For det meste men ikke alt, Stuttgart har ikke hatt Lufthansa lounge på flere år nå. Jeg synes uansett positivt for kontraktslounger har vært ut siden 2017 og som jeg spådde vil ikke SAS la vikige high yield destinasjoner som LHR gå uten.
Virgin åpner nytt Club House på LAX i TBIT, la oss se om det kan bli muligheter å benytte denne på sikt. Korean loungen som SAS skal bruke er helt krise dårlig og en massiv nedgradering ift Star loungen. Air France åpner ny lounge i satelitten også som bør være bra. https://onemileatatime.com/news/virgin-atlantic-clubhouse-lax-airport/
Unødvendig at alle Skyteam-selskapene investerer i egne lounger på TBIT. De burde heller legge alle ressursene i en felles Skyteam-lounge, som Star har gjort .. Mulighet for et bedre og jevnere tilbud til kundene, samtidig som man får ned driftskostnadene.
Er det noe tanker om hva som skjer med SAS sine Gold lounger på OSL/CPH/ARN? Om jeg forstår konseptet riktig, så fins det ikke separate lounger for Business og ST Elite Plus passasjerer i SkyTeam? Kan det bety mindre folk i disse lounger når dem bare åpnes for EBG+? Eller er det mer sannsynlig at Gold loungene avvikles og slåes sammen med Business delen?
Ja, Lufthansa gjengen for forvises nok til business lounge. Men, SK er vel hyggelig mot Flying Blue og gir dem tilgang til Gold. Ja, på sikt (6+mnd) er nok det et sannsynlig utfall, og kanskje litt freshet opp i samme slengen, spesielt i CPH og på ARN.
SAS har ikke lounge på CDG idag, så mulig de prioriterer andre flyplasser når det gjelder tredjepartslounger. Ihvertfall hvis de uansett ønsker å på sikt bytte fra terminal 2B til en terminal Air France har lounge.
Har jeg misforstått, eller var dette en god utvikling? Viriker som mange av destinasjonene til SAS har fått kontraktslounger, og Skyteam-lounger kommer oppå dette?
Tapet er Senator lounge, og selvsagt lounge safari på LHR, men det var forventet, men ellers ganske bra ja. Ulempen er at vi nok n stund får både KLM og Lufthansa folk i SAS loungen.
Antall lounger går oppover, men kvaliteten går nedover, spør du meg. Mange av disse AF loungen utenfor CDG i Europa ser ikke spesielt innbydende ut. Det er ikke mange høydepunkter igjen, i hvert fall i Europa.
Det store spørsmålet er hvorvidt vi får tilgang til alle SkyTeam-lounger med SAS-billett, eller om hver enkelt lounge er ytterligere begrenset slik det fremstår på SkyTeam Lounge Finder.
Kvalitet på loungene har sunket, og det har de gjort over hele fjøla. Det eneste som har gått motsatt vei er Polaris. Og når man ser på aksessrestriksjonene til Polaris, så skjønner man også hvorfor loungene i europa forfaller. Når det blir almen tilgang så sier det seg selv at man ikke kan opprettholde nivået. SAS Gullstua var i sin tid en eksklusiv opplevelse på både OSL, ARN og CPH.
Enig, men i *A var det likevel enkelte lounger som var godt over gjennomsnittet. For å snakke bare om Europa, så tenker selvsagt SQ loungen på LHR, men også Senator Cafe i MUC, LOT Elite Room på WAW eller TK loungen på IST. Ingen av dem var luksus, men dem ga en opplevelse å glede seg til, noe jeg ikke finner i SkyTeam.
Vi får tilgang til liknende lounger som Polaris etter byttet også. Flyr man i Business med SAS og SkyTeam så vil man etterhvert få tilgang til Delta One lounger. Den første er allerede åpen på JFK. BOS og LAX kommer også, og etterhvert ATL. Har ikke testet selv enda, men ut fra reivews ligger kvaliteten et godt hakk over Polaris. https://thepointsguy.com/news/delta-one-lounge-new-york-jfk/
Jeg tenker det kommer lounger for oss de aller fleste steder. Kvaliteten og tilbudet vil nok variere i like stor grad som i *A … og de alle har helt sikkert tilbud om GT! Jeg har vært på mange stusselige *A lounger og det finnes sikkert verre enn Copa sin nede i kjelleren på BOG, og på de flotteste loungene som Polaris og ikke minst den beste jeg har besøkt Air Canada sin Signatur Lounge på YYZ.