Som nevnt av @KristianSk i en annen tråd, kan det nesten virke som om SAS har kommet med årets aprilsnarr en dag for tidlig. SAS lanserer nå nemlig et eget servicekonsept i GO på CPH-NRT-CPH. http://bonusfeber.no/nytt-servicekonsept-i-sas-go-kun-pa-en-rute/ I tillegg har det kommet en menyoppdatering, slik at det nå står at det kun er en alkoholholdig enhet i SAS Plus på domestic flights.
Litt for rart til å være aprilsnarr. De burde hvertfall trå veldig forsiktig med å spøke om forbedringer, når handlingsmønsteret sier det motsatte.
He he he, du snakker om oddetallsruter mot vest på tirsdager i måneder som begynner på A og J, men bare hvis det blåser. Det er vel ingen i hele verden som studerer servicekonsept i den grad at de velger SAS fremfor et rimeligere selskap fordi man får "3 istedenfor 2" øl til maten. Det tenderer jo til det absurde.
Ganske så latterlig. Hva blir det neste? 2 øl til New York, men ingen vin, 1 vin men ingen øl til Washington, og til Beijing får du ikke lov til å kjøpe øl en gang? Nei, ærlig talt! Tullete!
Kan dette ha med klager fra japanske reisebyråer å gjøre? Japanerne er nok vant med å få seg et par øl når de er på tur. Kombinasjonen av reisevante japanere og en større viktighet av reisebyråer enn i Europa og USA skal ikke undervurderes. På de kinesiske rutene vil jeg tro det også er mange reisebyråer involvert, men jeg gjetter på at det er mange førstegangsreisende passasjerer som ikke "vet bedre" når det gjelder servering.
Jeg tror nok Fly med Oss er inne på noe. SAS har sterke bånd til japanske reisebyråer og disse har sikkert påvirket dette. Ellers ikke uvanlig at man har litt differensiert tilbud i forskjellige markeder.
Det er blitt mer og mer uvanlig, men var en del selskaper som hadde gratis alkohol til Asia, men ikke til Europa, det er det nå slutt på, både Delta og American har gratis servering. SAS slo på stortromma da Go og "Plus" ble lansert at nå blir det endelig enkelt for kunder (og ansatte). Dette er produktendring #xx og man ser unntak som gratis juice til enkelte markeder i Finland, ikke gratis vann til 11 markeder, en øl til Tokyo og det verste, begrenset antall drikker for folk som reiser i "biz". Tenk deg hvor pinlig det egentlig er: " can I have another beer, pls" "no only one free on domestic flights" "but isn't this business class, I'm flying business class to Tokyo" "yes, but only one free beer on this flight". Tipper de viktige japanske kundene som åpenbart er viktigst av absolutt alle for SAS synes det er like fjøs. Kun annenhver tirsdag og kun på flighten vestover
De aller fleste selskapene har ulike konsepter på ulike ruter. Lufthansa f.eks. deler sine intra-europa ruter inn i fire ulike kategorier, mens langdistanse har omtrent hvert sitt, helt avhengig av hva konkurrentene på samme strekning har. Forskjellen til SAS er at man legger opp til at kundene ikke legger merke til det, man bruker ulike menykort, eller presenterer kun generelt.
Synes dette gir mening egentlig. Mot vest er hovedkonkurrenten DY som tar 40 kr pr Cola eller noe sånt. Mot øst er det vel nå sandkassa som er hovedkonkurrenten med tre runder med tralla rundt servering slik sas hadde i gamledager.
Veldig SAS-aktig ting å gjøre, om ikke annet. Sikkert lurt for å tekkes markedet der borte, nå gjelder det bare å ta til fornuften på resten av langrutene også. Ikke vits å være dårligere enn konkurrerende nettverksselskaper.
Gratis innsjekket bagasje. SAS har generøse bagasjeregler. Du SKAL alltid ta med minst én bagasje som veier maks. 23 kg. Mer om bagasje
Du mener SAS gjør sitt beste for å forvirre kundene? Jeg vet ikke helt hvordan du kan påstå noe slikt. Dersom du snakker om mat, varierer produktet, men alle Lufthansa flighter har gratis alkohol på alle ruter. Det er noen få ruter som er under 45 minutt der de har redusert servering, mens alle ruter har gratis alkohol. Det har ingenting med markedet å gjøre. Lufthansa langt kan ha mat tilpasset markeder, men det har jo ingenting med pris å gjøre. De har også enkelte ruter som har ekstra lokal flavor, som f.eks. Mexico der man serverer Tequila og Japan der de serverer Sake i business-First. Men det er noe ekstra, ikke noe de tar vekk. På langrutene er det INGEN fullverdige selskaper som serverer alkohol gratis på en rute-noen av rutene og ikke på andre. Selvsagt fordi de ikke ønsker å forvirre kundene. Verdt å merke seg at SAS nå er suverent sist i klassen på longhaul sammen med United. Til og med Air Berlin tilbyr nå gratis alkohol på long haul http://www.airberlin.com/site/landingpages/economy_class_long.php?cid=2 Så vidt jeg vet er det kun Norwegian, SAS og United (samt Icelandair) som er såpass kjipe at de ikke byr på drinker langt. Og man vet jo hvor man legger lista og hvem man hermer etter. Snart forsvinner gratis innsjekket bagasje kort, da er det kun en kopp sur kaffe og 125 bonuspoeng som skiller SAS fra Norwegian.
Nei, Norwegian er slett ikke SAS sin hovedkonkurrent vestover. SAS flyr flere flighter i uken til USA fra Skandinavia enn det Norwegian gjør i løpet av to måneder. De store nettverksselskapene er SAS sine hovedkonkurrenter. SAS flyr også til Beijing og Hong Kong østover, der er det samme service, eller mangel på sådan, som til USA
http://bonusfeber.no/gratis-drikke-sas-go/ Ha ha ha ha, jeg ler så jeg triller. Det skumle er bare at @Cecilie nå har gitt en idé til Stockholm hvor de nå løper rundt i sirkel og veiver med armene fordi de ikke aner hvordan de skal gjennomføre fordelen de tilsynelatende skal innføre idag. Forresten - fordelen er vel i kjent SAS stil ikke offentlig lansert på noen som helst måte?
@KristianSk Der er en del på det danske forum der siger at det allerede har trådt i kraft, og det er meldt ud til de ansatte - tror dog at det med klistermærket er lidt af en Aprils Fool? Og perk'en står på hjemmesiden nu! (under Diamond Benefits) - og mon ikke at EBD modtager en mail? Generelt forstår jeg ikke den "negative" modtagelse at denne forbedring, men folk elsker åbentbart at hade når der faktisk sker forbedringer på et ellers stærkt devalueret program..
https://www.sas.no/eurobonus/om-eurobonus/medlemsnivaer/diamant/ At det står drinker og at de er såpass rause med familiemedlemmer og reisefølge er meget positivt. Så får vi se hvordan det blir med gjennomføringen. Edit: Moderator må gjerne flytte mine poster til tråden om drikke for EBD...