Ny business kabin - Turkish airlines

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av pineapple_juice, 30. nov 2018.

  1. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    De videoene jeg har sett fra Josh Cahill tidligere har ikke akkurat vært overbevisende , stoler heller på en ordentlig anmeldelse fra en av dere her inne:D
    Min tur med TK 787 er ikke før i desember.
     
  2. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
  3. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Onsdag den 24 Juli så flyr jeg denne kabinen så da får du en ordentlig IF anmeldelse av TK, er veldig sendt nå som dagen nærmer seg, men først skal jeg være 10 dager på Bali :cool:

     
    Last edited: 12. juli 2019
  4. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    God tur og ta masse bilder :D
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Er det flere som har klart å booke et F sete på dette flyet?
     
  6. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Sendte mail til TK kundeservice på gardermoen for å spør om dette. Virker ikke som om de har peiling selv.. Fikk dette svaret:

    tk.JPG

    De påstår altså at vi må velge 2 A/D eller 2 G/K evt 6 A/D - G/K for å sitte sammen...Rart at det skal være mulig å sitte sammen på begge disse setene når de har en 1-2-1 seat configuration...?

    Uansett, regner med at du @Laffen kan gi oss detaljene rundt dette siden du flyr om snaue uken?
     
  7. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Jag hade en tidigare bokning för våren 2020 med TK som jag avbokade. Den gick til CAN över IST, hemresan var först med 77W i 2-3-2 config. När de sedan bytte till 787 så fick vi behålla f setet från första valet.
    Men som det sägs så vid bokningen av ist-can så var det inte möjligt att välja f setet.
     
  8. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 18. juli 2019
    bombusfervidus and Cforoe like this.
  9. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Sam Chui har sjekket inn på hotellet mitt samtidig med at jeg sjekket inn og jeg har en misstanke om at han kommer til å fly TK Biz han også, han har jo reist med dem før :)

     
  10. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Etter å ha se på denne videoen, lurer jeg på om jeg skal beholde 2A eller bytt til 1K. Har du mulighet til å ta en rask titt og fortelle hva du synes er best av dem to?
     
  11. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er i 3A jeg tror jeg bare skal beholde det setet der, prøvde å få 1A som vanlig, men det gikk ikke denne gangen, men skjønner godt om gå går etter 1K, men skulle ikke overraske meg om Sam Chui sitter i 1A :)




    Turkish.jpg
     
    Last edited: 20. juli 2019
  12. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Det har jeg:

    1. 4:35. Jeg lurer på om vinduet til 2A også er delvis sperret slik som 8A. Er 1K litt bedre?

    2: 7:47. Jeg antar at 1K og 3A er mindre trangt enn 2A, men greit å få det bekreftet.

    Ellers er det kjekt å vite om du er fornøyd med 3A etter flyturen. :)
     
  13. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg flyr nå på Onsdag :)
     
    bombusfervidus and Xflipper like this.
  14. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    1 A/K har bassinet likt hos SQ, så det føles mer romslig.

    Har mange ganger tatt connecting flight med SQ A350/77W (2013J) og B787-10 (2018RJ).

    Om man tenker på long-haul 12 timer er det seriøs forskjell på seteplass og stemning mellom de to flyene. Ikke noe galt med regional business produktet, men det føles helt Mikke Mus i forhold til 2013J i en A350/B777-300ER.

    Det blir spennende å se hvilket sete Turkish velger for A350 maskinene neste år.

    [​IMG]
     
    Last edited: 20. juli 2019
  15. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Det er perfekt! Da rekker jeg å vurdere om jeg bør bytte sete.
     
  16. Travelm8

    Travelm8 Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg flyr business til Bali i den nye kabinen 1. august. I likhet med alle andre sliter jeg med blokkert F-rad og svært mangelfull informasjon fra kundeservice hos både Turkish og SAS. Flyr med baby (8 mnd) og klarer ikke å få bekreftet noe presis info om bassinet-muligheter.

    @Laffen : Har du mulighet til å ta en titt (ev. ta bilde) av første rad (1A/1K) for å bekrefte at det er samme oppsett som Singapore med oppheng av bassinet ut mot vinduet. Om mulig - hør gjerne også med flyvertene om eventuelle vektbegrensninger på bassinet. Hadde satt stor pris på det :)
     
    Magnus77 liker dette
  17. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    593
    Likes mottatt:
    763
    Bonuspoeng:
    93
    Finner ingen opplysninger umiddelbart om bassinet på turkish. Har selv en liten, og har erfart at mange ikke tilbyr bassinet til barn over 6 måneder. Vi fløy nå i sommer t/r Thailand med vår jente på 9 mnd, uten basinett... Thai tilbyr i alle fall ikke over 6 måneder, til tross for at hun muligens hadde gått innenfor en evt vektbegrensning (har sett at de ofte er 9-10-12 kg...)

    Jeg spurte likevel en av flyvertinnene på thai, og hun sa at det er uansett "no go" fordi en på 9 måneder beveger seg for mye. Det gjelder muligens en på 8 måneder også, men hvem vet turkish regler når de ikke er på hjemmesiden.
     
  18. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    769
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Backer opp spm til Travelm8 over her. Jeg har samme erfaring ang setereservasjon samt informasjon fra Turkish airlines ang reservasjon av midtseter samt bassinet. Jeg hadde også satt stor pris på om du kunne ha sjekket opp dette med rad 1 og bassinet, samt generelt hvilke seter du anbefaler mest i den nye bizz kabinen:)
     
  19. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,074
    Likes mottatt:
    3,267
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke overbevisende? du kødder nå ikke sant? han er om ikke 10 topp bloggere i verden (blant reiser), så er han vertfall blant 20, og det er ikke bra nok? jeg syns du burde se litt om på videoen hans mer.
     
  20. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    769
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er egentlig reglene ang seter bassinet? Hvis disse er tatt uten at den som sitter der reiser med baby, har vi som reiser med baby «krav» på dette setet med tilhørende bassinet?
     

Del denne siden