Obos

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av stekus, 12. aug 2019.

1. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    113
    Vet ikke om det helt kvalifisere som et bonusprogram, men lure på om det har noe for seg å bli medlem der. Kun på grunn av fordelene egentlig, ser ikke for meg at jeg har lyst til å bo i en typisk obos leilighet. Er fordelene bra nok, til at det er verdt innmeldingsgebyr og årsavgift?

2. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    NAF uten veihjelp pleier å bære seg for mitt vedkommende. Ingen erfaring med OBOS...

3. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,534
    Bonuspoeng:
    113
    Vent 3 uker. Etter 1. Sept spanderer de årsavgiften (da trenger du bare betale innmelding). De har bsu2. 0 hvor du kan sette inn 300k i ett jafs, så om du har mye du vil spare på den måten, er det lurt.

4. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tips, er over bsu alder. Har regnet ut at jeg spare det meste av årsavgiften med rabatten man får hos talkmore, men skulle gjerne sett at det lønner seg enda mer før jeg slår til

5. Jan89

Jan89 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Kan i samme slengen nevne at Huseiernes Landsforbund også har en del forskjellige fordeler. Jeg sparer inn medlemskapet og vel så det, på rabatten de gir hos IF forsikring.

6. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Selv om jeg har flyttet ut av OBOS leiligheten min for en god del år siden så er jeg fremdeles medlem og har også spandert medlemskap på jenta jeg er fadder til, i tillegg til at jeg har tenkt å melde inn mine egne små. Jeg synes absolutt fordelene med å være medlem svarer seg, både med tanke på rabatter etc., men ikke minst med tanke på fordelene småttisene en gang kan få bruk for om de skulle ende opp i en situasjon der det kan være aktuelt å kjøpe en OBOS leilighet.

Og hvem vet, kanskje jeg får bruk for ansenniteten selv igjen også en gang?

7. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,438
    Bonuspoeng:
    183
    Problemet med OBOS er at det etterhvert er så mange som er medlem der at det for folk som melder seg inn nå (og har meldt seg inn de siste 8-10 årene) uansett stiller langt bak når det gjelder denne forkjøpsretten de har, og som jo er den største fordelen der. Da min eldste niese var i markedet for å kjøpe for 3 år siden ble hun 3 ganger "overkjørt" av folk med lenger ansiennitet til tross for hennes 24 år som medlem.

Wiolenze liker dette
  8. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    113
    30% rabatt på leiebil his Avis med OBOS. Er den fordelen jeg bruker mest.

stekus and Maggie like this.
  9. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    18,173
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan overføre ansiennitet til slektninger. (dog kan de ikke få lengre ansiennitet enn sin egen alder.)

Ja, antall medlemmer har økt mye, selv om det bygges mye OBOS boliger rundt.
    "OBOS ble stiftet i 1929, og det tok 76 år å nå 200 000 medlemmer. Deretter har det bare tatt 11 år å doble dette medlemstallet."

https://www.obos.no/dette-er-obos/nyheter/obos-har-400-000-medlemmer

Edit: i dag er det ca 450 000 medlemmer

Insomnia4u liker dette
  10. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,040
    Bonuspoeng:
    183
    Hjalp oss høyt på lista som ganske nye på salgsmøte ved nybygg.

11. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,040
    Bonuspoeng:
    183
    Men du trenger vel ikke kredittkortet for det? Kun vanlig konto i OBOS-banken?

12. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    27,081
    Bonuspoeng:
    183
    Har du klart kombinerer denne rabatten med eb poeng enten gjennom Dnb eller direkte kampanjer?

13. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,438
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, frøkena jeg snakket om i forrige innlegg arvet ansienniteten til min bror, selv har jeg gitt bort min til guttungen.

14. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,438
    Bonuspoeng:
    183
    På nybygg er det nok litt enklere da det er en god del leiligheter som selges på samme tid, men i bruktmarkedet er det tøffere forhold.

15. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,040
    Bonuspoeng:
    183
    Nettopp, men viktig der og siden de beste/billigste går først. Tror vi endte opp med tredje valget vårt. Ca en tredjedel av 96 ble solgt på 30 min.

16. Storbaba

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    113
    Standard EB-poeng ja. Kan ikke huske om jeg har klart å koble det med EB-kampanjer. Tvilsomt da jeg tror disse kampanjene har eget AWD.nr.

17. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,647
    Bonuspoeng:
    293
    Da betaler du 300kr første året, med oppskriften over. og 200kr fremover. Det er så lavt at det er en no brainer, hvis du er eller skal være i markedet i Oslo fremover.
    så hvis du benytter deg av 1 tilbud på billetter / bransjerabbatter osv i løpet av 1 år går du i null eller pluss.

Selv har jeg kjøpt 3 Obos leiligheter, alle på annsinitet. Så jeg har opplevd at fordelen gikk i min favør. Og sitter med et eksempel på en yngre kollega som jeg " tvang" inn i Obos et par måneder før boligkjøp. Hun vant boligen på forkjøp, fordi forkjøpsrett var avklart før salg.

Ps: er du lur hører du i nettverket ditt om det er noen voksne som sitter på et medlemskap de ikke benytter. Og ser om det er mulig å arve det. Sånn skaffer du deg annsinitet.

SAJblue liker dette
  18. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    113
    Bra med Avis rabatten, selv om jeg så langt har hatt best erfaringer med Hertz.
    Er det andre lignende tilbud man bør få med seg? Sjekket forsikringstilbudet dems, men der var det ikke noe å spare. God nok forsikring fra før.
    Bor i Tromsø og siste plassen jeg har lyst til å flytte til er Oslo. Har dem leiligheter også langt unna Olso? :p

19. Storbaba

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    113
  20. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,409
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke noe galt med obos-leilighet.. :) Har benyttet oss av rabatt til holmenkollen, Maxbo, Kitchn og Talkmore

Del denne siden