Ny SAS app - erfaringer

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Tore, 20. aug 2022.

  1. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,308
    Likes mottatt:
    17,787
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke hele tiden, kom vel i forrige versjon (eller den før der), men nå som en widget (på iPhone) . Ny for meg
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,264
    Likes mottatt:
    36,932
    Bonuspoeng:
    293
    På Iphone har oppdatering av boardingprosess vært mulig å se siden i sommer, eller. Jeg har fått opp den visningen. Sikkert andre som kan si akkurat når osv.

    Uansett en artig / stressende/ beroligende feature å se på skjermen når en går fra lounge og mot gate ;)
     
  3. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,135
    Likes mottatt:
    1,845
    Bonuspoeng:
    113
    Enig. Ofte står det boarding og man går fra loungen. Når man ankommer gate må man vente ytterligere 5min. Nå kan man gå fra lounge i det boarding faktisk starter.
     
    jgroneng liker dette
  4. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,308
    Likes mottatt:
    17,787
    Bonuspoeng:
    293
    Må være jeg som har flydd lite med SAS siste året
     
  5. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,851
    Likes mottatt:
    12,155
    Bonuspoeng:
    183
    Den har vore der kjempelenge inne i appen, heilt fra beta nivå. Var litt issues som eg og andre rapporterte inn. Men nå er den som widget, det er nytt.
     
    jgroneng liker dette
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,102
    Likes mottatt:
    33,412
    Bonuspoeng:
    293
    Emigrert til OW, har du ikke? ;)
     
    jgroneng liker dette
  7. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,273
    Likes mottatt:
    8,867
    Bonuspoeng:
    183
    For de som har sånn tullete dyr iPhone kommer den også på toppen, og jeg synes det har vært litt irriterende at den skjuler annet og derfor fjernet widget. Spesielt når det er timer til boarding og du ikke trenger informasjon.

    Det jeg ikke visste var at du ganske enkelt kan midlertidig sveipe den bort… Da beholder du som widget på hjemskjerm i låst modus, men du får se vanlig klokke, batteri i toppen.
    upload_2023-11-11_8-38-0.png

    https://support.apple.com/no-no/guide/iphone/iph28f50d10d/ios
     
  8. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Ser ut for at funksjon for å endre flyreise samme dag allerede er implementert i appen. Eller er dette noe annet som har vært der hele tiden?

    IMG_1585.jpeg IMG_1586.png IMG_1587.png
     
    Kristian liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,102
    Likes mottatt:
    33,412
    Bonuspoeng:
    293
    Det har vel alltid vært mulig å endre flight, men til en pris.
     
    GlennDi liker dette
  10. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Ja okei. Virker som denne er gratis, og spesielt siden man kun kunne velge flighter for i dag.
     
    LaDuden liker dette
  11. LaDuden

    LaDuden Senior Medlem

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    1,630
    Bonuspoeng:
    93
    Endret du reisen, dvs fikk du til å endre reisen via appen også?
     
  12. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Virker sånn. Etter å ha valgt nytt fly måtte jeg bare trykke «Confirm» for å bekrefte endringen. Prøvde ikke det ettersom jeg ønsker å beholde det opprinnelige flyet :)
     
    Cumulus liker dette
  13. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    435
    Likes mottatt:
    534
    Bonuspoeng:
    93
    Erfarer at appen til stadighet stopper opp, gjerne når man skal gå inn for å sette karakter på gjennomført flight.
    Kjedelig når man da straks skal ombord på neste flight og må restarte telefonen for å vekke opp appen igjen..
     
  14. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,542
    Likes mottatt:
    4,081
    Bonuspoeng:
    113
    Det hadde jo vært interessant hva som skjer når man trykker på "continue". Knappen "Change flight" kommer i hvertfall ikke opp på fremtidige bookinger. Gir det mening at man skal kunne endre fly mot betaling på avreisedagen, men ikke lengre før dette? Samtidig vil jeg jo tro at ledelsen i SAS vet hva dem snakker om når dem sier at det kan bli januar.
     
  15. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,337
    Likes mottatt:
    6,519
    Bonuspoeng:
    183
    Hva slags billett reiser du på? I gammel app var det mulig å endre Plus-billetter samme dag så lenge det var ledig plass i samme bookingklasse. Mulig de har gjenopplivet denne funksjonaliteten.
     
    Last edited: 15. nov 2023
  16. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,851
    Likes mottatt:
    12,155
    Bonuspoeng:
    183
    Pluss Pro er mulig og endre i appen kostnadsfritt, bekrefta av Massimo i går. Men endring av hvilken som helst billettype for Diamond+ blir implementert i Desember/Januar
     
  17. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Jaa okei. Det forklarer alt. Reiser på Pluss Pro…
     
    snus_mumrikken liker dette
  18. Massimo

    Massimo Medlem

    Innlegg:
    168
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Hi flying folks.
    First thing first. I apologize for my absence here. I have completely drawn in the last months and couldn't cope with all the tickets and backlog to stabilize the app.
    We have more than 1.3M active users every month and airline tech is f**k*d! up so sometimes is possible to understand what is going on.

    But I am back and I miss this thread! :)

    How is it going? Where should we put the team focus as we move along?

    As you already figured out EBD flexibility will come soon, hopefully, at the end of the year or January. You have the "change flight" feature while the flight is in the check-in window but only for C-class booking. We know it's a top priority.

    How is it going with Live Activities and Dynamic Island?

    Any other annoying bugs?
     
    magnusha, wilco, cothom and 22 others like this.
  19. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,851
    Likes mottatt:
    12,155
    Bonuspoeng:
    183
    Firstly it was great to meet you in Oslo, and the work you and your team have done with the app is amazing!

    One of the things we discussed is the ability to show live seat maps, so you know if the seat next to you is taken or not.

    It has been great to see the improvement on the widgets with boarding process and remaining flight time.

    There is also some bugs related to A* Award booking, well now that will go away in a years time anyway but I thought mentioning this anyway.
    1.If the price is 0/No availibility it will not take you/move you to the next date. This only works if there is availability.
    IMG_1718.png
    2.It fails during the payment process as I mentioned, I’m asked for the security code but then after it fails.
    This is the error code:
    IMG_1719.jpeg

    Edit:
    I could book the trip via the webpage.
     
    Last edited: 17. nov 2023
  20. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    986
    Likes mottatt:
    3,672
    Bonuspoeng:
    93
    Massimo,

    Great to have you back! Would just like to start of with the fact that the SAS app has become quite good during the year.

    Some comments and suggestions from my side;

    - The last two times I've used the Diamond perk of free rebooking the same day, the boarding pass in my app (iPhone) has not been updated accordingly. On the 'Home' screen things show okay (even though there are duplicate flights as the original flights is not removed from that view as the new ones are added. However, when I press the blue bar reading 'Boarding Pass' on the new segment, the original boarding pass for the old flight appears. This happened for both segments on my last journey. Not sure if this is a bug in the app or if it is caused by the fact that I was put on standby. Fixing this would save time for the gate agent and some paper. Maybe it will be solved by the new 'self service' in the app?

    - Maybe not app related, but I'm experience a huge variance in how quickly the flights are registered in the points and flight counts. Sometimes it happens in hours and sometimes it takes so long I have to claim missing points (8 days or more)

    - Also not necessarily an app issue, but the claiming missing points feature is not able to distinguish between 'Smart/Pro' and 'Smart/Pro Bio' tickets and award points according to non-bio flights

    - In the 'Book' page in the app, my app is by default showing 'Star Alliance Award' as price category, OSL as 'from' destination and Dec 12 - Wed 13 as default travel date, and has done so for a while. I assume having 'Prices in NOK' as default makes more sense, the location or 'home airport' as default 'from' and today's date as default date?

    - I also want to echo the comment of being able to see the seat map of the flight even after boarding and boarding completed to see if the surrounding seats are actually occupied.

    Keep up the good work!
     

Del denne siden