Spennende at det virker å gå rundt med utenlands-lounge både på SVG og BGO. Trodde nordmenn drakk for tett til at det kunne fungere. Amex Plat blir enda et hakk verdifullt.
Slik jeg leser listen er det et «åpent» ELLER, jeg tror ikke det er «lukket»/knyttet til betingelsen foran(altså en WF-billett). Du ser liknende struktur på alternativene på flyselskaper/billetter , OG alliansestatus i listen ovenfor.
Det er vel nesten garantert kun for Widerøe kunder med Eurobonus status og ikke SAS kunder med Eurobonus status, akkurat som North Sea Lounge i Stavanger. SAS betaler ikke 3. parts lounge noe sted lenger og slik har det vært i en del år nå. Merk andre selskaper som ikke er så kjipe, f.eks.KLM og Air France gir tilgang til denne loungen for statusmedlemmer. Heldigvis finner mange andre løsninger også for tilgang med kredittkort m.m.
Tenker at denne loungen blir et fint tilskudd her i Bergen, selv om jeg dog sjelden reiser utenlands fra BGO. Har tilgang via Amex Platinum og Sparebank1 Platinum og det virker som en smal sak å ordne tilgang for de aller fleste. Interessant at på BGO sine nettsider lister de opp både Pandion og Amex Centurion, jeg har inntrykk av at SAS og Amex sjelden lister disse nivåene opp offentlig for å ivareta "mystikken" rundt disse statusene.
Det har gått en stund siden sist, men i dag kunne jeg endelig ta til venstre her; Og i den anledning så ble det en tur innom den nye loungen, som allerede nevnt over her så slipper man ironisk nok ikke inn med EBG+ om man reiser med sas, men med widerøe fører det til gratis inngang. I dag reiser jeg med sas og har ikke noen av kredittkortene som gir tilgang, endte derfor opp med å betale 350 kroner for å slippe inn. Greit utvalg av diverse mat og snacks, jeg prøvde thaisuppen og den var bra. Både øl, vin og champagne serveres her i tråd med de nasjonale reglene, man går bort å bestiller og så blir det servert på bordet du sitter ved. Sitteplassene her er behagelige (ingen trebenk her) og det er nok av plass, det var vel totalt 4 personer i loungen på det meste. Utsikten er også fin, man ser rullebanen godt. Om de vil utbedre litt og lage en liten terrasse her så hadde jo det vert flott. Alt i alt ett flott tilskudd til BGO utland som egentlig er en ganske kjedelig plass, hadde det ikke vert for loungen så hadde jeg nok gått på O’Learys og det hadde garantert kostet meg mer enn 350 kroner.
Veldig fin lounge dette Vurderer sterkt å fly WF til LHR en vei neste gang jeg skal tll London og fly BA hjem. Er jo loungene på LHR T3 som er de viktigste og ikke den på OSL på utreisen. Og da slipper jeg å reise t/r OSL også. Husker du hva slags Champagne de hadde? Tok du noe bilde av drikkemenyen?
Det var ingen drikkemeny der. Når jeg betalte meg inn i loungen så snakket verten som at de ikke hadde noe annet enn øl der. Jeg var jo i etterkant ved bestilling kjapt ute med å spør om de ikke hadde noe annet, det hadde de! Men med dagens restriksjoner så var jeg kun borte for å bestille og så kom de til bordet med bestillingen. Jeg har ingen aning om hvilken champagne jeg fikk, det smakte ikke vondt, men det var ikke veldig godt heller
En liten digresjon: Bestilte i dag en bonusbillett BGO-LHR til en kompis (med Widerøe). Han har ingen status, men billetten ble solgt som SAS Plus (I), og ser at han har fått 2 x innsjekket bagasje osv. Da burde vel billetten i denne sammenhengen regnes som en Widerøe Flex-billett, slik at han har adgang til denne loungen, eller?