Ny AVIS kampanje: 10000 poeng pr. leie

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 02. jan 2018.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ventet lenger på en annen, men de doblet ikke fakturaen der da ;)
     
  2. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    For de som ikke har opplevd Avis kundeservice.

    Avis har en artig vane med tilslutt å korrigere feil, men uten å svar på den originale henvendelsen.

    Fikk refundert, korrigert faktura og 9000 ekstra poeng på EB konto, men aldri et «vi beklager/vi har rettet» svar.
     
  3. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,
    Skal booke en leiebil i Spania (eller det er Alicante, så det teller vel nesten som Norge?).
    Tenkte å dra med meg så mange EB som mulig, så forsøkte å booke gjennom http://avisworld.com/eurobonus, men her finner jeg ingen mulighet for å booke bil med automatgir.

    Noen som har et forslag til hvordan jeg bør gå frem for at det kan la seg gjøre?
     
  4. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
  5. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Så kommer denne rare feilmeldingen når jeg prøver å legge inn en reservasjon:

    upload_2018-10-1_8-20-7.png
     
  6. KennethE

    KennethE Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Denne har jeg fått i snart en uke nå. Krøp i går til korset og bestilte per telefon. Blir dog spennende å se om poengene kommer som de skal...
     
  7. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ringte til AVIS i UK og de hadde håpløs kundeservice. Ringte så det norske nummeret og konsulenten sa han kjente til problemstillingen og la inn bookingen manuelt. Han sa han skal sende en melding til en leder for å få lagt bookingen under kampanjen.

    Forsøkte igjen å legge inn en booking men får samme feilemelding:

    upload_2018-10-2_11-54-35.png

    Er det noen som vet hvem i AVIS bør ordne opp i dette ? Er det UK eller i Norge ? SAS bør jo ha like stor interesse for å fikse dette da de markedsfører en kampanje man i realiteten ikke kan benytte seg av ved å booke på nettet.
     
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er denne endret til 3 dager eller mer.
    Skal til Bergen fra fredag til søndag (neste helg) men lander ca. kl. 10 på fredag og flyr igjen litt over kl. 16 på søndag. Det blir dermed 2 dager og ca. 6 timer. Regner med jeg må betale leie for tre dager. Får jeg bonusen under hvis jeg velger å leie i tre dager men leverer inn etter 2 dager og X timer ?

    2018-10-16 10_08_37-Avis _ SAS.png
     
  9. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    346
    Bonuspoeng:
    63
    Det skal gå bra. Hadde bl.a. en leie i Tromsø på 2 dager og 2 timer, som ga meg 10000 poeng tidligere i år.
     
  10. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    2 dager og 30 minute så skal det bli riktig, hvis du vil sikre så gi det 2 timer.
     
  11. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Dette gikk mistenkelig lett. Bestilte leiebil gruppe C i én uke i Frankrike 27/10-3/11 (så skal være fire dager innenfor den angitte perioden) via http://www.avisworld.com/avisonline/gb/avis_ams_partners2.nsf/c/eurobonusno+hjemmeside. Fikk lagt inn Eurobonus-nummer i bestillingsprosessen (som selvfølgelig ikke fremgår av bestillingsbekreftelsen), samt konstatert at Avis Preferred har degradert meg fra President's Club til bunnivået sitt, selv om de på https://www.avis.no/leiebil-tilbud/partnere/flyselskap/sas-eurobonus bebuder at EBG+ skal statusmatches til President's Circle. Jaja.

    Til alt overmål snublet jeg også over en oppgraderingsvoucher for Eurobonus, som altså skal gi oppgradering én klasse for EBG+. Den er forhåpentligvis et sikrere kort enn å håpe at de fikser statusmatch.

    Så blir det til sist sikkert et ukesverk i etterkant av leien for å få de 6500 poengene på toppen av det hele. Men fornøyd så langt.
     
  12. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Prisen ble den samme om jeg velger 2 dager og 6 timer eller 3 dager. Så da blir det 3 dager og levere etter litt over 2 dager.
     
  13. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    upload_2018-10-16_16-1-27.png

    Aah, deilig. 20 000 poeng for 2500 kr, og jeg betalte bare halvparten av dem. Må sies å være ekstremt god valuta for p(o)engene.

    Kan og bekrefte at man unngår consecutive rentals ved å ha levering f eks mandag kl 14 og ny bil ut tirsdag kl 10.40. Man trenger da ikke vente til onsdag.

    @indahla Å gå 6 timer over er som regel safe. Hatt en leie i fjor hvor jeg leverte etter 2 dager og et par timer. Man betaler for ny dag straks man går over, men om du har 2 dager og 1 time kan man være uheldig at de justerer leien din (som regel gjør dette den dyrere) hvis man har helgeleier og går over på ukedags-rater.
     
    Leon and RoadKing like this.
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde en slik i helgen, hvor forskjellen var et par timer. Jeg varslet han på stasjonen at jeg skulle ha original bestilling, dvs betale for tre døgnsleie, og han sa det var greit. Får se når poengene dukker opp.
     
  15. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
  16. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,292
    Bonuspoeng:
    293
    https://insideflyer.no/forums/threa...leum-5000-8000-poeng.11275/page-3#post-233032

    Booket for leie i Sydney, EB kode og EB -nummer står på kvitteringen så regner med dette går i boks. Hentet i dag, og skal levere bilen om 4 dager.
     
    oyvindm liker dette
  17. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg får bare følgende feilmelding når jeg går inn på linken:
    Så dessverre ser det ut til at jeg var for sent ute :/ Hvor ofte kommer slike tilbud? Bør jeg ha is i magen og vente litt?
     
  18. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,292
    Bonuspoeng:
    293
    De dukker vel opp litt sånn nå og da. Vanskelig å si om det er lurt å vente eller ikke.

    Men hvis du booker leiebil med mulighet for å endre/kansellerer så er du innenfor hvis noe bedre skulle dukke opp.
     
    oyvindm liker dette
  19. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
  20. Hjellegjerde

    Hjellegjerde EBD

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    33
    Hvor og når finner du en slik pris? dersom du kan bruke bilen til litt høstrydding eller julegaveshopping så må jeg si at det er totalt innafor (har ikke egen bil)
     

Del denne siden