EB-poeng (!!) hvis det er "Southern Africa".

Mens vi er inne på saken, denne sonen er for øvrig en skikkelig "sweet spot" hos EB. Ganske utrolig at man kan få t/r Mauritius i biz for 90k (dessverre umulig å komme seg dit i F). Til sammenligning: http://www.gcmap.com/mapui?P=fra-mru,fra-hnd
    Heller ikke verst med f.eks. 120k i F til Luanda. Igjen, til sammenligning: http://www.gcmap.com/mapui?P=fra-lad,fra-ewr
    Man har også massevis av interessante mål hvis man ruter LH F til ADD, og så videre med Ethiopian i biz til samme pris.

KRS liker dette
  2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Er ikke Madagaskar på listen?
    Av en eller annen grunn har jeg for meg at den tilhører Afrika og Midtøsten sonen.
    Jeg er forsåvidt enig i at den kan være en sweetspot :)

3. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,171
    Bonuspoeng:
    93
    Madagaskar er ikke i listen, og jeg er også interessert i å finne ut i hvilken sone den er i...

Forøvrig virker listen noe ulogisk; f.eks er Rwanda i "Southern Africa" mens Mozambique er i "North/Central Africa & Middle East"

@Salvador Fant du ut av dette?

4. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,171
    Bonuspoeng:
    93
    Ifølge SAS chat:

5. Chornelius

Chornelius Medlem

Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Meget interessant. Hvor lett er det å finne C-billetter til Mauritius?

6. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vurderer MRU og SEZ selv og fra IST er det ganske greit med TK C, jeg finner faktisk 3 ledige på de fleste tilfeldige datoer litt frem i tid. Fra OSL - IST er det ofte litt vanskeligere og det medfører minst en stopp. Jeg vurderer å fly TK eco direkte OSL - IST (siden toåringen skal være med) og IST -MRU/SEZ med TK C. På returen kan det være vi kjører C hele veien for å ikke miste adgang til loungen på IST.

Chornelius and Misterix like this.
  7. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,519
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har tidligere funnet billetter med Austrian i C til MRU. Kan være verdt å se etter om man ikke finner C med Turkish hele veien.

DanH and Chornelius like this.
  8. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Direkte VIE - MRU?

9. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,519
    Bonuspoeng:
    183
    Ja

Fredrik81 and DanH like this.
  10. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,171
    Bonuspoeng:
    93
    Dette stemmer nok ikke da det kostet 50K poeng for Madagaskar - Ethiopia - Mosambik; Tipper at alle disse er i "North/Central Africa & Middle East".

11. Salvador

Salvador Medlem

Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har i dag testet dette ut;
    Fant ledig space med Austrian til MRU og hjem igjen fra TNR med Turkish (via MRU).
    1. til 12. mars. Fikk booket dette til 90k poeng, så antar da at også Madagaskar befinner seg i denne sonen.
    Ikke sikker på om jeg drar enda, men bookingen er bekreftet. Ser at mars er den mest regntunge måneden på Mauritius, mens det rett og slett frarådes å reise til Madagaskar januar til mars :oops:
    Noen med erfaringer fra landene i regntiden? Fortsatt ok å reise dit?

Last edited: 16. juli 2017
  12. Fideco

Fideco Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg hadde ikke nølt med å reise i regntiden. Har vært både i Asia og mellom-amerika i regntiden uten å bli nevneverdig våt. Man får i stedet oppleve natur som blomstrer og lever. Regner gjør det gjerne om natten mens man har sol om dagen.
    Turister er gjerne også i mindretall, noe som kan gi billigere overnatting. Dersom man reiser først og fremst for utflukter på sjøen kan man derimot få trøbbel
    med stor sjøgang pga mye vind og dermed avlyste utflukter.

Hvordan de lokale forholdene er på Mauritius vet jeg ikke, men vil ikke tro forskjellen er så stor fra andre steder.

13. Salvador

Salvador Medlem

Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Mauritius funker i mars, det er jeg overbevist om. Det er bare litt kjipt at det er veldig fuktig og veldig varmt, da jeg foretrekker det tørrere og kjøligere. Men det skal jeg overleve. Problemet er mer Madagaskar, da det er ytterst sjeldent jeg leser at det frarådes å reise. Men det gjør det altså her, januar - mars er syklonsesong. Og selv om man kan være heldig å ikke få så mye regn mens man er der, er visst nok veiene bortimot totalt ødelagt grunnet regnet som har falt siste månedene. Så er det kanskje i overkant gambling...

14. miura

miura Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har vært på Mauritius i mars og opplevde svært lite regn og generelt lite luftfuktighet eller overbærende varme. Destinasjoner i sør-øst Asia har i min erfaring mye høyere luftfuktighet uavhengig av tidspunkt på året enn det jeg opplevde på 2 uker på Mauritius.

Del denne siden