Nye destinasjoner hvor SAS-reisende får lounge fra 1/9/24

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av robertaas, 11. juli 2024.

  1. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,908
    Likes mottatt:
    2,022
    Bonuspoeng:
    113
    For det meste men ikke alt, Stuttgart har ikke hatt Lufthansa lounge på flere år nå. Jeg synes uansett positivt for kontraktslounger har vært ut siden 2017 og som jeg spådde vil ikke SAS la vikige high yield destinasjoner som LHR gå uten.
     
    tobeornot999 and magnusha like this.
  2. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,908
    Likes mottatt:
    2,022
    Bonuspoeng:
    113
    Virgin åpner nytt Club House på LAX i TBIT, la oss se om det kan bli muligheter å benytte denne på sikt.

    Korean loungen som SAS skal bruke er helt krise dårlig og en massiv nedgradering ift Star loungen. Air France åpner ny lounge i satelitten også som bør være bra.

    https://onemileatatime.com/news/virgin-atlantic-clubhouse-lax-airport/
     
    NoLimit, Gribb and tobeornot999 like this.
  3. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,071
    Likes mottatt:
    5,998
    Bonuspoeng:
    183
    Unødvendig at alle Skyteam-selskapene investerer i egne lounger på TBIT. De burde heller legge alle ressursene i en felles Skyteam-lounge, som Star har gjort .. Mulighet for et bedre og jevnere tilbud til kundene, samtidig som man får ned driftskostnadene.
     
    1884derby and holmen like this.
  4. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,411
    Likes mottatt:
    3,810
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noe tanker om hva som skjer med SAS sine Gold lounger på OSL/CPH/ARN?
    Om jeg forstår konseptet riktig, så fins det ikke separate lounger for Business og ST Elite Plus passasjerer i SkyTeam?
    Kan det bety mindre folk i disse lounger når dem bare åpnes for EBG+?
    Eller er det mer sannsynlig at Gold loungene avvikles og slåes sammen med Business delen?
     
  5. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,196
    Likes mottatt:
    1,928
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, Lufthansa gjengen for forvises nok til business lounge. Men, SK er vel hyggelig mot Flying Blue og gir dem tilgang til Gold.

    Ja, på sikt (6+mnd) er nok det et sannsynlig utfall, og kanskje litt freshet opp i samme slengen, spesielt i CPH og på ARN.
     
  6. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,121
    Likes mottatt:
    3,439
    Bonuspoeng:
    113
    Paris Charles De Gaulle
     
  7. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    280
    Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    haha, ja, det vet jeg :D Men den ligger ikke i oversikten over lounger på sas sin side
     
  8. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,113
    Likes mottatt:
    7,424
    Bonuspoeng:
    293
    SAS har ikke lounge på CDG idag, så mulig de prioriterer andre flyplasser når det gjelder tredjepartslounger. Ihvertfall hvis de uansett ønsker å på sikt bytte fra terminal 2B til en terminal Air France har lounge.
     
  9. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,821
    Likes mottatt:
    2,237
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke SAS et lite bøttekott på CDG? Eller ble det forbedret vekk under pandemien?
     
  10. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,113
    Likes mottatt:
    7,424
    Bonuspoeng:
    293
    Det forsvant da de flyttet fra Terminal 1 til 2B
     
  11. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    2,228
    Bonuspoeng:
    113
    Har jeg misforstått, eller var dette en god utvikling? Viriker som mange av destinasjonene til SAS har fått kontraktslounger, og Skyteam-lounger kommer oppå dette?
     
  12. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,196
    Likes mottatt:
    1,928
    Bonuspoeng:
    113
    Tapet er Senator lounge, og selvsagt lounge safari på LHR, men det var forventet, men ellers ganske bra ja.

    Ulempen er at vi nok n stund får både KLM og Lufthansa folk i SAS loungen.
     
  13. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,411
    Likes mottatt:
    3,810
    Bonuspoeng:
    113
    Antall lounger går oppover, men kvaliteten går nedover, spør du meg. Mange av disse AF loungen utenfor CDG i Europa ser ikke spesielt innbydende ut.
    Det er ikke mange høydepunkter igjen, i hvert fall i Europa.
     
  14. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,265
    Likes mottatt:
    6,352
    Bonuspoeng:
    183
    Det store spørsmålet er hvorvidt vi får tilgang til alle SkyTeam-lounger med SAS-billett, eller om hver enkelt lounge er ytterligere begrenset slik det fremstår på SkyTeam Lounge Finder.
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,989
    Likes mottatt:
    33,160
    Bonuspoeng:
    293
    Kvalitet på loungene har sunket, og det har de gjort over hele fjøla. Det eneste som har gått motsatt vei er Polaris. Og når man ser på aksessrestriksjonene til Polaris, så skjønner man også hvorfor loungene i europa forfaller. Når det blir almen tilgang så sier det seg selv at man ikke kan opprettholde nivået.
    SAS Gullstua var i sin tid en eksklusiv opplevelse på både OSL, ARN og CPH.
     
    NoLimit, phileas and themichael like this.
  16. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,411
    Likes mottatt:
    3,810
    Bonuspoeng:
    113
    Enig, men i *A var det likevel enkelte lounger som var godt over gjennomsnittet. For å snakke bare om Europa, så tenker selvsagt SQ loungen på LHR, men også Senator Cafe i MUC, LOT Elite Room på WAW eller TK loungen på IST.
    Ingen av dem var luksus, men dem ga en opplevelse å glede seg til, noe jeg ikke finner i SkyTeam.
     
    RoadKing liker dette
  17. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,376
    Likes mottatt:
    10,298
    Bonuspoeng:
    183
    Vi får tilgang til liknende lounger som Polaris etter byttet også.

    Flyr man i Business med SAS og SkyTeam så vil man etterhvert få tilgang til Delta One lounger. Den første er allerede åpen på JFK. BOS og LAX kommer også, og etterhvert ATL.

    Har ikke testet selv enda, men ut fra reivews ligger kvaliteten et godt hakk over Polaris.

    https://thepointsguy.com/news/delta-one-lounge-new-york-jfk/
     
    Cumulus, Storbaba, NoLimit and 4 others like this.
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,248
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tenker det kommer lounger for oss de aller fleste steder. Kvaliteten og tilbudet vil nok variere i like stor grad som i *A … og de alle har helt sikkert tilbud om GT!

    Jeg har vært på mange stusselige *A lounger og det finnes sikkert verre enn Copa sin nede i kjelleren på BOG, og på de flotteste loungene som Polaris og ikke minst den beste jeg har besøkt Air Canada sin Signatur Lounge på YYZ.
     
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,989
    Likes mottatt:
    33,160
    Bonuspoeng:
    293
    Synd det ikke er en på SFO :(. Vi må bytte til BOS @Eddie47 !!
     
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,248
    Bonuspoeng:
    293
    Tenker denne holder … IMG_0452.png
     
    Cumulus and RoadKing like this.

Del denne siden