Nye Aegean Miles+Bonus

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Baldrick, 24. sept 2014.

  1. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Billetten må være kjøpt og betalt med cash.
    Så vidt meg bekjent varer statusen fra siste periode pluss 3 måneder. Jeg hadde gull før de relanserte og har som de fleste andre opptjening fra november til november, men statusen varer til feb '16
     
  2. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    AndersB, anders82 and Baldrick like this.
  3. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Sweet. Jeg trenger ikke i år, men neste år. Hadde vært gøy å fly med de en gang. Bruke opp evouchers i samme slengen også. Her er det jo muligheter for en felles MR :)
     
    Henning liker dette
  4. InCognito

    InCognito Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Trenger 19000 poeng, eller om lag 7000 med fire Aegean/Olympic flights, innen 25. november for å beholde kortet. Ingen umulighet, vurderer uansett en tur til Vegas med SAS i høst, som vil gi drøyt 12000.
    Jeg ser imidlertid at det vil bli en kamp til målstreken hvert år å nå 12/24k poeng, avhengig av hvor praktisk det er å inkludere fire A/O flights. Jeg har veldig lyst til å beholde gullstatusen hos Star Alliance over tid, naturlig nok. Hvis man skal tenke langsiktig, er Aegean fortsatt best for en som i snitt flyr 20.000 miles i året og sånn sett må legge inn minst en ekstra tur eller fly innom Hellas årlig? Eller er det et annet selskap som over tid vil gjøre det enklere å beholde statusen?

    Mener å ha lest at et av selskapene i SA tilbyr gullkort for 40k poeng over to år, og permanent etter ti? Det kan jo sånn sett bli lettere å opprettholde, men husker ikke hvilket selskap det i så fall skulle vært.
     
  5. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Asiana krever 40000 poeng over to år.

    Turkish krever 37500 poeng over to år eller 25000 over 1 år. Men for å få det første gang trenger du 57 k poeng over 1 år men nå for tiden kan du jo statusmatche til Turkish.
     
  6. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    I forbindelse med TKs kampanje fra OSL til ex. Boston. Hvor mange Miles&Smiles generer denne reisen i Business Class (J).
    Kanskje årets billigste sølvkort til TNOK 7,5 ?
     
  7. EirikTK

    EirikTK Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Rimelig sikker på at TK sitt eget program gir 150% i sin billigste biz, om det holder til sølv vet jeg dog ikke.

    Dette ut ifra kalkulatoren på TK sine sider. Andre med TK*G vet sikkert bedre om dette er gjeldene.
     
    Last edited: 07. mars 2015
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis jeg ikke har bommet helt så vil Oslo - Boston via Istanbul tur/retur i billig Biz (J) gi 17186 Miles&Smiles og det holder vel ikke til sølv?
     
  9. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du kjører SAS-plus pluss aegean økonomi Osl-arn-ath-gresk øy-Athen-arn-Osl så har du nærmere 6000 poeng. Er jo en fin liten helgetur.
    Jeg må ut på noe sånt neste år hvis jeg ikke bytter fra aegean.
    Ellers er SAS-plus svært gunstig å kreditere til A3
     
  10. InCognito

    InCognito Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Asiana var det, ja. Takk! Ser imidlertid at de bare gir 50% på billige SAS-billetter, det er et stort minus for min del.

    57k med Turkish på ett år klarer jeg garantert ikke.

    Kanskje det ikke er noe som slår Aegean for en med mitt reisemønster.
     
  11. InCognito

    InCognito Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Hadde en lengre telefonsamtale med Aegean nå, og fikk to overraskende svar:
    1. Statusen forlenges med ett år fra den datoen du oppnår fornyelse. Dvs at hvis man har gullstatus til 25. november 2015, og når poengkravet f.eks. 10. juli 2015, så får man forlenget gullstatus til 10. juli 2016, ikke til 25. november 2016. Det som står på hjemmesiden er at statusen blir "extended for one year". Trodde det betydde at man fikk ett år til fra uløpsdato, men ifølge vedkommende gjør det altså ikke det.
    2. Dette var helt ukjent for meg, men kundebehandleren sa at hvis man har gullstatus i fem år sammenhengende, så holder det med én kreditert flight i året (med hvilket som helst Star Alliance-selskap) for å forlenge statusen.

    En litt irriterende, og en veldig interessant nyhet, med andre ord.

    Noen som har annen info om dette?
     
    Last edited: 09. mars 2015
    Baldrick and Henning like this.
  12. Arcticflyer

    Arcticflyer Reis med komfort :)

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Er ikke så ille poengkrav egentlig. Blir to turer i året med Thai Airways bak i bussen til Bangkok + innenriks sas så holder det godt til 24 000 miles, evt en Bangkok tur + noen fagforeningsreiser og frtidsreiser innen Norge i sas plus.
    F.eks BOO-OSL-KRS i SAS Plus tur/retur=4800 miles kreditert Aegean...
     
  13. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Ser ut som man har tilgang til Fast Track på OSL med Miles+Bonus Gold. Gjelder dette bare for Aegean billetter eller også for alle Star Alliance billetter?
     
  14. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Baldrick liker dette
  15. JanBe

    JanBe Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Har kjøpt billetter tur/retur i SAS plus, Stavanger – Oslo – Stokholm – Thessaloniki, hjem igjen Athen – Stokholm – København – Stavanger. Mens jeg er i Hellas har jeg kjøpt med Aegean, Thessaloniki – Athen – Paros i flex klasse og Naxos –Athen også i flex klasse.

    Tur nummer 2 med tur/retur i Sas Plus, Stavanger – København – Stockholm –Thessaloniki, hjem igjen Athen – København – Stavanger og mens jeg er i Hellas billett med Aegean i flex klasse, Thessaloniki – Athen – Paros.

    Noen som har noen ide om hvor mange poeng det vil gi hvis jeg gir alt til Aegeans bonusprogram?
     
  16. InCognito

    InCognito Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Prøvde å søke opp noen billetter nå, virker ikke som det er noe billigere. 270 euro t/r Aten i november.
     
  17. VTOyvind

    VTOyvind Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei!

    Har et noe generelt spørsmål som jeg håper noen av dere kan svare meg på. Jeg er sølv-medlem hos Aegean, og håper å nå gullstatus i løpet av inneværende opptjeningsperiode, men er redd det skal holde hardt. Jeg flyr til Athen 2-3 ganger i året med Aegean, men ellers er det SAS jeg flyr med privat (og DY, om det er mye å hente på pris). I jobbsammenheng går det som regel i studieturer med DY som partner, så der er det lite å hente.

    Spørsmålet mitt er som følger. Om jeg booker en SAS Go-billett, og oppgraderer den med poeng, vil jeg få Aegean Miles ut i fra bookingklassen jeg booket i utgangspunktet, eller den jeg blir oppgradert til? Vet man får poengopptjening for bookingklassen man blir oppgradert til om man benytter seg av Optiontown, men det er kanskje andre regler som gjelder om man oppgraderer med poeng? Har 20k Eurobonus-poeng jeg ønsker å bruke mest mulig fornuftig.

    Det er ikke mulig å få overført poeng fra SAS til Aegean, ikke sant? Ser det går an mellom enkelte flyselskap, men finner ikke noe om SAS og Aegean.
     
  18. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    SAS Go opptjening

    Korrekt
     
    VTOyvind liker dette
  19. VTOyvind

    VTOyvind Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for svar KristianSk!
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan vel kjøpe bonusbilletter på beste tilgjengelighet og så kreditere disse til Aegean.
     

Del denne siden