Nye Swiss First Class Lounge Zurich + 20 timer i Beijing

Tråd i 'Reisemål' startet av Jon, 14. mars 2018.

  1. Jon

    Jon Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Hei

    Jeg fikk landet en Lufthansa F tur på vei til Thailand nå i påsken med følgende routing:
    OSL-ZRH-MUC-PEK-HKT

    Jeg ser at Swizz nå i mars åpnet sin nye First Class lounge i Schengen-området. Noen som har noe erfaring herfra? Det er vel slik at vi har tilgang her med LH F billett samme dag fra MUC?

    Tar også gjerne imot tips til hva vi kan gjøre i Beijing på vår 20 timer transit. Vi lander 10:35, og avreise er 05:55 morgenen etter.

    På forhånd takk
     
    deaf_leopard and Satyv like this.
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,444
    Likes mottatt:
    29,503
    Bonuspoeng:
    183
    Litt skeptisk til om du får bruke F lounge i ZRH når F reisen er fra MUC.

    Trenger du visum i PEK? Har sett på transfer der selv, men har ikke orket tanken på å ordne visum bare for en transitt. OK å gi fra meg passet noen dager om jeg skal være i Kina, men ikke for noen timers stop-over
     
  3. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Mener du skal ha tilgang;

    • Access

      SWISS First, First Class Lufthansa, HON Circle
     
  4. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg forstår det slik at du reiser fra ZHR klokken 05:55?
    Da er nok problemet at First-lounge ikke åpner før 05:45...
     
  5. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Han reiser vell fra PEK 05.55?

    Jeg vil tro du har tilgang.. man har vell tilgang i FRA om man skal fly ut fra MUC same day.
    Regelen er vell bare same day..

    Skader hvertfall ikke å prøve..

    C
     
  6. Jon

    Jon Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Ja 05:55 er ut fra PEK.

    Jeg får ikke gjort annet enn å prøve da, også melder fra tilbake her. Det blir 1,5 time i zurich og 3 timer i munich.
     
    Xflipper liker dette
  7. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis billetten er i F fra Oslo og helt til slutt destinasjonen slik han påpeker så har han tilgang til alle loungene i F (star alliance) uansett. Her har du litt info:

    First Class Lounges Switzerland
    As a SWISS or Lufthansa First Class passenger you have various opportunities to experience consummate Swiss service in elegant airport lounges: in Geneva (Level M) and in Zurich in Departures Area A and, since 1 February 2016, in Dock E. The ambience at both locations is aligned to only one aim: your well-being. Fresh colours predominate inside the lounges, heralding Swiss hospitality as soon as you step through the door. As a visitor you can expect a wide range of amenities – from superb cuisine through to professional business services.

    [​IMG]
    As a Lufthansa or SWISS First Class passenger you can make use of the exclusive valet parking area at Zurich Airport.

    [​IMG]
    The Dining & Wining areas in both SWISS First Class Lounges will treat you to typically Swiss dishes and international creations.

    [​IMG]



    Comfortable quiet rooms in Zurich and the elegant ‘relax zone’ with sofas in Geneva provide plenty of space and peace for you to relax before your flight. The SWISS Arrival Lounge (open from 06.00 hours to 13.00 hours) awaits your arrival in Zurich – with a breakfast buffet, work areas and showers.

    Og litt mer generelt om swiss/lufthansa F, link:

    https://www.lufthansa.com/us/en/First-Class-Lounges
     
    Jon liker dette
  8. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Tror du har tilgang til Swiss first lounge så lenge du har en first flight med noen i lufthansa gruppen (lufthansa,swiss) samme dag. På samme måte som at man har tilgang til FCT i Frankfurt hvis man har F flight fra feks MUC samme dag.
     
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan gikk dette? Tar gjerne en liten rapport for den loungen.
     
  10. Jon

    Jon Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Det gikk veldig fint :) en veldig liten lounge med begrenset fasiliteter, men med fantastisk mat. Kun ala carte og ganske få retter, men de var presentert elegant og de fire rettene vi rakk å smake på på den timen vi hadde til rådighet var et par hakk over maten i FCL i MUC, som også er veldig bra. Spesielt tartaren og en thailandsk tiger-reke-rett var helt nydelig.
     

    Attached Files:

    Origo, Edvard, Markal and 8 others like this.
  11. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som LX-F passasjerer ved ankomst får bil til A/B (transitt).
    https://onemileatatime.boardingarea.com/2018/03/02/swiss-first-class-lounge-terminal-a-zurich/
     
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    "After a successful pilot phase the arrival pick up service for First Class passengers is up and running since July, 3rd. All the good things, Franziska". FlyerTalk SWISS link

    Kritikk på SWISS First Lounge A; link
     

Del denne siden