Prioritert ombordstigning burde, i mine øyne, være at man får lov til å gå på sist, men at det er holdt av bagasjehyller. Da kan man kutte ned på unødvendig ventetid ved gate/på flyet.
Det er noe "upremium" over det å sitte i full PLUS kabin når alle i Go sitter med ledig midtsete.. Selv om dette kanskje er mest vanlig på BGO, SVG, ARN etc..
Det hadde vært veldig deilig. Joda, på en måte er det fint å komme først så man slipper kø og kan få bagasjen på plass, men det hadde også vært deilig å vært sist og alikevel kunne legge bagasjen sin over plassen.
Pandion ropt opp først på BGO-OSL i morges. Selv som "ussel" gull kan jeg more meg med diamant/gull med plugger i ørene som antar at de slipper inn først.
Helt enig! Akkurat dette har SAS også skjønt, så endring kommer fra 1. oktober med garantert tomt midtsete på Europa flights (men riktignok ikke innenlands).
jeg lurer litt på dette. skal bestille tur i oktober, i Europa. Det kan jo ikke bookes biz per nå, hva skjer med de som booker seg inn i plus? Må evt. flyttes til ny tråd...
Nå har SAS til å me begynt sjåførservice. Gikk av flyet i CPH der sto sjåføren å ventet på Pandion medlem. Mens resten gikk i bussen fikk jeg privat transport inn. Valg me kjøre direkte til neste gate eller loungen. Nå tar de seg virkelig opp med service delen.
Benyttet kråke check in på Gmoen for en tur nordover for en måned siden. Overraskende uerfaren hun som satt der. Hadde da tatt med en av våre barnebarn på egen billett, han hadde selvsagt havnet et helt annet sted i flyet. Ba om at hun flyttet ham til oss, men det fikk hun ikke til. I loungen ble det fikset på null komma svisj.
Med denne trenden kan man faktisk legge litt forventninger til den nye loungen som åpner på CPH i 2027 med egen EBD/EBP-del.
Det var nok veldig tilfeldig at det var en uerfaren der. Jeg har benyttet den en god del i det siste og alltid vært betjent av en av "ringrevene". Kanskje vært noe sykdom eller mannskapsmangel? Men bra det ordnet seg for dere uansett da!
Virkelig oppløftende. Var dette et engangstilfelle på grunn av short connection o.l? Eller sa de noe om at dette ble «fast praksis» fremover med bussgate?
Dette er fast når det er transitt sa de. Bil når det er buss inn, transport "bil" inne ved gaten når flyet parkerer ved en gate. Kjører Pandion til neste gate eller lounge. De henter deg også i Loungen for transport til gaten når neste fly går. Nå har SAS en prøveperiode i CPH. Kun vært ett pr uker. Har man ikke transitt må du klare å bruke beina
Jøss, virker som SAS faktisk prøver å øke kundeopplevelsen jevnt over hele linjen til noe mer "premium", ikke kun ved overgang til Eurobiz. Som andre nevner kan det jo bety et betydelig lounge løft når vi får EBD/EBP lounge )
Hentet med bil i dag ved ankomst CPH. Sjåfør hadde skilt med «Pandion service». Ingen fikk gå av flyet før jeg var ute. Ble kjørt til lounge. Henter de for kjøring til non-Schengen, mon tro? Kan selvsagt gå, men hadde vært moro å teste.
Er EBD selv, men den loungen burde blitt tilgjengelig også for de med LTG. De som har gull på livstid har bevist sin lojalitet mot SAS på en bedre måte enn de som har fått EBD via ymse kort o.l., så her skulle selskapet vist at de setter pris på lojalitet. EBD beviser ikke så mye i seg selv.
Litt avsporing men tipper SAS har tjent gode penger på en som er EBD selv om det kommer fra kort. Å selge poeng til Amex, SEB og Norgesgruppen har sannsynlighvis mye høyere marginer enn å selge flybilletter. Og en som er EBD har sørget for meget bra omsetning for SAS i form av solgte poeng.
delte ikke bil med noen, men det var en stor Citroën, litt alla MB Vito, så det var god plass. Ble ikke kjørt fra lounge og ut til SFO-gate. Hvis det skulle vært en tjeneste, så var ikke det noe loungepersonalet kjente til.
Det går jo rykter om at de som er LTG kanskje skal starte på 45 000 ved opptjening til diamant etterhvert og/eller at det lanseres en LTD. Men det gjenstår jo å se om det blir noe mer enn rykter (Var det fra EBD-event denne infoen kom fra eller husker jeg feil?)