Nytt medlem presenterer seg.

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Entropy_, 09. nov 2015.

  1. Entropy_

    Entropy_ Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!
    Som seg hør og bør når man entrer en ny sfære er det som regel hyggelig, og i det minste alltid høflig å presentere seg selv.
    Etter litt reiser med jobb, og nylig tur i Vietnam og Thailand har samler-og nerdegenet satt følingen mot bonuspoeng.

    For en med boden full av gjenstander kjæresten mener hører hjemme på finn.no er det å sette seg inn i nye emner noe jeg er vant til, og setter pris på.
    Jeg håper likevel de av dere som har tid kan poste noen verdifulle linker i denne tråden, som gjør informasjonsjakten noe mer praktisk. Et oppslagsverk for en novise, kan man kansje kalle det?

    Litt om meg:
    30 år. Opptatt av friluftsliv, herunder fjelltopper med snø, jakt på arter med nebb, og sjøgående fartøy drevet av flyvingeprinsippet (eller var det fly som var drevet av seil-prinsippet?)
    Glad i å kjøre bil.
    Glad i ting som virker uten batteri.
    Glad i å ta vare på eiendeler, kontra å erstatte ting.

    Er i hovedsak nyskjerrig på dette med eurobonus fordi jeg ønsker at de flyreisene jeg foretar skal være behagelige. Selvfølgelig er det også stas å kunne reise standsmessig til en lavere kostnad. Men dette er vel mer fokus på sikt.

    Amex platinum innvilget før helgen, så venter kun på å få dette i posten, etterregistrere noen reiser å være igang!

    Takker på forhånd for gode tips, og et flott forum!
     
    Last edited: 09. nov 2015
  2. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Hei og velkommen Entropy!

    Flott du har skaffet deg amex, her vil det renne inn poeng fremover.
    Hvis du vil legge på enda flere poeng ville jeg også start å samle på trumf om du ikke gjør det fra før av.
    http://insideflyer.no/tjen-eurobonus-poeng-nar-du-betaler-med-kort/

    Siden det blir litt reising fremover er det greit å holde seg lojal mot et selskap. Dette blir vel fort SAS for deg? Her er en guide om hvordan Eurobonus fungerer
    http://insideflyer.no/guide-til-eurobonus-2-0/

    Hotels.com er det mange her som liker, http://insideflyer.no/guide-hotels-com-welcome-rewards/ sammen med kickback kan man få inn en del ekstra fordeler her.
     
    Entropy_ liker dette
  3. Entropy_

    Entropy_ Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Hei Helikopter og takk for herlig respons!
    Jeg har trumf, men lurer litt på... Er trumfpoeng verdt 1 kr, eller for å spørre annerledes. HVor mange eurobonuspoeng er et trumfpoeng verdt?

    Er det også slik, at jeg kjenner deg fra annet forum? Bildet ser unektelig kjent ut?
     
    Helikopter liker dette
  4. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    En trumfkrone er verd 13,89 eurobonuspoeng.
     
    Entropy_ liker dette
  5. Entropy_

    Entropy_ Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Wow, takk.

    Men trumfpoeng er ikke givende i forhold til status ikkesant?
     
  6. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, det er kun poeng opptjent på flygninger (eller kjøpte grunnpoeng) som teller i forhold til status. Trumfpoeng (som må konverteres til eurobonus ekstrapoeng), poeng fra kredittkort, leiebil osv er ekstrapoeng som ikke teller mot status, men kan brukes til oppgraderinger, bonusreiser osv.
     
    Entropy_ liker dette
  7. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Din mistanke er helt riktig. Tror vi begynner å bli en liten gjeng fra Tidssonen her nå.
     
    Entropy_ liker dette

Del denne siden