Reiselederen vår hadde bestemt at vi måtte på museum når vi var i New York. Så etter en rask donut trasket vi avgårde for litt kulturelt påfyll.
Når en trettenåring får bestemme er det imidlertid ikke MOMA eller Guggenheim som står høyest på listen, dagens museum var viet mer jordnære gleder:
View attachment 125013
Etter en veldig amerikansk intro pep-talk med en høylydt fyr som gjorde sitt beste for å få oss i iskrematisk ekstase ble vi sluppet inn i et «museum» som i stor grad delte fargepaletten til Barbie-filmen. Her var det veldig rosa, høy musikk og kanskje mer en opplevelse enn hva man tenker på når man hører ordet «museum».
View attachment 125012
Underveis var det flere stasjoner med gratis iskrem smakebiter. Her fra første stopp hvor vi fikk en soft-serve med henholdsvis ananas og black pumpkin.
«Museet» snirklet seg gjennom flere rom og opplevelser som nærmest må kunne beskrives som en ultrakommersiell instagramvennlig kunstinnstallasjon.
View attachment 125011
View attachment 125008
Diverse aktiviteter og smaksprøver var strødd utover løypa. Noe uklart hva forbindelsen var til iskrem hele veien, men vi fikk for eksempel lekt med magneterbokstaver på en svær tavle, som selvsagt var rosa. Antar vårt bidrag, om en noe kryptisk for den gjengse iskremsmuseumsentusiast kan tydes av forumets medlemer:
View attachment 125009
En svær sklie brakte en ned et par rosa etasjer. Siden vi er i United States of Litigation hadde vi selvsagt måtte signere noen voldsomt lange ansvars-waivere på forhånd.
View attachment 125015
Siste iskremstasjon bød på en Halloween Special. God sjokolade softis, jeg sto over kjeksen.
View attachment 125010
Så var det tur for en dupp i det som visstnok er verdens største basseng av ice cream sprinkles:
View attachment 125007
Dommen over museet fra min co-reiseleder er at det var «Bra!», «Alt var bra! Spesielt iskremen!»
For egen del kan det tillegges at de selger drinker i starten av opplevelsen. Disse så veldig søte ut, så jeg sto over, og tenkte det kom bedre option senere. Det gjorde det ikke! Så kjøp en rosa drink først som sist, opplevelsen blir neppe verre av litt tequila eller rom til iskremen!
Vis alt...