Nå snakker vi Star Alliance ikke SAS som er hele poenget med CT. https://www.sas.no/eurobonus/poengtabeller/
Hei Jeg er sent til dette innlegget. Men jeg er ganske ny i forhold til dette med Eurobonus. Jeg ser det Nardus skriver her ang tips til hva man burde gjøre. Men jeg har et par andre spm. 1. Burde jeg betale regninger med SAS MC for å få bonus fra dette også? 2. Jeg jobber offshore og får dekt reise og hotell opphold, burde jeg fremdeles prøve å betale dette privat med SAS MC?
1. Hvis det er mulighet for det, så ja. Men SAS MC gir ikke poeng via BillKill feks 2. Ja. husk at punkt 6 og 7 hos @Nardus ikke gjelder lenger Hvis du er villig å betale litt ekstra, så er Amex Elite også et bra kort. Klarer du 150k i omsetning, så får du en CT som kan være gull verdt. I tillegg får du 20.000 statuspoeng som hjelper deg mot gullstatus, hvis det er interessant. Bor du mye på Strawberry, bør du også vurdere Strawberry Mastercard.
Takk for svar Jeg har skjønt at Payr ikke er et alternativ lenger, og dersom betaling med SAS MC via BillKill ikke gir poeng heller så blir jo det vanskelig å få poeng fra regninger. Jeg bor alle mine netter via Scandic, der får jeg 500 poeng ved å vise EB nr i skranken ved innsjekk. I tillegg til poeng ved bestilling av hotellrom. Men får man flere poeng via Strawberry?
Ja, så lenge rommet koster over 500 kr, og det gjør det jo gjerne, i hvert fall når arbeidsgiver betaler . Hvis du bestiller via Viatrumf og har automatisk overføring til EB, vil kr 1 000,- ofte gi 1000×0,07×13,5 = 945 EB. Eller 729 EB når Viatrumf bare gir 5,4%. I tillegg får man selvsagt jordbær- og kredittkortpoeng.
Ok, jeg er ikke så kjent med Strawberry. Er dette Nordic Choice hoteller? Jeg kan ikke se at Scandic er en del av Strawberry?
Og så er det verdt å nevne at Strawberry (nordic choice) mastercard gir poeng ved betaling i BillKill. Og har du det er relativt enkelt å oppretthiolde gullstatus hos Strawberry. Legg til som det er nevnt over her, at dersom du bestiller (eller får lov av arbeidsgiver) på Viatrumf, så får du først trumfpoeng på bestillingen (som du kan konvertere til EB) og så får du Strawberrypoeng for å bo på hotellet, og ekstra Straeberrypoeng for å betale med Strawberry mastercard. Trippel-dip. I tillegg så har jo Strawberry og Norwegian (Widerøe) inngått et samarbeid, så potensielt kan det bli gode muligheter i det systemet
Takker for info, ser at jeg må sette meg mer inn alt dette. Blir mye å holde styr på etter hvert med alle de forskjellige kortene