FAQ:
Q: Hva er Point Sharing?
A: Point Sharing lar deg samle alle poengene dine sammen med venner og familiemedlemmer. Ved å dele poeng, kan dere ha alle poengene på én konto og oppnå poengmålene deres raskere.
Q: Hva skjer med EuroBonus-poengene mine når jeg blir med i Point Sharing?
A: Når du starter eller blir med i Point Sharing, vil alle EuroBonus-poengene du har bli overført til Point Sharingskontoen. Mens du er en del av gruppen, vil alle EuroBonus-poengene du opptjener, overføres til Point Sharingskontoen.
Q: Hvem har rett til å bruke poengene på Point Sharingskontoen?
A: Eieren av Point Sharing-gruppen kan alltid bruke alle poengene på kontoen. Når et medlem blir med i Point Sharing-gruppen, er det standard at de kan bruke poeng, men eieren kan imidlertid fjerne denne retten når som helst.
Q: Hvilke poeng brukes når man bruker poeng på bonusreiser eller andre bonuser?
A: Når poeng brukes på et kjøp, vil poengene som ble opptjent først på kontoen, brukes. Hvis du vil se hvilke poeng som brukes, finner du en liste i Point Sharingsprofilen din.
Q: Hva skjer med mine kvalifiserende poeng og strekninger når jeg blir med eller starter en Point Sharingsgruppe?
A: Opptjent nivåstatus er personlig, og opptjente grunnpoeng eller kvalifiserende strekninger vil fortsette å kun telle mot ditt individuelle kvalifiseringsnivå mens du er en del av Point Sharing-gruppen. Nivåfordeler i EuroBonus er også personlige, som vil si at nivåfordeler som ingen poengutløp kun gjelder for poeng som opptjenes av denne personen, ikke poeng som opptjenes av andre medlemmer i gruppen.
Q: Hvem er eieren av Point Sharing-gruppen?
A: Medlemmet som opprettet Point Sharing-gruppen, blir administrator og eier. En person som allerede er medlem i en annen Point Sharingsgruppe, kan ikke starte en ny. Eieren er det eneste medlemmet som kan invitere nye medlemmer til gruppen, og kontrollerer hvilke medlemmer som har lov til å bruke poeng. Eieren kan også fjerne medlemmer fra Point Sharing-gruppen etter bindingstiden på seks måneder. Eieren må være minst 18 år.
Q: Hvor mange medlemmer kan bli med i den samme Point Sharing-gruppen?
A: Opptil åtte medlemmer kan være med i samme Point Sharingsgruppe, noe som vil si at du som eier kan invitere opptil sju personer til å bli med i gruppen.
Q: Hvem kan jeg invitere til å bli med i Point Sharing-gruppen?
A: Du kan invitere venner og familiemedlemmer som har et aktivt EuroBonus-medlemskap så lenge de ikke allerede er en del av en annen Point Sharingsgruppe. Du har ikke lov til å bruke Point Sharing for jobbrelatert eller kommersiell bruk.
Q: Hvem vil se mine personopplysninger og transaksjonshistorikk hvis jeg blir med i en Point Sharingsgruppe?
A: Alle medlemmene i gruppen vil ha tilgang til ditt EuroBonus-nummer, navn, individuelle poengsaldo og informasjon om når du ble med. Alle poengtransaksjoner vil vises og oppføres på Point Sharingsprofilen og på kontoutskriften til alle medlemmene i gruppen.
Q: Hvordan fungerer utløp i Poing Sharing?
A: Når du starter eller blir med i Point Sharing, vil alle eksisterende poeng som ble opptjent før du ble med i gruppen, bli umiddelbart overført til Point Sharing-gruppen. Alle poeng beholder sin opprinnelige type og poengutløp. Utløpsdatoen for nye poeng som opptjenes etter at du ble med i Point Sharing-gruppen, beregnes basert på den siste måneden av eierens kvalifiseringsperiode. Det vil si at alle poeng som opptjenes i gruppen, har samme utløpsmåned. Når du logger inn på EuroBonus-profilen eller i SAS App, vil du se datoer for poengutløp for alle medlemmer i Point Sharing-gruppen. Hvis et av gruppemedlemmene er Diamant-medlem, vil poengene hans/hennes vises med en utløpsdato, men siden medlemmet har fordelen med ingen poengutløp, vil disse poengene ikke utløpe.
Q: Hva skjer med EuroBonus-poengene mine hvis jeg velger å forlate en Point Sharingsgruppe?
A: Når du forlater en Point Sharingsgruppe, vil alle individuelle poeng som ikke har blitt brukt, bli overført til din egen konto. Det utføres ingen omkalkulering av poengutløp. Eventuelle poeng som ble opptjent før innmeldingen, beholder sin opprinnelige utløpsdato, og poeng som opptjenes i Point Sharing-gruppen, beholder utløpsdatoen i tråd med den siste måneden av eierens kvalifiseringsperiode.
Q: Hva skjer hvis jeg kansellerer en bonusreise eller noe annet jeg har løst inn etter at jeg har forlatt Point Sharing-gruppen?
A: Hvis en innløsning kanselleres etter at du har forlatt poenggruppen, vil alle dine individuelle poeng som ble brukt til innløsningen, overføres til din individuelle konto. Hvis et kjøp med poeng kanselleres etter at du eller noen andre har forlatt Point Sharing-gruppen, vil individuelle poeng som ble brukt til kjøpet, bli overført til medlemmets egen konto. Hvis poeng har utløpt etter at kjøpet ble utført, vil de ikke bli refundert.
Q: Hvor lenge er jeg en del av Point Sharing-gruppen?
A: Når du blir med i en Point Sharingsgruppe, har du en bindingstid på seks måneder der du ikke har mulighet til å forlate gruppen. Når bindingstiden på seks måneder er over, kan du forlate gruppen når du vil.
Q: Kan jeg overføre eierskap av Point Sharing-gruppen og gjøre et annet medlem til eier?
A: Som eier av Point Sharing-gruppen kan du overføre eierskapet til et annet gruppemedlem når som helst. Du kan ikke forlate gruppen uten å overføre eierskapet.
Q: Hvor oppretter jeg en Point Sharing-gruppe?
A:
https://www.sas.no/eurobonus/point-sharing/#/point-sharing