Nydelig mandag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Ruby, 29. april 2024.

1. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    8,405
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Bangkok. Nydelig var gjerne en smule overdrevet for det oppleves fryktelig varmt med 35°C når fuktigheten er høy.
    Så nå er det avkjøling med ice Mocha og cookie’s på Café Amazon i Chinatown.
    Så blir det et teamsmøte litt senere på eftan og i kveld blir det mulig ut på by’n.
    Ha en flott arbeidsuke :cool:

IMG_2312.jpeg

funkenstein, OyvindN, EndreD and 9 others like this.
  2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    876,012
    Bonuspoeng:
    293
    Det er grått på solkysten i dag, men min venn YR har lovet sol og over 20 grader i løpet av uken .. IMG_4679.jpeg

funkenstein, OyvindN, EndreD and 9 others like this.
  3. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,268
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra godstolen!

Første møte som er ekstern starter først kl10 og jeg trenger ikke å forlate min komfortable plass før 0845. Slow start, en fin måte å starte uken.
    Helgen har vært preget av hagearbeid som å planere plenen samt beise alt mulig. Foretrekker helger som inkluderer det å fly og besøke (helst) nye steder.

Ha en herlig mandag!

funkenstein, OyvindN, EndreD and 6 others like this.
  4. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,324
    Bonuspoeng:
    183
    Først god og så mindre god start på dagen.
    Startet med trening og skulle kjapt dusje hjemme før forhåndsbestilt taxi 07:45 fra Oslo Taxi skulle ta meg til Oslo S for Flytoget 08:00, og et Norwegian-fly 08:55.
    Kjøreturen tar 5 minutter på en vanlig dag.

Dukker ingen taxi opp, og forklaringen fra sentralen er at det er «forsinkelser» og på spørsmål om hva forhåndsbestillingen da betyr, får jeg beskjed om at du bare blir prioritert i køen. Blir så ringt opp igjen 15 minutter etter at bilen skulle ha vært der med beskjed om at det fremdeles er forsinkelser men at «jeg er prioritert i køen». Satt heldigvis i en Uber da, så 10 min forsinket as we speak og på vei til å rulle inn til OSL.

Gate A20, så får se om dette holder.

Ha en solid en!

5. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,652
    Bonuspoeng:
    293
    Kaffeutvalget nær BKK ser ut til å være litt bedre en her på sjukeheimen. Nyt kaffe @Ruby : ta en en tur ut på byen. Gøy det. I Bangkok......

En gammel kjenning fra før helgen skal få flytte videre fra oss i dag. Så da skal det lages dokumenter som ingen leser. Men det er vel ikke en helt uvanlig jobb for fler på forum vil jeg tro.

Undertegnede dro kanskje litt vel godt til på Ali kaffe med 43%trumf. De siste restene minker heldigvis etter at de ble plassert på jobb, til en pris som gjør at alle blir fornøyde.

Hagestell @Flyingdutchman, det er gjort ferdig. Og vår blomstene er kommet i kasser og potter. Så blir det vel litt utskifting av det som foreløpig er smått og trenger litt innendørs omsorg.

Lykke til med løpinga til A20 @Henrik. fint med morgentrim ;)

Ha en flott dag, og husk å sjekke Hotels.com før midnatt.

funkenstein, OyvindN, EndreD and 5 others like this.
  6. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,324
    Bonuspoeng:
    183
    Fasit

Flytoget rullet inn 08:31
    Gate A20 i enden 08:37 hvor boarding var i gang for A og B. Åpnet for øvrige i det jeg blippet gjennom.
    Gate closed 08:42

Kun rask gange, hadde vært på løpetrening på morgenen og kjente ikke for å ta andre økt snaue 2 timer etter at jeg startet første. Heldig med null kø i fast track, gikk rett bort og ble heldigvis ikke premie i sekundærkontroll-lotteriet.

Ante håp da jeg ikke fikk boarding-notifikasjon før jeg var ute av sikkerhetskontrollen, men har også opplevd Norwegian på morgenfly til Stavanger helt motsatt hvor boarding starter 30 minutter før og de stenger på slaget 20.

7. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,677
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra stueloungen.

Det lysner i skydekket og temperaturen skal gå oppover. Da kan det passe med litt terrassevask og forberedelser for mai du skjønne milde. Dessuten skal Sølvbyen markere 400 års jubileum denne uken, og Harald R med frue kommer. Så vi må få orden på fasaden, selv om det sikkert ikke blir hjemmebesøk.

T - 29 til LPA.

Ha en fin mandag!

8. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,664
    Bonuspoeng:
    183
    Grå og kald mandagmorgen fra Oslo, har beveget meg til bortekontoret for ukens første og neste siste arbeidsdag.

Om ikke mange dagene går ferden til SFO og forhåpentligvis litt mer vårvarme, ser varslet ligger rundt tjue grader på dagtid og det bør være nok for øyeblikket :)

9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,380
    Bonuspoeng:
    293
    God mandags ettermiddag fra Kyoto.
    Har spist ramen i dag også.

Relativt billig å bli ninja i dette landet!
    IMG_20240429_161422PXL_20240428_062014263.MP~2.jpg

10. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,868
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå eit austlandsgrått Florøida. Lista over alerts i Awardfares veks som ugras, men heldigvis treng dei ikkje lukast vekk før eg har fått meg lange og fine flyturar. Men fyrst lyt det nok jobbast litt. Lang møtedag etterfulgt av foreldremøte i barnehagen. Blir lite bonuspoeng av slikt, men eg kjem i det minste ein dag nærare neste flytur!

11. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,790
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hovedkontoer på Lysaker.

Det blir mye Japan i sommer på meg. Hvordan er prisnivået der nå som valutaen deres gjør det enda dårligere enn den norske krona?

12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    876,012
    Bonuspoeng:
    293
    Fra Instagram
    IMG_4681.jpeg

13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,791
    Bonuspoeng:
    293
    God mandag formiddag fra hjemmekontoret.

Siden hotels.com har 10,9%-kampanje idag så ble det booking av hotell til Japanturen min i juni. Jeg klarte ikke helt bestemme meg for hvor jeg skal bo, så jeg reserverte tre forskjellige hotell også får jeg bestemme meg litt nærmere avreise :D Det står mellom Shimokitazawa, Shinjuku og Ueno Station. Av de tre er hotellet i Shinjuku det flotteste og Ueno mest praktisk når man skal stå opp på natta norsk tid og komme seg mot Narita. Det er dog Shimokitazawa som frister mest locationmessig.. Men det finnes ikke akkurat noen luksushoteller i Shimokitazawa så det hotellet har delt bad :eek: Da kan det fort bli en av de andre to, selv om prisen var ganske hyggelig av samme grunn...

Nå må jeg bare finne meg et hotell for den ene natta jeg har i Chicago på vei hjem. Jeg har funnet ut at det finnes et par bryggerier jeg kan tenke meg å besøke langs med Blue Line fra flyplassen. Det frister derfor å bare bo på Hilton der, men hotellet er jo ganske overpriset sammenlignet med hotellene inne i byen. På den andre siden er jo alle hotell overpriset i USA for tida....

Last edited: 29. april 2024
  14. ordnetseg

ordnetseg EBG saved my life!

Likes mottatt:
    1,407
    Bonuspoeng:
    93
    Sommeren er kommet til Vilnius, så da skulle det bare mangle å drikke pils mens man ser på livet i gamlebyen gli forbi. Det er noe herlig med å være på kort tur som inkluderer mandagen :cool: Hjemover igjen ikveld, så det blir en noe oppstykket men kort arbeidsuke :)

nå må jeg få bestilt meg en øl til :D

15. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,652
    Bonuspoeng:
    293
    Det er blitt endel dyrere generelt i Japan siden jeg begynte å reise dit. Men det er det vel blitt over alt.

Generelt sett Norge - priser. Du kan godt betale norske priser, men ønsker du kan du også bruke endel mindre penger en på tilsvarende ferie i Norge.

Min erfaring er også at kvaliteten på både bo muligheter og mat er god på billigere steder. Det er aldri skittent osv. I motsetning til endel andre land i Asia, der de billigste alternativene er greit slitne.

EndreD, phileas and Sonictravel like this.
  16. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,348
    Bonuspoeng:
    183
    Åge fant jo frem til slutt, og no e' det itj langt igjæn for undertegnede heller.
    20240429_111455.jpg

Hilser fra London, hvor sol og vår nytes på spaserturen. Har ikke noe spilleoppdrag hos han Albert, så turen går videre. Snart kan det vel vanke en pint også, det er jo mandag kun én dag i uken.

Nyt dagen!

RoadKing, kiev, EndreD and 8 others like this.
  17. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    35,216
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra LH2425, OSL via MUC til PRG som gjelder i dag.

Ilke sett en såpass tom LH flight på lang lang tid. Vi er 10 pax i C, fordelt over 11 rader. Virker skrint bak gardina også.

EndreD, ordnetseg and Sunnfjordingen like this.
  18. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    35,216
    Bonuspoeng:
    293
    Det er fortsatt mulig å få deg middag hos FCL på satelitten i MUC;

IMG_6086.jpeg

19. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    35,216
    Bonuspoeng:
    293
    En fransk 75 før turen går videre:

IMG_6088.jpeg

Ehh, hadde en ventecognac også;
    IMG_6087.jpeg

Spielhaug, TravelManBiz, view and 4 others like this.
  20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,990
    Bonuspoeng:
    293
    Også skjønner ikke taxisentralene hvorfor folk foretrekker Uber…

Del denne siden