Nye Aegean Miles+Bonus

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Baldrick, 24. sept 2014.

  1. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Ble bryskt avvist I fast track på OSL med A3 business billett og A3 Gold I Juni:-(
     
  2. nicken

    nicken Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har nå flydd 4 turer med Aegean og tilsammen 24000 miles. Trodde det var tilstrekkelig for å oppnå gullstatus. Men Aegean ønsker 24000 miles og 4 turer evnt. 48000 miles etter man har oppnådd sølvstatus. Programmet var altså ikke like lukrativt som det ble forespeilet. For å oppnå gullstatus fra scratch trenger man altså 6 turer med Aegean + 36000 miles evnt. 72000 miles uten Aegean flygninger. Kan ikke se at dette er nevnt i noe tidligere fora.
     
  3. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Leser du Aegean M+B-forumet på flyertalk.com?


    Snacky
     
  4. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Det ser ut som de har endret kravene i stillhet. Dårlig stil. :(
     
  5. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    De har nok ikke endret kravene siden 24/11/2014, men har i utgangspunktet gjort det svært mye vanskeligere å forstå programmets opptjeningskrav. Det er bare å lese deres "T&C" for programmet, så skjønner du hva jeg mener.
    Ellers finnes det gode ressurser på FT-forumet ang. dette bonusprogrammet, som kan være behjelpelige med å svare på evt. spørsmål.


    Snacky
     
  6. nicken

    nicken Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for svar. Ser at jeg har misforstått, og tok det for god fisk da jeg leste andres innlegg. Bør vel bare ta lærdom og ved neste anledning sette seg bedre inn i retningslinjene fra utgiver.
     
  7. InCognito

    InCognito Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Ganske sikker på at det var samme ordning før endringen i fjor, gullkravet (tror det var 16.000 poeng på et år) var for å avansere fra sølv til gull, ikke fra basic til gull.

    Aegean er blitt mye tøffere å oppnå gull med, men hvis man først har fått det så er det nok fortsatt blant de enkleste å beholde med enten 24.000 poeng eller 12.000 poeng og fire Aegean/Olympic-turer. Og jeg er blitt fortalt via tlf at man får fem nye år automatisk dersom man beholder statusen i fem år først. Fortsatt ikke funnet dette skriftlig - noen som har sett noe om det?
     
  8. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Hehe, grekerne har jo vært flinke til å gi "velferdsgoder" som er for gode til å være sanne, så som det tidligere "lifetime gold" (so jo da ble annulert etter 3 år), og nå da visstnok 5 år "free gold" etter 5 år som "betalende" gold. La meg si det sånn; jeg tror det ikke før jeg ser det, og har vært gullmedlem i 10 år med de siste 5 uten opptjening.


    Snacky
     
    Last edited: 04. aug 2015
  9. pef

    pef Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Forsøker å vekke liv i en gammel tråd... Har EuroBonus som hovedprogram med masse poeng og flere CTer, men trenger å få brukt A3-poengene på noe fornuftig. Er det noen som har kommet over noen gode deals?

    Det er synd at man ikke kan kombinere ulike klasser, slik man kan hos for eksempel SAS. Det vil si: Dersom jeg skal booke OSL-FRA-HKG med LH F, må jeg booke dette som to ulike turer da det ikke finnes F på OSL-FRA. Og da forsvinner jo litt av moroa med bakketransport, i tillegg til at det blir fryktelig dyrt i både poeng og kroner. Skatter og avgifter i premiumklasser med utreise fra tyske lufthavner er høye...

    Jeg har tidligere brukt A3-poeng på BKK-NRT med TG F og EWR-ORD med UA, og det har fungert veldig fint. Lave skatter og avgifter samt gode poengpriser. Med familiekonto hos A3 kommer det fortsatt stadig poeng inn, så jeg trenger å finne gode bruksområder på disse poengene. LH F one-way til FRA/MUC kan jo være en mulighet. Andre forslag?
     
    furlong liker dette
  10. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    OSL-ADD-TLV/ 25 000 A3 poeng i C
    Hva med en tur til Almaty for så og fly ALA-IST-DPS i C for 21 000 A3 poeng i TK sin nye business i B787-9.
    Evetuelt kan du fly OSL-LHR-CAI for 25 000 poeng med Egypt Air sin B787 (Dry airline)

    OSL-IST-BAK med TK 25 000 poeng i C.

    Alle poengsatser er enveis.
     
    pef, Baldrick and Stuttfeiten like this.
  11. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Ogå mulig og fly OSL-BKK-MCT for 30 000 A3 poeng i C
     
    pef and Stuttfeiten like this.

Del denne siden