Ny Pandion innsjekk på OSL..

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av elgaaen, 04. mars 2025.

1. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,834
    Bonuspoeng:
    183
    Nå er det ikke bare å surfe inn til EBD med kort. Man skal fly litt også. Har man Saga, SAS MC og AMEX har man på det meste fått 20,000 + 12,000 + 20,000 statuspoeng med 200k i forbruk. Nå kreves 533,333 i forbruk pluss et lite kjøpe per mnd med SAS MC for å få 20,000 + 6,000 + 20,000. Det betyr at man må fly inn 44,000 poeng på toppen. Hvis det er så ‘lett’ å bli EBD på kort kan jo LTG’ene bli det om de vil ha tilgang.

Frode789, Teknolai, Eddie47 and 2 others like this.
  2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,721
    Bonuspoeng:
    293
    Siden 1. april kan man oppnå Diamant med Amex Elite alene ved å ha en spend på 1 500 000 kroner. I det tilfellet vil jeg tro at SAS tjener endel penger på deg :p

3. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,834
    Bonuspoeng:
    183
    De som blåser 1,5 MNOK på Amex fortjener EBD og alt som følger med.

4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,348
    Bonuspoeng:
    293
    God oppsummering!

Kan legge til at selv om vi som leser dette forumet gjerne er i overkant opptatt av status-kort, så bør man også huske at EBD har absolutt null verdi hvis man ikke faktisk flyr endel og benytter fordelene....

biaop liker dette
  5. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,317
    Bonuspoeng:
    93
    Skriver under på denne. Mitt første år som EBD i år. Skal ikke legge skjul på at kredittkort har hjulpet, men jeg hadde ikke klart det uten de 40+ flyturene (God blanding av Go og Plus).

Får du EBD uten å fly, så bør man spørre seg om man virkelig har behov for EBD...?

Rapolo liker dette
  6. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    28,321
    Bonuspoeng:
    183
    Glemt fri frokost 365 dager i året?;)

eventyrer, Rapolo and petrate like this.
  7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig. Min stemme er at lifetime EBD bør forbeholdes de som faktisk flyr det inn. Og ja, jeg innrømmer glatt at jeg gjør det ikke.

8. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,002
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg flyr ikke veldig mye, la oss si 40 leg i året. Kunne klart meg med EBG. Men ringer SAS ganske mye ifm booking av kompliserte award reiser og optimaliseringer i etterkant. Da er EBD praktisk for å slippe ventetid og bli betjent av de beste.

Eddie47, petrate and kongenamundsen like this.
  9. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    9,666
    Bonuspoeng:
    183
    CPH lounge i dag. Ble oppringt fra Pandion service og spurt om jeg ville ha biltransport. ja, takk!

SFO-CPH-SVG

Olelink, October, Abramovich and 17 others like this.
  10. Bonsai

Bonsai Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    SAS introduserer i en prøveperiode boarding gruppe 0 - for pandion passasjerer.
    Dette gjelder kun basestasjoner i starten, men plan om at det skal være på plass på hele nettverket iløpet av Juni.

Må boardes manuelt i skranke tydeligvis.

themichael and Olelink like this.
  11. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    De har vel hatt pre Board for Pandion siden mars, det var hvertfall første gang jeg så et tjuetalls gull prøve å boarde og bli nektet

Olelink liker dette
  12. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,388
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror jeg gikk på pandionboarding forrige uke, men gikk på de automatiske leserene, så slapp jeg glatt igjennom. Er EBG.
    Var litt i ørska, så det slo meg egentlig ikke før jeg var i tuben at de hadde sagt noe om Pandaion

13. Pendleren

Pendleren Nytt Medlem

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    13
    Har testet preboarding en stund, men i dag ble det også implementert på boardingkortet. Går nok en stund før det blir kjent at det finnes en boarding gruppe 0. Ofte står jo flere EBG/D ganske klar for å boarde.

Attached Files:

Mysterio, CrotchRocket, Bolle and 5 others like this.
  14. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde 100% vært han med EBG som står blant de første i køen, med propper i ørene så jeg ikke får med meg informasjonen som blir lest opp, og skape en scene når jeg blir denied boarding. Håper jeg husker dette neste gang jeg skal ut å fly... :rolleyes:

Cumulus, Preference, CLT and 8 others like this.
  15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,348
    Bonuspoeng:
    293
    British Airways har drevet med en gruppe 0 en stund.

Kun for super-elites, og selv er jeg alltid gruppe 1.

Ingen skilt sier noe om annet enn gruppe 1 og oppover så det gjelder å høre announcements.

Antagelig begrenset hvor lenge de fortsetter egen gruppe som er så liten, for i alle fall på short haul roper de opp gruppe 1 iløpet av et par minutter etter 2-3 pax i gruppe 0 har gått ombord.

16. robertaas

robertaas Medlem

Likes mottatt:
    316
    Bonuspoeng:
    53
    Stemmer det ikke at alle som har Pandion har fått det grunnet klippekort betalt av arbeidsgiver?

Muligens bare semantikk, men påstander om at Pandion er de mest lojale reisende trenger da ikke stemme.

17. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,649
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke nødvendigvis bare klippekort, men helst kortene som gir ubegrenset antall reiser (TravelPass unlimited). Det er imidlertid ikke nok å bare ha dette, du må i tillegg fly med SAS utenom jobben, gjerne interkontinentalt og bruke en god del penger på toppen av TravelPass. «Lojaliteten» her går på hvor mye inntekt du som reisende genererer for SAS.

kiev liker dette
  18. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,420
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, du må faktisk fly en del. Ikke kjent med noen som får pandion bare ved å kjøpe klippekortet.

19. Gnopps

Gnopps Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Jag beställde nyligen ett GDPR-utdrag om min data hos SAS. Den inkluderade inte något om hur mycket jag spenderat på SAS. Om Pandion är baserat på hur mycket pengar man använder på SAS måste det ju följas upp någonstans. Som jag ser det finns följande alternativ:

1. SAS tillhandahöll inte all data de har om mig (dvs. de har data om hur mycket jag spenderat på SAS men gav mig inte den info i GDPR-utdraget)
    2. Min flyghistorik är länkad till biljetter som ligger i en separat databas och inte är direkt kopplad till mig. (Så när man vill kolla hur mycket pengar jag lagt på SAS görs en dubbel databas-körning där man för varje biljett hämtar dess kostnad separat)
    3. Pandion avgörs inte på hur mycket man direkt spenderar utan på hur mycket man flyger
    4. Annat alternativ

biaop, October, jonss and 1 other person like this.
  20. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,151
    Bonuspoeng:
    113
    Relativt høy sannsynlighet for at det er alternativ nummer 1. Basert på de data du fikk, var de kategorisert på en fornuftig måte? Fikk du database-rader direkte, eller en slags menneskelig lesbar rapport som drar sammen ting?

Del denne siden