Jeg spår at dette blir en fiasko. Det kommer til å bli mye grining over bagasje som er akkurat over vekten eller slikt og gjerne av reisende med høy status.
Jeg har til tider hatt ekstreme mengder håndbagasje i Swiss intra-europe biz, uten problemer. Spent på hva endringene handler om...
Bortsett fra betaling for sete ser dette greit ut for meg. Forsåvidt greit med betaling for sete også, ettersom jeg ikke har status i M&M uansett, men jeg synes det er en uting. Bra de ikke innførte kredittkortgebyr.
Hvordan ser Star Alliance på at det sløfyes håndfaste rettigheter hos Swiss? 1 stk ekstra bagasje er en av fordelene tvers over hele alliansen med *G, synes det gir ganske negative signaler om verdien av status. For ikke å snakke om at ikke engang HON får bagasje med seg, selv om det kanskje knapt blir et problem sender det signaler.
Ja jeg reagerer på at man på disse måtene omgår fordeler som skal gjelde på tvers av alliansen.. At man fjerner ekstra bagasje for *G og HON (!!!) er jo helt sinnsykt.. Skulle jo tro at du som HON reiste nok til at de skulle spandere på deg 1 stk 23kg når du skulle fly på billigbillett for en gangs skyld?!