Norwegian sier opp alle kabinansatte i Sverige

Tråd i 'Nyheter' startet av Henning, 19. des 2013.

  1. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Les mer på forsiden.

    Hva tenker folk om dette? Er det en kjip julepresang, eller er det helt udramatisk?
     
  2. oddgea

    oddgea Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    1
    Heilt for jævlig. Synes synd på dei. Og på hvor norwegian er på vei. Kommer til og skje i norge og
     
    Flemming Poulsen liker dette
  3. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Skikkelig kjip julegave for de som er berørt, og spørsmålet er vel om ikke dette bare er begynnelsen for DY sin ansatte i Skandinavia.
     
  4. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Så vidt jeg har forstått det er det 50 av ca 300 som blir berørt. Dvs. de andre 250 er allerede ansatt gjennom bemanningsbyrå.

    Hvorvidt dette er dramatisk eller ikke kommer vel an på vilkårene de blir tilbydt. Siden dette er virksomhetsoverdragelse så skal de vel i utgangspunktet ha samme vilkår som de hadde før overdragelsen, om jeg nå har forstått dette riktig, men hva som skjer på sikt vet jeg ikke. Neppe hyggelig for de det gjelder, men jeg synes det virker merkelig at man har hatt en liten pott med ansatte gjennom DY SE (det er dyrt å administrere og spesielt når så få er ansatt gjennom selskapet i SE). Men, jeg kjenner ikke til detaljene i organiseringen.
     
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Folkens...

    Tror vi alle synes at dette er kjipt for de involverte. Men jeg synes vi stopper diskusjonen der. Etikken bak det vi bruker penger på er svært viktige tema, som jeg selv også mener MYE om, men det finnes egne forum på internettet som er vesentlig bedre egnet til disse diskusjonene

    Her snakker vi om gode reiseopplevelser, bonuspoeng, og flyseter. Så må alle gå i seg selv og gjøre det de mener er rett.

    Happy flighting!

    Fnate
     
    Dash, Thomas and Jørgen like this.

Del denne siden