Nytt EB-kort?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Scandipendler, 11. aug 2016.

  1. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Mitt EB-KORT utløper ved utgangen av inneværende måned (som er grace-perioden; kvalifiseringsperiode er mai-mai). Jeg rekvalifiserte meg til EBD i januar eller når det var, så jeg har ikke tenkt så mye over det, men stusser nå litt over at jeg verken har fått nytt EB-kort eller oppdaterte co-brandede MC/AMEX (selv om jeg riktignok fikk nye kort av begge typer forrige måned etter svindel, men med samme utløpsdato 8/16).

    Dette har jeg jo før fått tilsendt automatisk kort tid utløp av kvalifiseringsperiode, så jeg undrer meg over at jeg fremdeles ikke har fått noe. Riktignok har det vært sommerferie og alt det der, og det er nesten tre uker igjen av måneden, men spørsmålet er om jeg bør sende en liten purring i en eller annen retning eller ha is i magen og forvente at jeg får tilsendt noe før den 31.? Er det flere med tilsvarende eller lignende kvalifiseringsperiode som ikke har fått nye kort?
     
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Samme problem her, men kvalifiseringsperioden min er 1 mnd senere, så kortet går ikke ut før i slutten av september.

    I fjor tok det ikke mange ukene etter at kvalifiseringsperioden var over, før jeg fikk gullkortet i posten.
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Min opptjening er 1.juni så grace er ut august.
    Mine kort kom i postkassa for ikke lenge siden.

    Fikk nytt kort pga Amex-svindelforsøk med dato 5/17, nå fikk jeg igjen nytt med 8/17, dette selv om jeg var kvalifisert EBD allerede i mai.

    Jeg ville sendt forespørsel om nye kort mot slutten av kommende uke om de ikke har kommet før det.
     
  4. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Postkassa
     
    Nanping, veeegard and Are like this.
  5. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Spurte om det på chatten i dag og hun jeg pratet med sa at det hadde vært litt forsinkelser ifm ferien. Så hun fikk EB-nummer og adresse, og sa at kortet skulle komme i postkassen i løpet av 14 dager.
     
    Scandipendler liker dette
  6. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Postkassa!
     
    Nanping, Henrik and mathiasfe like this.
  7. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Postkassen!
     
    Nanping, Larata and mathiasfe like this.
  8. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Nå må jeg tilstå at jeg er litt sur. Etter mye om og men, fikk jeg i august beskjed fra SAS om at jeg ville få nye kort ca. 15. september, selv om graceperiode (og dermed EB-kort og co-brandede kort) utløp i august. Så nå har jeg ene og alene brukt Shell MC i tre uker, men fremdeles ikke mottatt nye kort, verken EB-kort fra SAS eller co-brandede kredittkort. Diamantmailen kan nå ikke svare meg på når jeg vil motta dem, eller om det er sendt. Er dette den ultimate konsekvensen av den personlige svartelistingen min hos SAS, eller er det en hang-up i systemet som også har rammet andre?

    I praksis har det jo lite å si så lenge status er registrert online, men i løpet av de neste tre ukene skal jeg innom DUB, BLQ og AGP, hvor det er kontraktslounger og man må vise frem fysisk kort for adgang (har tidligere forsøkt appen på BLQ og AGP, men det ville de ikke ha noe av) - og det blir jo vanskelig når jeg kommer slengende med et kort som utløp 8/16. Argh!
     
  9. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har fått mitt kort, så det er nok du som er svartelistet.
     
  10. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Bestill nytt kort, erstatningskort, kvar dag heilt til du har fått eit eks i postkassa.
     
    Nanping, Mbj, anders82 and 1 other person like this.
  11. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Om du får ein heil bunke og nokon ringer frå SAS og lurer på kva du styrer med, kan du forklare og tilby å sende overskuddskort tilbake om dei sender deg ein ferdig frankert returkonvolutt.
     
    Henrik, Nanping, Petter B-C and 8 others like this.
  12. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Scandipendler and RoadKing like this.
  13. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Oh Store Regngud.

    Mine tre gikk ut 09/16 og jeg fikk nye innen september begynte, AMEX var en uke tregere enn MC og Diners.
     
  14. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Diamantmailen er på saken og har lovet meg nye co-brandede kredittkort (MC, Amex) i november og forsikrer meg om at jeg vil få nytt fysisk EBD-kort i desember (!) - alt dette på bakgrunn av en lengre frem-og-tilbake-korrespondanse hvor jeg, i alle fall forsøksvis, har gjort det klart at mine kort alle allerede har utløpt i august.

    Jaja. Bra jeg fikk CT'en tidlig i boks og at Viatrumf gir EB-poeng på kortbruk. Så får jeg droppe lounge i AGP når jeg skal dit neste måned.
     
    Fredrik81 liker dette
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Be SAS om en voucher eller dekket inngang..
     
  16. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Går det ikke an å kontakte Amex? Jeg gjetter på at de vil ha omsetningen din og kaster er nytt kort i din retning fortere enn svint. De taper jo potensielt masse penger på at du ikke har et gyldig Amex og det er dårlig butikk.
     
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Første Amex-kortet mitt var med feil eurobonusnummer, det var veldig villige til å sende meg et nytt med riktig nummer samtidig som de fortalte at jeg bare kunne bruke det gamle i mellomtiden.
     

Del denne siden