Nykommerspm, reise business til Thailand?

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Tromsøreisende, 09. jan 2014.

  1. Tromsøreisende

    Tromsøreisende Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    1
    Heisann,

    kom over denne flotte nettsiden deres da jeg googlet "Norwegian Dreamliner Premium Class test", og fant en flott artikkel fra dere på dette.

    Jeg har reist ganske mye i mitt unge liv, men aldri business class og stort sett på vanlig økonomiklasse. Nå ser det ut til å bli en tur ut av det blå med samboeren til Thailand i neste uke, og jeg kunne gjerne tenkt meg å overraske henne med noe annet enn økonomi, gjerne Business Class-comfort (evt Premium) hvis det er mulig til en relativt billig penge (tak på maks 15 000 kr pr pers).

    Her er kriteriene for vår reise:
    Destinasjon: Bangkok (final destination er dog Koh Samui).
    Avreise: En gang mellom 13-15 jan (i følgende prioritert rekkefølge 13-14-15)
    Hjemreise: Lande i Oslo torsdag 30. jan evt fredag 31. jan.
    Direkte eller maks 1 stopover.
    Reisetid: Maks 17 timer.

    Hvordan går jeg frem for å finne de beste tilbudene? Finnes det søkemotorer som også viser businessclass-billetter? Eller bør man gå inn på ett og ett flyselskap på online booking? Vil det kunne lønne seg å bestille en vanlige økonomibilett og kjøpe bonuspoeng for å oppgradere til business, og hvilke selskaper tilbyr i så fall dette? (Eller vil dette bli samme pris som å kjøpe en vanlig business class-billett).

    Det beste hadde vært direkterute, men Thai Airways er veldig dyr akkurat i den perioden kan det se ut som. Norwegian er et alternativ, men da er det Premium Class som i så faløl gjelder til ca 11-12 000 kr per pers.

    Mottar gjerne tips og råd fra dere reisevante som tråler disse forumene.

    God dag videre ønskes dere av en med reisefeber,
     
    tommy777 liker dette
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut til at med et tak på 15K pr. snute er det vanskelig å finne gode routinger som ikke tar lengre tid enn de 17 timene du har satt som maks..

    Norwegian mener jeg personlig er helt uaktuelt, men her får man ta sine egne vurderinger.

    Qatar via Doha ser ut til å koste rett over 15K. 14 timers tur østover, men lang layover i Doha på hjemtur (23h). Qatar tilbyr jo et flott produkt.

    Finnair er et alternativ. Koster 16K og gir reisetid på hhv. 14 timer og 15 timer..

    Thai ser ut til å ligge på 18-19K, men er jo direkte begge veier..
     
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Har også sett SAS billetter til rundt 16, og det er jo også en god forbindelse. Har dog ikke sjekket på de datoene du har oppgitt.
    Men det kunne jo være en ide å sjekke.
     
  4. Kimmam

    Kimmam Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Hei og velkommen til forumet, Tromsøreisende! Jeg bruker for det meste kayak.no når jeg søker flybilletter. De lar deg søke i alle klasser og man har en rekke filtreringsmuligheter da søket er ferdig.
    Du er litt sent ute, så mange av kampanjeprisene er nok ikke tilgjengelig så nærme avreise. Men ser at du kan få TG direkte for 17.789k kroner, noe jeg ikke syns er så ille. God tur :)
     
    tommy777 liker dette
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    British Airways selger Bangkok for 13500 i Businessclass fra Oslo/Bergen/Stavanger nå i vinter. Har ikke sett hvor lang tid du må regne el.l., men det er hvertfall et mye bedre produkt enn Norwegian Premium.

    Du kan lese om produktet her: http://bonusfeber.no/british-airways-club-world/
     
  6. Tromsøreisende

    Tromsøreisende Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    1
    Fantastisk respons fra så mange av dere på så kort tid, rett og slett imponert. Takk for alle tips! Vet jeg er sent ute ref gode kampanjetilbud, men dette er en mulighet som dukket opp nå rett over natta derfor kunne jeg dessverre ikke vært tidligere ute :)

    Tenkte kanskje også at så nært opptil avreise ville det være mulig å få tilgang til billige usolgte last minute call-seter, også på business. Mener jeg har vært borti en nettside hvor man faktisk kan kjøpe upgrades, men der fikk man vel kanskje ikke beskjed før det var gått 72 timer eller noe om upgraden var godkjent.

    Noen som evt vet om hvordan Premium-klassene til de ulike flybolagene er, kontra deres vanlig økonomi-klasser? Største issuet mitt er at jeg er høy og trenger derfor god plass til bena. Har reist til Asia tidligere med flere ulike selskap på økonomi, og det var stor forskjell på setestørrelser (Thai og Singapore i en klasse for seg, litt trangere på BA og Qantas). Men det begynner å bli en god del år siden, og flyparken er kanskje byttet ut siden den gang. Skjønner også at Premium på ingen måte kan måle seg med Business.
     
    tommy777 liker dette
  7. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Her er en film hvor du får sett litt av Dreamlineren til Qatar, samt Business Terminalen i Doha.. Ikke den verste plassen å måtte vente litt?!!

     

Del denne siden