Nyttårsfeiring i Sørøst-Asia?

Tråd i 'Reisemål' startet av Gullars, 29. okt 2019.

  1. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,098
    Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Da har vi plutselig endt opp med 10 dager i Thailand fra og med 28/12. Bookingen er TG C direkte fra OSL, så her er det absolutt mulig å legge på flere segmenter om det gjør mulighetsrommet større. Vi får vel ta forbehold om det blir noe av turen i det hele tatt, da det er en del ting som skal klaffe for at vi skal få det til, men det er vel lov å begynne å drømme litt :)

    Vi har aldri før vært i Thailand. Noen som har forslag til hvordan vi kan legge opp 10 dager? Er vi altfor sent ute og kommer det til å bli svindyrt? Ønsker høy paradisfaktor.

    Edit: Trådtittel er endret fra Thailand til Sørøst-Asia. Alt virket vanvittig dyrt i Thailand. Vi har endret utreisen til å være to dager senere til SIN via PEK, og har foreløpig sluttdestinasjon DPS. Siden vi var der tidligere i år ser vi oss om etter et nytt land å besøke, for eksempel Vietnam eller Malaysia(?). Ønskelig med mulighet for direkteflight med *A til/fra SIN/BKK.
     
    Last edited: 09. des 2019
    watchaddicted and Edvard like this.
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    For høy paradis faktor vil jeg anbefale Koh Mok https://goo.gl/maps/J9491cn38SevWvD48 og Sivalai beach resort eller enda bedre: Koh Phangan og Salad Hut https://goo.gl/maps/brabgF3ZARmod1RD8.

    Begge er noe styr å komme seg til, men du ville ha paradis, ikke sant?.
    Koh Mok: Fly BKK - Krabi, halvannen time i bil og til slutt 20 minutter med båt.
    Koh Phangan: Fly BKK - Koh Samui, 10 minutter bil, båtreise ca 1 time og oppover (avhengig av hvor du tar båten fra), deretter 20 minutter i tuk tuk.

    Jeg garanterer deg, begge de stedene er sydhavsopplevelse så det rekker. Kanskje så mye at dere ikke vil være der i 10 dager, men begge kan fint kombineres med alternativer.
     
  3. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,098
    Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for gode tips! Mulig å legge til Krabi eller Koh Samui på *A award, eller kommer det eventuelt utenom?
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Vi har fått til det, men da eco på de strekningenen, selv om vi hadde F til og fra BKK.
    Når det gjelder Koh Mok så kan dere også eventuelt fly til Phuket og ta båt derfra (bytte på Koh Lanta). Lang tur (ca 5 timer totalt), men sol og fint vær, hva gjør vel det...
     
  5. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,098
    Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Ser faktisk at vi kan hekte på A330 biz til og fra Krabi. En dag i Bangkok på utreisen, ankomst Krabi mandag 30/12 og avreise tirsdag ettermiddag 7/1 med seks timer på BKK før returen med nattflyet til OSL.
     
    RoadKing liker dette
  6. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det kommer med all sannsynlighet til å bli svinedyrt. Denne perioden er virkelig peak i Thailand. Mulig du kommer noe rimeligere ut av det ved å velge bort typiske destinasjoner som Phuket, Koh Samui, Krabi, Khao Lak og Koh Chang. Koh Lanta er veldig populært blant skandinaver, men virker å være noe rimeligere enn destinasjonene nevnt over - trolig fordi det er større utvalg av 3-stjerners, enn 4- og 5-stjernes hoteller.

    Jeg har ikke vært der selv, men Koh Tao skal være veldig fint. Særlig om fine strender, og snorkling/dykking er av interesse.

    Velger du Koh Samui kan hotellet Sala Samui trygt anbefales (Choengmon, ikke Chaweng).
     
    Gullars liker dette
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kan anbefale The Rocks Villas på Koh Tao.
     
    Gullars liker dette
  8. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Darkcho, Gullars and jgroneng like this.
  9. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Det er nylig åpnet rute fra BKK til Sihanoukville (KOS), som er "Kambodsja sin riviera". Du måtte kjøpe denne turen separat som billigflight. Her finner du bla nyåpnede Alila Villas Koh Russey (ca 5000kr/natten):

    https://www.alilahotels.com/kohrussey

    [​IMG]
    [​IMG]

    Ville anbefale å ta 28/12-2/1 i BKK på et behagelig hotell som https://www.shangri-la.com/bangkok/shangrila/ med bassenger langs elven og perfekt beliggenhet - og så dra til "paradis-steder" fra 2/1 for minst halv pris.

    [​IMG]

    Personlig ville jeg unngå steder som Phuket i høysesong om du ikke vil vasse i folk - det finnes ikke ekte private strender i Thailand så du må til kronglete steder med båt eller sjøfly for å finne "paradis".
    [​IMG]
    [​IMG]

    Dersom du til Phuket kan jeg anbefale The Rosewood Phuket, som er eneste stedet på øya jeg vet om som har en semi-privat strand og så stor hage at du slipper å se mye folk - men det koster 18000 i døgnet fra 2/1 (mot 6000 som jeg betalte i "mellomsesongen" i påsken 2019)

    [​IMG]
     
  10. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    902
    Likes mottatt:
    293
    Bonuspoeng:
    63
    Er du på resort nyttårsaften må du også passe på å velge et uten mandatory dinner. Den koster fort 1500kr/pers. Hoteller er vel også dyrere i Bangkok typisk 30 des-1 jan så kan være lirt å bruke poeng om du har disse to nettene.

    Av strandstedene tror jeg Hua Hin er blandt de rimeligere i januar.
     
  11. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Blir dyrt og deilig!:cool:
     
  12. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Kan anbefale Zeavola på Phi Phi. Ligger på en privat-ish strand som deles med en liten håndfull andre resorter på nordsiden av øya. Må ta båt fra hovedkaia på Phi Phi eller Phuket for å komme seg dit.
     
  13. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Du mener vel 1500 Baht :p
     
    flying_all liker dette
  14. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Elvecruise på Chao Praya i Bangkok er en fin nyttårsopplevelse :)
     
  15. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    1500kr PR person for middag i Thailand? Er du hakke gal?
     
  16. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,278
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke noe vanskelig det.
    https://gaggananand.com/
     
    lMartin liker dette
  17. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
  18. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,278
    Bonuspoeng:
    293
    Svarte på posten din over, ikke den du siterte.

    Men ja, Gaggan burde være mandatory i Bangkok :)
     
  19. jensen09

    jensen09 Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    Er ny her på forumet, så får begynne og tilføye mine erfaringer, før jeg bare begynner og spørre om alt mulig rart selv!

    Kan ikke annet enn og anbefale phi phi! Sikkert mange flotte plasser, men dette er ett sted vi har tilbrakt 16 dager, over 2 turer nå, og er helt forelsket! Og slik "enokling" skriver at det er nærmest umulig og finne "private" paradis i thailand, forstår jeg ikke. Snakk med de lokale, vis respekt og vær interessert, så vil de alltids hjelpe deg på vei!

    Mitt stalltips nr 1.
    Reis til Phi Phi the beach resort. En nydelig liten perle nesten helt ytterst på øya phi phi, der er din primære strand long beach, og du har shark reef 200 meter utenfor (svømme med black tip sharks) Men pass på! Mye longtailbåt trafikk!

    men istedet for og dra på den stranden, går du bak hotellet, og noen få hundre meter gjennom jungelen, der vil du komme til ett virkelig paradis! Vært der flere ganger, og aldri opplevd at det er noe andre levende vesener der, enn aper og fisk!



    Stalltips nr 2.
    Dra til Koh Lanta
    STAPPFULLT av svensker, de er over alt. Så kom deg vekk fra de typiske turist stedene i nord. (Koh lanta er en veldig liten øy, med kun 1 eller 2 hovedveier, som bare er noen få mil lange)

    Anbefaller og leie en scooter! Prøv dere frem, veldig rolig trafikk der! Trygt og godt! Og en fantastisk følelse, og bare kjøre langs vannet nedover, og svippe innom den stranda som passer deres smak best! Kan fint ha flotte hvite strender, med krystallklart vann for dere selv.


    Sender gjerne bilder, hvis det er av interesse, og deler gjerne den infoen jeg har, om det er ønskelig :) GOD TUR!
     
  20. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,098
    Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Da har vi bestemt oss for å reise, og har ordnet utreise til SIN sent i romjulen med retur fra BKK en drøy uke ut i januar.

    Det virker imidlertid generelt ganske dyrt i Thailand. Er det andre anbefalte steder i Sørøst-Asia vi bør sjekke ut? Aller helst med mulighet for direkteflight med *A. Foreløpig går bookingen til/fra DPS, men der var vi senest i oktober...

    PS: Har endret trådtittelen fra Thailand til Sørøst-Asia.
     
    Last edited: 09. des 2019

Del denne siden