Norwegian - Europas beste lavprisselskap!

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Eddie47, 12. juli 2016.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    .... for fjerde år på rad!
    Og Europas beste LH selskap andre år på rad ...

    http://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-til-europas-beste-lavprisselskap/a/23738334/

    På topp-100 listen er Norwegian på 30. plass mens SAS er nummer 62 ....

    Norwegian må da gjøre noe riktig ....??

    Minner litt om Skandiabanket som toppet kundetilfredshetslisten "uten å yte noe service", men de leverte akkurat det de hadde sagt de skulle levere.
     
    milehigh liker dette
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    De er vel fortsatt verdens eneste no frills som flyr LH?
    Da skal det jo ikke så mye til å bli best :).
    Men for all del, jeg hadde det ikke så værst ombord.
     
  3. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    De gjør jo mye riktig, selv om jeg er sterkt uenig i personalpolitikken til Kjos. Tar Norwegian mye i jobbsammenheng på grunn av avtalepriser, og er som regel fornøyd med både servicenivå, regularitet og flyene. Heldigvis er det sjelden wetlease til og fra EVE.
    Foretrekker fortsatt SAS, og reiser oftest billigst der på privaten uansett. Og så skader det jo ikke med status.
    Longhaul er en annen sak. Det holder ikke med 1-2 flygninger i uken til destinasjon. Om jeg plutselig må en dag tidligere hjem, må jeg kjøpe grisedyr enveisbillett over dammen. Det går ikke. Og hvor lenge må man vente ved irreg ops? Har så langt vært helt uaktuelt.
     
  4. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje @Ida kan forklare hva som er feil med kåringen?

    Jeg er imidlertid helt enig. Mye å klage på, men ingenting er perfekt. Veldig mye er bra med DY. Kundeservice må jo måles blant de som bruker produktet, og kundegrunnlaget er til en viss grad forskjellig mellom DY og SK.
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje det bare er Janteloven som plager oss i forhold til Norwegian??
    At de har lyktes mot alle odds? I juni fraktet Norwegian flere passasjerer enn SAS ...

    Det er jo helt tydelig at Norwegian lykkes med sine operasjoner i Storbritania og Spania.
    I tillegg ser det jo også ut som flygningene fra USAs østkyst til Karibien blir en suksess ..
     
  6. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Her er vinneroppskriften til Norwegian og taperoppskriften til SAS:

    Norwegian skaper lave forventinger inegen ting er inkludert, vi er et lavprisselskap osv.
    -> Kundene blir positivt overrasket, nye fly, gratis wifi, kjapt og enkelt.

    SAS Skaper høye forventinger, alt er inkludert!
    -> Kundene blir negativt overrasket når man på LH må betale for alkohol, og kun får en drikke til maten, produktet blir stadig mer ribbet.

    Vi som flyr mye med SAS vet jo dette og har senket forventingene til et minimum, men for folk som tror at ved å fly SAS kontra Norwegian så vil man få en helt annen opplevelse, de blir skuffet.
     
    Mbj, geddi, Chrisbgg and 6 others like this.
  7. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    Mot alle odds er vel å ta i, eller er det noe jeg ikke har fått meg kanskje?
    Da idéen med å starte flyselskap oppsto virket den vel kanskje spinnvill, men fra de begynte med jets fikk de jo all mulig støtte både fra opinionen og fra staten. Ingen ville ha monopolet.
    De hadde et bra konsept som de hentet fra Southwest og PSA (og kanskje også det Ryanair hadde begynt med), og etter hvert som de så at det fungerte i hjemmemarkedet så de også en mulighet i markedet i resten av Europa.
    Virker ut som en ganske standard utvikling for selskaper som starter i det små og ender opp som store internasjonale konsern.

    De gjør bortimot alt rett, men jeg mener fortsatt de burde vise såpass ansvar at de ikke ligger i konstante kamper mot egne ansatte. Det kan koste mye på sikt.
     
    RoadKing liker dette
  8. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Eg gratulerar til Norwegian :)
     

Del denne siden