Ny Macbook Pro - Hvordan skvise mest mulig poeng ut av handelen?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av kalleballer, 18. des 2017.

  1. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,
    Som overskriften sier skal jeg på nyåret gå til anskaffelse av en ny macbook pro - lurer på om noen har tips til hvordan jeg skal få mest mulig EB-poeng ut av handelen?
    I utgangspunktet har jeg tenkt å bruke Amex for å få kickstarte året med å få tatt ut omtrent 1/4 av CT-løpet... Men er det andre muligheter å få mer poeng på?
    Elkjøp? Viatrumf?

    Forslag? :)
     
  2. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Viatrumf -> Apple også betale med Amex?
    Nå om dagen er det 4% trumf der, mens normalt ligger det vel på 2%
     
    Insomnia4u and kalleballer like this.
  3. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,281
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Ville seriøst tenkt over pengebruk. Vet ikke hva macbook ligger på, men regner med det er en del. Ville vært økonomisk og kjøpt den på Dnb mastercard rabatt hos power(enten om du selv har kortet eller noen i familien), for så å enten vippse dem x ganger 4999 tilbake, evt betale regningen selv via Payr med f eks Shell MC eller Sas MC.

    Viatrumf hos apple gir vel mer poeng som nevnt ovenfor, men (uten å ha sjekket) vil si det er meget stor sannsynlighet for at du betaler overpris kontra hva du ville gjort hos de norske elektronikkkjedene ved å bestille rett fra apple.

    EDIT: Sitter med eksamen, så bør ikke regne for mye på det, men billigste modellen jeg så på prisjakt var 1700 kr billigere hos de enn hos Apple. Betaler du med Dnb mastercard får du fratrekk på fakturaen (12-13k for billigste modell). Du får da maks 1% trumf (betaling med payr/vipps på faktura eller til familiemedlem) kontra 4% med viatrumf. Men - bruker du pengene du sparer (du betaler rett under 10k med power rabatt) på klementiner eller noe shit på meny til 25% trumf og kaster alt sammen, vil du få uhorvelig mye mer trumf for samme sum enn du får om du kjøper hos Apple.

    Et alternativ er å handle hos elkjøp, da blir det 12-13k, men der kan du betale med amex (gjennom paypal hvertfall, vet ikke om de tar amex direkte), og paypal gebyret er vel på 3% elns. Altså sparer du på det, og kan da betale den med amex, og regningen med payr for å dobbeldippe.
     
    Last edited: 18. des 2017
    Insomnia4u and kalleballer like this.
  4. EJN

    EJN Medlem

    Innlegg:
    110
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Hva med å aktivere Eurobonus-opptjening på DNB-kortet den måneden det er tilbud hos Power? Da betaler du 49 spenn for EB-opptjening og garantert laveste pris.
     
    kalleballer liker dette
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    De fleste Elkjøp tar amex.
     
    kalleballer liker dette
  6. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Nå har jeg ikke noe DNB-kort (Eller faller Mastercard Premium og Amex Platinum innenfor det?), men henda mine er nok ganske bundet da jeg uansett er avhengig av å kjøpe meg en slik en første uken i januar.
     
  7. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Januarsalg på Elkjøp + Amex vil være det mest lønnsomme vil jeg tro
     
    kalleballer liker dette
  8. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,281
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Godt mulig det tar en måned eller to, siden de nettopp hadde dnb mastercard kampanje, men greieste da er sikkert å kjøpe på elkjøp med amex, og betale ned på regningen med mc premium via payr, for å skvise mest mulig ut. Så godt som aldri salg på apple varer på generell basis, så blir gjerne ikke noe rabatt på det hverken på romjuls- eller nyttårssalg, men du kan hvertfall følge med på begge deler, just in case.

    Her ser du hvilke dnb kort som gir rabatt, du får se om ditt er på listen.
    https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/kort/supertilbud.html
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,440
    Likes mottatt:
    34,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det mest lønnsomme du kan gjøre er vel å ikke bli fristet til å kjøpe en større modell en den som faktisk dekker ditt reelle behov over tid. Er det noe Apple er gode på er det jo å få oss til å kjøpe litt for store og nye modeller.
     
  10. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,340
    Likes mottatt:
    28,719
    Bonuspoeng:
    183
    MacBook Pro er vel ekskludert med rabatt fra Viatrumf, sammen med X-phone.
     
  11. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Hehe, det er nok ganske så korrekt det du sier her, men det toget har gått for lenge siden :).
    Macen jeg har er 5 år, så klar for noe nytt - og med tanke på hvor mye jeg egentlig bruker den så synes jeg at det kan forsvare en ganske så stor "investering".
     
  12. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Måtte dobbeltsjekke nå og ser følgende av nettsiden:

    Det gis ikke Trumf-bonus på følgende produkter og tjenester: gavekort, gavepapir, iMac Pro, iPhone X, Apple TV 4K, One-to-One medlemskap og BOSE produkter

    Så etter da tror jeg faktisk man får viatrumf siden det er snakk om Macbook Pro, og ikke iMac Pro. Puh!

     
  13. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,342
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du kjøper dagligvarene på en butikk som du får trumf på så er det en del av deres standard at de tar amex. Det andre er å kikke på gavekortene de har, for det å kjøpe dem når du skal handle i den butikken uansett er en god ide. Ellers så kan du forhåndsjekke stedene du skal sende inn bil for service og reparasjon om du skal ha EU kontroll i løpet av året. Videre så booker du vel ferien med Amex, og handler taxfree med amex osv... Med litt reasearch så burde 100K gå greit.

    Hvis du da kommer nærmere jul, og det er krise i forhold til at du mangler noen tusen, så kan du booke en dyr Fullflex flybillett som kan refunderes, og med dette flippe streken på 100K, og ta CT'en på denne måten, men da starter du med minussaldo i forhold til CT-inntjening neste år.

    Min metode er alt for enkel til å neves her inne nesten, men jeg booker reisene for jobben, og de reiser for ett par millioner i året, så CT problemet har ikke jeg :)
     
  14. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    @Laffen Takk for generelle tips, men det var nok tips til hvordan jeg skal få mest mulig ut av det å kjøpe dette spesifikke produktet jeg er ute etter :) Har forøvrig til nå ikke hatt all verdens problem med å nå 100k i året, men tenkte at siden jeg nå har bestemt meg for å kjøpe macbook pro, så var det like greit å kombinere det slik at jeg kan å kickstarte CT-opptjeninga !
     
  15. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Ikke noe ekstra gebyr å betale med Paypal hos Elkjøp (mener jeg?), heller ikke hos Lefdal eller Power (vet av erfaring på disse, regner med at det samme gjelder Elkjøp som Lefdal?).
    Mulig du mener at Elkjøp må betale 3% gebyr til Paypal, men at prisen for kunden er det samme?
    Av erfaring vet jeg at skruvat.no tar ekstra gebyr med Paypal kontra direkte kortbetaling, finnes sikkert flere eksempler også.
     
  16. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,281
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut til at du har rett. Jeg er så vant med å bruke paypal til kjøp i utenlandsk valuta (gjerne ebay), og da har det stort sett vært gebyr, siden det ikke har vært i NOK.
     

Del denne siden