Now boarding - SAS app

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Are, 14. mai 2017.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det har tidligere vært en diskusjon om denne funksjonen. Innimellom treffer den veldig bra, noen ganger slår boarding inn lenge før faktisk boarding begynner.

Jeg har i dag løst koden! (Tror jeg)
    For en gangs skyld tenkte jeg å gå ombord tidlig selv om jeg hadde midtgangsete, så jeg stilte meg opp ved gaten. Her var det et barn som reiste alene. Så fort boarding passet til barnet ble scannet sa min mobil pip. Boarding begynt.
    Med andre ord, det virker som det henger sammen med når første passasjer boarder, og ikke når gaten setter boarding som status på flighten på skjermen.

Bolle, PVflyer, dkvt and 3 others like this.
  2. knutfin

knutfin Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Min telefon peip før flyet hadde landet, så det var ikke tilfellet da hvertfall. Det var på annonsert boardingtid såvidt jeg husker, så mulig de har endret programvaren?

3. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Har jeg ikke opplevd. Men har gått for tidlig til gate noen ganger. Tenkte jeg hadde fått en åpenbaring i dag, kanskje tidligere har de bordet UM før flyet har landet..?

4. sjabby

sjabby Medlem

Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Samme skjedde med meg idag på CPH, appen annonserte boarding når BP til personer som kom i rullestol ble pre-boardet.

5. knutfin

knutfin Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Det kan jo forsåvidt hende. Jeg har observert flere barn eller rullestolbrukere på "andre siden" i god tid før.

6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,881
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også opplevd dette. Så teorien din holder nok ikke @Are

7. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Det kommer melding i APPen i det gate-personalet setter GO TO GATE eller BOARDING som status.

8. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    I dag satt jeg i loungen og fikk boarding i SAS-appen. Gløttet opp på skjermen som ikke viste noe aktivitet. Etterhvert gikk jeg likevel til gate og var en av de siste som boardet. Altså var pushvarselet fra SAS-appen riktig mens Avinor ikke meldte boarding hverken på skjerm eller i app.

Ikke til å bli klok på.

Last edited: 15. mai 2017
  9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,881
    Bonuspoeng:
    293
    Det er skummelt at det er så upålitelig. Liker derfor å gå til gate til normal tid i forhold til avgang. Selv om @Are mener det er arvesynden ;)

thecoldfish liker dette
  10. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Bingo!

Men man må være litt forsiktig med min filisofi om man ikke sjekker inn bagasje, og spesielt om man flyr DY eller andre strenge selskap..
    Kjenner til et par eksempler hvor de stenger gaten selv om folk står på brua og nekter folk boarding... Det har jeg ikke opplevd med SK..

RoadKing liker dette
  11. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    Boardet akkurat flyet i Stockholm nå, ikke et eneste varsel i appen.

Del denne siden