Ja, det har jeg også merket. Dette tror jeg faktisk dukket opp før de nye sidene kom. Hos meg samsvarer det ganske bra med når jeg får kvittering fra egencia på mail. Tar en dag ca. Men på de nye sidene får jeg ikke valgt sete på turer booket med egencia uansett hvor lenge jeg venter.
På egencia kan du velge når billettene utstedes, standard er dagen etterpå kl 2230. Du kan velge samme dag også, for å speede opp litt.. Jeg får alltid velge sete etter bestilling hos egencia, foruten 1-2 ganger umiddelbart etter nye systemet kom, usikker om det hang sammen med billettering eller ikke. Da brukte jeg diamantmailen og det løste seg greit..
Tusen takk! Jeg har lagt merke til symbolikken før, men kryss lot seg ikke feste, prøvde litt mer tålmodig nå og rundt fem sekunder etter klikk lot det seg gjøre.
Hei, er det bare meg eller er den nye nettsiden til SAS utroooolig treig?? Skal reservere seter på 6 flights i samme bookig. Trykker på pila for å få opp resten av leggene i bookingen, men det tar jo utrolig lang tid før jeg faktisk får de opp... Og ikke får jeg til å kontakte SAS via chat... Noen andre som har problemer med det? Tar gjerne imot hjelp!
Sitter å forsøker å bestille billetter til Nord-Norge via nye sas.no. Søker Oslo-Vadsø og SAS insisterer på å kun gi meg 3 alterantiver og alle er via Tromsø. Siden jeg har reist ruten før vet jeg at å reise via Kirkenes normalt sett alltid er billigere enn via Tromsø og i tillegg kan være enklere... uansett hvor mye jeg søker på sas.no får jeg ikke fram Kirkenes hvis jeg ikke vil kjøpe 2 oppdelte billetter 1 Oslo-Kirkenes og 1 Kirkens-Vadsø, men det ønsker jeg ikke. Vil jo ha det som sammenhengende reise slik at forbindelsen sikres. Så nå har jeg gitt opp sas.no og byttet til Widerøe. Der får jeg 5 ganger så mange reiseforslag og som forventet via Kirkenes er mange tusen billigere enn via Tromsø. Begynner å lure på om SAS driver med lureri her for å tvinge folk til å betale mest mulig for reisen...
@Earl Akkurat pga det der har jeg revet meg i håret X antall ganger! Det er for og si det mildt, j****g plagsomt!
Jeg blir ganske forvirret når jeg prøver å bli klok på poengopptjening hos SAS. Eks: tur/retur Osl-Bcn i plus saver gir 3000 poeng (bookingklassene J, Y, S, B, P, A). Hvis jeg huker av for fri endring og refusjon til 250 kr ekstra pr vei på den nye nettsiden, blir det fortsatt bare 3000 poeng selv om jeg da har kjøpt meg opp til plus (bookingklasse C, D, Z). Er det noe i den respektive bookingklassene jeg ikke har skjønt? Er det kun full flex som gir full poenguttelling? Trodde full flex var nettopp det man fikk når man huker av boksen. Får å få 2000 poeng pr vei i pluss må jeg ut med ca 4000 kroner pr vei. Uhørt! Så når jeg har huket av for fri endring og refusjon har jeg egentlig ikke fått de poengene jeg skal ha. Hvordan ser man forresten hvilken bookingklasse man kjøper? Var lettere på den gamle nettsiden. Sas plus saver og sas plus jeg er nesten lost. Trodde jeg visste forskjellen Noen som kan gjøre meg litt klokere?
Plus ut, plus/go hjem. Men under bestilling presenteres jeg dette: Ja, da forholder jeg meg til det som forutsetninger for salget. (får jo heller ikke valgt ekstra bagasje annet enn ut) Etter fullført betaling, snur det selvsagt til 2 ut, 1 hjem. Henviser SAS til skjermbildet. Respons: "IT-feil. Liker du det ikke får du bare benytte kostnadsfri avbestilling første 24t da." Oooh, rød klut. For å si det med Mike Goldberg:
Den nye hjemmesida til SK er ganske på trynet på en god del punkter all den tid at en god del ruteforslag ikke kommer opp som @Earl nevner over. Heldigvis fungerer WF-sida veldig bra til søk innenriks. Her kommer i tillegg prisene opp for de fire forskjellige EB-poengnivåene (250/500/750/1000) i prisstrukturen. WF er derimot kronglete så fort du krysser landegrensa. At SK fjerna bookingklasseoversikten i bestillingsprosessen, er ikke akkurat et enormt framskritt...
Måtte ta en telefon til Sveg (SK kundesenter) og fikk vite at den nye sida fungerer best om man bruker Explorer eller Chrome. For Safari og andre nettlesere var det store problem, fikk jeg vite. Vel, dette hadde ikke man ikke trengt å budsende herrene Watson og Holmes for å bringe på det rene. Enn så lenge har man internt ikke nådd fram til Frösundavik om at man burde hatt en beskjed på nettsida om hvilke nettlesere som fungerer best. Vel, jeg prøvde Explorer og etter å ha tømt kakeboksen dukka det opp noen flere alternativ på reiserute og bestillingsprosessen gikk hakket bedre enn med Opera og Firefox. I alle fall denne gangen. Kanskje noe @Earl (og andre) kan prøve
Bestillte 4 stk billetter til Miami her om dagen, oppdaget tilfeldigvis at jeg hadde blitt oppført som "MS", altså kvinne. De andre var riktig kjønn. Det var litt merkelig ettersom jeg var logget inn på min EB konto når jeg bestillte og valg av kjønn på meg var låst til "Mann". En kjapp tlf til SAS løste det dog. Vet ikke om feil kjønn kan få deg til å bli nektet ombordstigning, men det er en feil som ikke er så lett å se på sas sine nye sider - har faktisk ikke klart å finne det under mine reiser. Bare under SAS appen og classic.sas.no
Takk for at du sa fra, scav0r! Jeg bestilte i går en tur til Los Angeles med SK på de nye sidene. Når jeg går inn og ser nå står det MS på meg også. Det står MR på alle bookingene jeg har gjort på den gamle siden. Da blir det en telefon til SAS.
Da ringte jeg og fikk det rettet. Problemet er jo at INGEN steder på de nye sidene kan man se dette. Bare i appen og på de gamle sidene.
Fikk du rettet det med en gang, slik at endringen er synlig for deg allerede? Fikk beskjed om at den ble lagt til endring, men det var en "kø", så det ville ta ett par dager. skal ikke fly før slutten av juli så er igrunn ikke så hast
Det samme har skjedd med meg, og jeg har bare latt det stå. Ikke noe problem å fly hverken innenlands eller i Europa som Ms.