Trådentittel er vel ganske selvforklarende. Hva er dine fly/reise-forsetter (gjerne allerede planlagte turer også) for det kommende året? Fra min side; Årets mål 1. Få med fruen på LH F 2. Fly med EVA 3. En egotrip i mai 4. Besøke et nytt underverk 5. Fly A380 Reiseplaner for året 1. Montego Bay, Jamaica nå i januar 2. Vietnam/Kambodsja i påsken 3. Kairo og Giza-pyramiden 4. Ultraløp (KAT 100) i Alpene 5. Sommerferie alene i Armenia og Georgia 6. Guttetur til Cardiff
Årets mål. 1. Oppnå SK Gull for 5 året på rad. 2. Komme meg på samtlige planlagte (skole)ferier. 3. Gleder meg til å vise jentene opp og ikke til venstre på 747-8. 4. Fly A340, for første gang. 5. Utforske sørstatene nord for Florida. Reiseplaner for året. 1. Florida i vinterferien. 2. Istanbul i påsken. 3. Roadtrip Miami-DC til sommerferien. 4 Skandinavia rundt, resten av sommerferien. 4. Sicilia til høstferien. 5. Mulig guttetur, ikke bestemt. 6. Mulig jul/nyttår tur, ikke bestemt.
Liker ikke binære nyttårsforsett, foretrekker føringer på retning og strategiske valg, og i hovedsak er det vel: * Fly passe mye privat. * Fly litt mindre hyppig med jobb til Stavanger. * Ikke nødvendigvis fly overalt på helgetur, utforsk alternativer. * Har for lengst rekvalifisert til EBG og tipper EBD er fint innen rekkevidde i år, så det er greit å strekke seg mot. Konkrete planer: * Gøteborg-helg med bil. * Cape Town/Sør-Afrika i påskeferien. * Ølturné i Belgia med kompisgjeng. * Bryllup i Bergen med Bergensbanen én vei. * Sør-Frankrike m.m. i sommer, mulig med bil ned. * Mer sørlandssommer og overnatting i sjekta. * Fast førjulstur/bursdagstur til Paris i desember. Satser på å få til noe annet gøy også ila. året, men blir ikke nødvendigvis så mye langdistanse. Håper også å få planlagt en motorsykkeltur i Europa med lastebiltransport, og noen gode dagsturer/én-overnattingsturer i Norge.
Årets mål: 1. Oppleve en tur i F har lenge vært et mål, men det blir ikke enkelt med nåværende planer (hadde to billetter i First med ANA som gikk i vasken pga Covid i januar 2021). 2. Rekvalifisere til Diamond innen mars, så får jeg vurdere om det er verdt innsatsen framover. Har uansett LTG. 3. Besøke det syvende kontinent. 4. Besøke det syvende av de nye underverkene. Foreløpige reiseplaner for året: 1. India/Nepal i januar 2. USA i mars 3. Kanskje bryllup i USA i mai, men ser ut til å bli vanskelig mht jobb 4. Sommer på Sørlandet 5. Argentina og Antarktis i desember Blir sikkert en helgetur eller to i tillegg.
Vurderer å «pause» HON å prøve på BA’s Concorde Card. Ellers så er det håp om en god del turer rundt om i Europa og noen lengre, på long haul er målet å unngå 6+ abreast. Ett nytt F produkt hadde vært moro, kanskje JAL eller Qantas hadde vært noe
Årets mål 1. Alt for lite med en og en halv dag i Tokyo, vil gjerne tilbake på en lengre tur og fint om det hadde vært mulig å kombinere med ANA F før det er for sent. 2. Må slenge meg på EVA her jeg også, kan krysse av 330 og 777 på listen, men kabinen i 787 er noe jeg gjerne prøver. 3. Litt mer fornuftige ruter om mulig, evt. lengre layovers med natt på hotell. Har blitt noen lange reiser i 2023. 4. Asia generelt er gøy og jeg vil se mer. Heldigvis smaker det fortsatt mer enn det koster i motsetning til mange andre steder i verden nå. Reiseplaner for året Her og nå har jeg ikke en eneste booking Slik var det på samme tid forrige år også, men endte allikevel med 65 flyreiser, blir spennende å se hva 2024 bringer selv om jeg tviler på jeg overgår 2023.
Årets mål Beholde SAS Diamond Oppnå SAS Lifetime Gold Beholde Strawberry Platinum Oppnå Strawberry Lifetime Gold Beholde GHA Discovery Titanium Besøke mitt sjette kontinent (Sør-Amerika) ANA The Suite (F), eventuelt ANA The Room (C) Opptjene 3 CT og bruke 3-4 CT Besøke 10 nye stater i USA Reise til en eller flere nye Stillehavsøyer jeg ikke har vært på før Reiseplaner for året Hjem fra San Francisco på United Polaris C via LHR Paris i januar med SAS P via CPH Flytter til San Francisco i februar, flyr over på SAS C via CPH Reise masse fra San Francisco både i USA og til land sør og vest (+ et par hjemreiser) (ingenting booket) Tur til Sør-Amerika Tur til Japan, muligens via Hawaii en av veiene Roadtrip opp til Vancouver, bort til Mount Rushmore, ned til Grand Canyon og tilbake Sommerferie et par uker i Norge i august Bryllup i Spania i oktober Juleferie et par uker i Norge i desember Trolig et par turer til, noen gode ideer?
Årets mål: Beholde SAS Diamond Reise for 1,7millioner EB poeng som blir redusert til 1million EB poeng når 4CT'er benyttes. 825.000 poeng og 3 CT'er er allerede booket opp i billetter. Reiseplaner for året: Vinterferien: hele fam til Koh Lipe, en øy helt sør i Thailand. Flyr TK C til KUL og separate billetter videre til Langkawi. Sommerferien: roadtrip til Italia, Corsica og Sardinia Høstferien: hele fam til Buenos Aires. Flyr AV C via BOG. Juleferien: ikke booket enda men ser for meg hele fam i SAS C til ORD og videre til CUN I tillegg kommer en del jobbreiser rundt i europa
Tja -EBD er allerede sikra 3mnd før det går ut, EBG i boks -Usikker på flystrategi framover med overgang til Skyteam. Fortsette i A? Eller anna? -Platinum hos jordbæret i boks ila Januar, har ut Mai egentleg. Ny hotell status eller går for lifetime platinum? -Prøve og booke / fly F før ein er ute av A* Ellers: -Klatre Everest i April/Mai -Løpe eit nytt ultra løp eller f.eks Blefjells Beste på nytt. Eller noko morsomt ein eller anna plass, fjell løp. -Løpe mitt første maraton i andre halvdel av året kanskje Oslo maraton eller andre og kvalifisere til NYC eller Tokyo. Må sjekke om korleis ein kan kvalifisere.
Årets mål: Endelig fly EVA. (Har prøvd 4-5 ganger uten hell..) Fly mer F enn i 2023? (Det ble 3xLH, 1xTG og 1xNH) EBD før opptjeningsperioden går ut 31/7. (Det burde gå greit, siden jeg mangler 4500 poeng) Reise til Japan. Reise til LA. Tilbringe mest mulig av sommeren på hytta. Fly hver måned i et år. (Har fortsatt ikke klart det, mye av årsaken ligger i forrige punkt) Besøke noen stater i USA jeg ikke har vært i før. Besøke et par nye land. Planlagte reiser: Tokyo om 4 uker. OSL-EWR/JFK-HND-ORD-LIS-OSL. (2xNH F inni der) Vietnam med kompis (Her kommer EVA inn!) Japan med kona Route 66 med kompis, fra Chicago til LA. San Diego med kona
Årets mål: Snarest mulig bestille en ny bonustur med Star Alliance til Buenos Aires og/eller Santiago cirka desember24/januar 25, og få med reisefølge og få opplevd mer av Patagonia og særlig Torres del Paine. Resten av ferieturene blir fjellturer i Norge med bil, buss eller tog som transportmiddel, eller kanskje jeg skulle tatt en flytur til Evenes for å prøve alpinanlegget i Narvik . Ganske moderate planer altså, men det dukker vel opp noe mer. Jeg gleder meg vilt til reisebrev fra Everest i april/mai
Årets mål: Opprettholde diamant. Blir trolig litt tøfferen enn tidligere år med mindre jobbreiser, men jeg har en plan... Besøke minst 5 nye land (er blitt for gammel og konservativ på reiser har jeg selv endelig innsett. Så nå skal det skjerpes) Planlagte reiser: Koh Samui i vinterferien med eldste datter. Tradisjonell sydentur i påsken med barna Guttetur til England i april Las Vegas på konferanse i mai Stor vennetur en uke i sommer. Trolig middelhavet eller England med totalt ca 30 personer Asia-rundtur i sommer. Minst 3 nye land der. Driver og planlegger nå hvilke det blir. Reunion med gamle studiekamerater i september. Driver og ser på Sør-Amerika og/eller Afrika senere på året. Blir kanskje heller Karibien hvis det da er ny allianse.