NY SAS "FORDEL" FOR GULL MEDLEMMER

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av cooolcatz, 02. jan 2021.

  1. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    788
    Bonuspoeng:
    93
    SAS fjerner muligheten for gull medlemmer å velge beste sete i SAS Go på long haul.

    SAS Gull
    • Velg sete på forhånd, gratis. Gyldig for standardseter i SAS Go.
    SAS Diamant
    • Velg sete på forhånd, gratis. Som Diamant-medlem kan du også velge mellom foretrukne seter og seter med ekstra benplass i SAS GO på SAS-flygninger til/fra Asia og USA.

    Kilde: Businessclass.se
     
  2. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Bra at SAS vil ha større differensiering mellom Gull og Diamant, men dårlig at de gjør det ved å kutte i Gull-fordeler.
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,526
    Bonuspoeng:
    293
    Enig med @Flight Cancelled . Intensjonen er god, men det å begrense seteutvalget er etter mitt skjønn mer en sølv restriksjon enn gull.
     
    magnusant, tobeornot999 and FlyerOslo like this.
  4. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    At SAS ikke gjør som f. eks. British Airways der de antatt beste setene først blir tilgjengelige for dem med høyest statusnivå før de med lavere statusnivå 'slipper til', er meg noe underlig. Da differensierer man kanskje bedre mellom statusnivåene diamant og gull uten at det føles som et stort tap for gullkundene som i dette tilfellet mister en fordel.
     
  5. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Ellers er det nye forbedringer på gang, noe som er nevnt også i en annen tråd:

    Tilgang til SAS Gold-loungen
    • Ta med deg en venn eller opptil fire av dine nærmeste familiemedlemmer (ektefelle/partner/foreldre og egne barn) inn i loungen når du reiser med SAS, Star Alliance eller Widerøe. Når du reiser med SAS til/fra Asia eller USA, får du også tilgang til loungen ved ankomst.
    • Gyldig fra 3. mai 2021: Du kan ha med deg en venn eller opptil fire av dine nærmeste familiemedlemmer (ektefelle/partner/foreldre/barn) inn i SAS Gold-loungen når du reiser på samme flygning med SAS, Star Alliance eller Widerøe. Når du reiser med SAS til/fra Asia eller USA, har du også tilgang til loungen ved ankomst.
     
    Maggie liker dette
  6. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Jaha. Så nå skal de presse inn enda flere inn i de allerede overfylte loungene?
     
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,184
    Likes mottatt:
    869,720
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er endringen 3.mai?
    At man må reise med samme fly?
    I tilfelle vil det jo være en reduksjon av tilgang ...
     
    RoadKing liker dette
  8. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer, @Eddie47. Gjestane dine må fly med same fly som deg for å få tilgang til loungen. Dette gjeld både gull- og diamantmedlemmar.
     
    Eddie47 and Maggie like this.
  9. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    På BA fungerer dette etter min mening veldig bra, spesielt etter jeg kom meg opp på BA gullnivå. Det er vel egentlig kun nødutganger på langdistanse og rad 1 på 747 (i gamle dager...:() som denne regelen gjelder. Men jeg ser også at når jeg bestiller C mellom OSL og LHR så er nesten alltid første rad ledig også. Men da er vel denne raden reservert for både sølv og gullmedlemmer kanskje.

    I tillegg har jo BA en modul som heter Theoretical seating som aktiveres akkurat ved T-72 før avgang og da blokkerer seter ved siden av status medlemmer. Og som gullmedlem kan jeg ikke huske at jeg ikke har hatt ledig midtsete i Y mellom OSL og LHR f. eks:) Dette er jo også noe SAS kunne sett på for å skille mellom Diamant og Gull medlemmer??
     
    tobeornot999, Earl, RoadKing and 4 others like this.
  10. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,766
    Bonuspoeng:
    183
    Regner med det bare er dårlig formulering og at de mener at fire familiemedlemmer må være på samme flyvning. Vanlig gjest kan jf. *A-reglene være på hvilken som helst flyvning, så regner med at alle *A-selskaper også må følge dette som minimum, og så differensiere/inkludere utover dette for egne medlemmer.

    Star Alliance Gold Customers travelling in any class of travel
    [...]
    You are entitled to bring one guest travelling on any Star Alliance flight departing from the same airport on the same day.​
    https://www.staralliance.com/en/lounge-access-policy
     
    cooolcatz, Insomnia4u, Earl and 4 others like this.
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Lufthansa har også annonsert samme endring fra 3. mai, så det er grunn til å tro at policyen endres i hele Star Alliance.
     
  12. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Dette høres omtrent ut som "soft block" hos SAS. Litt avhenig av belegg blir ledige naboseter blokkert for de med lavere status enn en selv noen dager før avgang. For EBD skjer dette også i business-kabinen.
     
    stekje liker dette
  13. kaiarne

    kaiarne Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen bedre "standardseter" enn andre? Ser f.eks. at 41A på A350 er gratis for gull og på seatguru er det markert grønt. Noen som har erfaring med det sete eller andre seter?
     

Del denne siden