Jeg ble gjort oppmerksom på EB award-regler som trådte i kraft 17. mars, hvor jeg mener å ha lagt merke til i hvert fall to endringer fra tidligere med praktiske konsekvenser: Det er nå ikke mulig å endre påbegynte EB award-billetter EUR15 gebyr for å endre EB award-billetter gjennom medlemsservice Synd, fordi kombinasjonen relativt god tilgjengelighet, lav poengpris OG fleksibilitet gjorde beste pris-awards, særlig på innenriks, til en ganske fornuftig bruk av poeng. Jeg mener verdien er nå lavere grunnet redusert fleksibilitet. Hva mener folket: medfører de nye reglene faktiske endringer - og er det andre endringer med praktiske konsekvenser? Kilder: SAS Premium Hotline 20. mars SAS Eurobonus Award Rules 21. mars (får ikke publisert lenke)
Er dette nytt? Trodde det hadde vert 150 NOK for endring og at man kun kan endre en award billett fram til 1 dag før avreise. Tar jeg feil?
Nei du tar ikke feil. Har kostet 150 kr å booke om en EB billett en lang stund allerede, og det har meg bekjent aldri vært mulig å endre en EB billett når reisen er påbegynt. Som du sier, siste frist er et døgn før avgang.
Kan tilføye at da jeg booket om en billet med sas+CT, og endret både avgang og hjemkomst så slapp jeg og betale noe som helst. Agenten sa dette var bare dersom en av delene ble endret. Han Avbestilte dermed reisen+ CT og bestilte ny reise for meg over en og samme telefon. Poeng ble aldri tilbakeført han brukte bare de som var trekt tidligere
Ændring har kostet penge længe. Afbestilling og ny booking har været gratis længe... Ændring efter rejsen er påbegyndt er ikke muligt. Jeg ser umiddelbart ikke nogen ændringer i ovenstående...
Det er ikke tull Satt kaffen i halsen her. Men er ikke endring gratis for Gold og høyere? Ikke i Tallinn da.