En blanding av at MAX flyene ikke er tilgjengelig og at lønnsomheten er for lavt... https://aksjelive.e24.no/article/b5anMv
Eneste en kan vel si til dette, er vel markedstilpasset endring, være bærekraftig fremover, SAS vil kanskje øke omsetning noe, etter større tap ifra streiken i år... nedsiden er vel for de som velger å fly i den retningen med mindre tilgjengelighet
Overrasker meg ikke at 737 over dammen ikke er bærekraftig. En sak er selvsagt at de har flydd på sekundærflyplasser og dermed begrenset seg til "lokaltrafikk", en helt annen sak er at jeg tror de fleste syns det blir trasig i en 737 i 7 timer. Jeg flyr 737 til Granca, rett og slett fordi det ikke finnes alternativer, men hadde det gått en 330 eller mer, så hadde jeg glatt betalt noen kroner ekstra for det.
Kjenner flere som fløy BGO-SWF og de var strålende nøgd. Mye mindre pes enn bytte i CPH/OSL/AMS og det var tilnærmet null kø i immigration. Problemet er vel heller at det er høyst tveksamt om det er marked for slike ruter over en lengre periode. Har mine tvil. Godt å se at DY tar grep uansett.
Joda... a) er det spennende å teste nye fly og bb) er det bra for flight rapporter på YouTube^^ Tror i var en av de første som teste Widerøes nye Jetfly på YouTube^^