Offisielt: SAS lanserer Point Sharing og Lifetime Gold

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Upsaker, 10. des 2018.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    I dag, 10. desember, har SAS sendt ut en pressemelding hvor de lanserer både Eurobonus Point Sharing og Lifetime Gold.

    Førstnevnte lanseres allerede i dag, mens Lifetime Gold skal komme i løpet av uken.

    Med Point Sharing kan man invitere opptil syv venner eller familiemedlemmer, ikke ulikt hva man allerede kan hos Norwegian. Medlemmer kan forlate eller endre poengopptjeningsgruppe hver sjette måned.

    Reisende i alle aldre kan få Lifetime Gold-medlemskap hvis de oppfyller minstekravene for SAS EuroBonus Gold-statusen, enten ved hjelp av oppsamlede basispoeng eller via flygninger i løpet av en sammenhengende tiårsperiode.

    FAQ:
    Q: Hva er Point Sharing?
    A: Point Sharing lar deg samle alle poengene dine sammen med venner og familiemedlemmer. Ved å dele poeng, kan dere ha alle poengene på én konto og oppnå poengmålene deres raskere.

    Q: Hva skjer med EuroBonus-poengene mine når jeg blir med i Point Sharing?
    A: Når du starter eller blir med i Point Sharing, vil alle EuroBonus-poengene du har bli overført til Point Sharingskontoen. Mens du er en del av gruppen, vil alle EuroBonus-poengene du opptjener, overføres til Point Sharingskontoen.

    Q: Hvem har rett til å bruke poengene på Point Sharingskontoen?
    A: Eieren av Point Sharing-gruppen kan alltid bruke alle poengene på kontoen. Når et medlem blir med i Point Sharing-gruppen, er det standard at de kan bruke poeng, men eieren kan imidlertid fjerne denne retten når som helst.

    Q: Hvilke poeng brukes når man bruker poeng på bonusreiser eller andre bonuser?
    A: Når poeng brukes på et kjøp, vil poengene som ble opptjent først på kontoen, brukes. Hvis du vil se hvilke poeng som brukes, finner du en liste i Point Sharingsprofilen din.

    Q: Hva skjer med mine kvalifiserende poeng og strekninger når jeg blir med eller starter en Point Sharingsgruppe?
    A: Opptjent nivåstatus er personlig, og opptjente grunnpoeng eller kvalifiserende strekninger vil fortsette å kun telle mot ditt individuelle kvalifiseringsnivå mens du er en del av Point Sharing-gruppen. Nivåfordeler i EuroBonus er også personlige, som vil si at nivåfordeler som ingen poengutløp kun gjelder for poeng som opptjenes av denne personen, ikke poeng som opptjenes av andre medlemmer i gruppen.

    Q: Hvem er eieren av Point Sharing-gruppen?
    A: Medlemmet som opprettet Point Sharing-gruppen, blir administrator og eier. En person som allerede er medlem i en annen Point Sharingsgruppe, kan ikke starte en ny. Eieren er det eneste medlemmet som kan invitere nye medlemmer til gruppen, og kontrollerer hvilke medlemmer som har lov til å bruke poeng. Eieren kan også fjerne medlemmer fra Point Sharing-gruppen etter bindingstiden på seks måneder. Eieren må være minst 18 år.

    Q: Hvor mange medlemmer kan bli med i den samme Point Sharing-gruppen?
    A: Opptil åtte medlemmer kan være med i samme Point Sharingsgruppe, noe som vil si at du som eier kan invitere opptil sju personer til å bli med i gruppen.

    Q: Hvem kan jeg invitere til å bli med i Point Sharing-gruppen?
    A: Du kan invitere venner og familiemedlemmer som har et aktivt EuroBonus-medlemskap så lenge de ikke allerede er en del av en annen Point Sharingsgruppe. Du har ikke lov til å bruke Point Sharing for jobbrelatert eller kommersiell bruk.

    Q: Hvem vil se mine personopplysninger og transaksjonshistorikk hvis jeg blir med i en Point Sharingsgruppe?
    A: Alle medlemmene i gruppen vil ha tilgang til ditt EuroBonus-nummer, navn, individuelle poengsaldo og informasjon om når du ble med. Alle poengtransaksjoner vil vises og oppføres på Point Sharingsprofilen og på kontoutskriften til alle medlemmene i gruppen.

    Q: Hvordan fungerer utløp i Poing Sharing?
    A: Når du starter eller blir med i Point Sharing, vil alle eksisterende poeng som ble opptjent før du ble med i gruppen, bli umiddelbart overført til Point Sharing-gruppen. Alle poeng beholder sin opprinnelige type og poengutløp. Utløpsdatoen for nye poeng som opptjenes etter at du ble med i Point Sharing-gruppen, beregnes basert på den siste måneden av eierens kvalifiseringsperiode. Det vil si at alle poeng som opptjenes i gruppen, har samme utløpsmåned. Når du logger inn på EuroBonus-profilen eller i SAS App, vil du se datoer for poengutløp for alle medlemmer i Point Sharing-gruppen. Hvis et av gruppemedlemmene er Diamant-medlem, vil poengene hans/hennes vises med en utløpsdato, men siden medlemmet har fordelen med ingen poengutløp, vil disse poengene ikke utløpe.

    Q: Hva skjer med EuroBonus-poengene mine hvis jeg velger å forlate en Point Sharingsgruppe?
    A: Når du forlater en Point Sharingsgruppe, vil alle individuelle poeng som ikke har blitt brukt, bli overført til din egen konto. Det utføres ingen omkalkulering av poengutløp. Eventuelle poeng som ble opptjent før innmeldingen, beholder sin opprinnelige utløpsdato, og poeng som opptjenes i Point Sharing-gruppen, beholder utløpsdatoen i tråd med den siste måneden av eierens kvalifiseringsperiode.

    Q: Hva skjer hvis jeg kansellerer en bonusreise eller noe annet jeg har løst inn etter at jeg har forlatt Point Sharing-gruppen?
    A: Hvis en innløsning kanselleres etter at du har forlatt poenggruppen, vil alle dine individuelle poeng som ble brukt til innløsningen, overføres til din individuelle konto. Hvis et kjøp med poeng kanselleres etter at du eller noen andre har forlatt Point Sharing-gruppen, vil individuelle poeng som ble brukt til kjøpet, bli overført til medlemmets egen konto. Hvis poeng har utløpt etter at kjøpet ble utført, vil de ikke bli refundert.

    Q: Hvor lenge er jeg en del av Point Sharing-gruppen?
    A: Når du blir med i en Point Sharingsgruppe, har du en bindingstid på seks måneder der du ikke har mulighet til å forlate gruppen. Når bindingstiden på seks måneder er over, kan du forlate gruppen når du vil.

    Q: Kan jeg overføre eierskap av Point Sharing-gruppen og gjøre et annet medlem til eier?
    A: Som eier av Point Sharing-gruppen kan du overføre eierskapet til et annet gruppemedlem når som helst. Du kan ikke forlate gruppen uten å overføre eierskapet.

    Q: Hvor oppretter jeg en Point Sharing-gruppe?
    A: https://www.sas.no/eurobonus/point-sharing/#/point-sharing

    SAS EuroBonus lanserer to nye fordeler: muligheten til å tjene og dele EuroBonus-poeng for familie og venner samt gullmedlemskap på livstid for å belønne de mest trofaste medlemmene.

    – Det som er felles for den økende gruppen av hyppige reisende med SAS, er at de ønsker å reise smartere og bedre. Ideene og tilbakemeldingene deres er avgjørende når vi utvikler nye tilbud, noe som Lifetime Gold-medlemskap og EuroBonus Point Sharing er svært gode eksempler på, sier Johan Mägi, Head of SAS EuroBonus.

    Tiltaket er en del av en rekke nye tjenester og forbedringer i SAS EuroBonus-programmet, og i 2019 får passasjerene enda flere nye tilbud.

    EuroBonus Point Sharing
    SAS lanserer i dag EuroBonus Point Sharing, som gjør at venner og familie helt kostnadsfritt kan slå sammen, dele og tjene poeng sammen.

    – Stadig flere passasjerer deler opplevelser og tjener poeng på flygninger, leiebiler, varekjøp og mange andre tilbud fra SAS og våre partnere. Ved å dele disse poengene, er det mulig å få slike opplevelser raskere, enten det er en bonushelg, en flyoppgradering, en gratis hotellovernatting eller noen av de mange andre mulighetene som SAS EuroBonus-poengene gir deg, sier Johan Mägi.

    Med EuroBonus Point Sharing kan et medlem rett og slett opprette en poengdelingskonto og invitere opptil sju venner eller familiemedlemmer til å bli med i gruppen. Alle EuroBonus-poengene som tjenes opp av enkeltmedlemmene i gruppen, legges til i den delte kontoen, der de kan brukes til alt som blir tilbudt i EuroBonus-programmet. Medlemmer kan alltid forlate eller endre poengdelingsgruppen hver sjette måned.

    Lifetime Gold-medlemskap
    Denne uken introduserer SAS en ny versjon av Lifetime Gold-medlemskap.

    – Vi har en unik gruppe av lojale og trofaste reisende som år etter år velger SAS. Lifetime Gold er vår måte å takke disse medlemmene på, med en verdifull belønning som gjør at de kan nyte den eksklusive servicen de får med SAS EuroBonus Gold-status, resten av livet, sier Johan Mägi.

    Reisende i alle aldre kan få Lifetime Gold-medlemskap hvis de oppfyller minstekravene for SAS EuroBonus Gold-statusen, enten ved hjelp av oppsamlede basispoeng eller via flygninger i løpet av en sammenhengende tiårsperiode.
     
    Last edited: 10. des 2018
    Maggie, geddi, Woodswing and 32 others like this.
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Bernd, milehigh, Monkeycat and 7 others like this.
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er antagelig beste julegåven jeg får i år.
     
    LucasCorso, TElg78 and Upsaker like this.
  4. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Endelig kommer det. Da er det en sjanse å få poeng fra familien som flyr 1x/år. Norwegian er jo allerede veldig ba på det. Må bare opprettes profiler. :D

    Ellers leter jeg etter nye venner her på forum som ikke bryr seg om sine poeng :p
     
    Shyneno liker dette
  5. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Nice! :)

    Har det blitt klarert om statuspoeng fra kort som SAS MC, AMEX Elite, o.l. teller mot Lifetime Gold?
     
  6. Tom

    Tom Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Hvordan blir dette med CT, vil den evt. bli knyttet mot denne nye Point Sharing-kontoen?
     
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Nice Nice. er mest spent på om poeng opptjent før dette kan brukes i poolen, og om MC premium og CT kan benyttes av hvem som helst i poolen
     
    Skarven liker dette
  8. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,606
    Likes mottatt:
    24,595
    Bonuspoeng:
    183
    Kan bekrefte at tidligere poeng går inn, opprettet for familien nå og saldoen min gikk opp tilsvarende konas poengsum :)
     
    milehigh, drsyk, Storbaba and 2 others like this.
  9. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    973
    Likes mottatt:
    2,887
    Bonuspoeng:
    93
    En av de beste nyhetene på lenge blant andre triste nyheter (prisøkning på EB reiser, kutt i payR muligheter osv) i høst/vinter.
     
  10. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,606
    Likes mottatt:
    24,595
    Bonuspoeng:
    183
    Endelig, har alt fått opprettet og godtatt for familien, at vi skal ut å fly med Singapore Air til helgen gjør dette til en super julegave for saldo på poengkonto!
     
  11. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,314
    Likes mottatt:
    10,120
    Bonuspoeng:
    183
    Alle som er tilknyttet har vel mulighet til å booke fra den, så hvis din samboer har en CT så har vedkommende tilgang til hele balansen...
     
    Terminal and Skarven like this.
  12. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    553
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Ble fly premium endret, altså SEB MC?
     
  13. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Morsomt at de lanserer Lifetime Gold nå.....samtidig som vi jo er mange som fikk det tidligere i år ? :)
     
  14. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,606
    Likes mottatt:
    24,595
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke fått sjekket det da hennes poeng er eldre enn ett år gamle
     
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan er det med utløpsdato? Vil én diamant i poolen gjøre at utløpsdatoen blir borte for alle poeng?
     
    milehigh and wilco like this.
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig jeg er naiv, men kanskje du skal prøve kvinneforum og ikke Insideflyer for den typen nye venner?:)
     
  17. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,606
    Likes mottatt:
    24,595
    Bonuspoeng:
    183
    Kjapt tips til bruk av invitasjonsfunksjonalitetet - når en skal opprette point sharing, det går ikke å copy/paste inn EB nummer, en må skrive det inn manuelt, gjorde at jeg knotet litt med feilmeldinger får jeg skjønte hva som buttet... :confused:
     
    milehigh liker dette
  18. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,606
    Likes mottatt:
    24,595
    Bonuspoeng:
    183
    Har dessverre ikke mulighet til research på dette, for meg så kommer poengene opp med utløpsdato som de hadde før de ble lagt sammen, med de ligger fortsatt linket til den enkelte deltaker, så aner meg at det kanskje ikke vil være noen endring på utløpsdato.
     
    Upsaker liker dette
  19. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,314
    Likes mottatt:
    10,120
    Bonuspoeng:
    183
    Funket fint i Firefox... ;)
     
  20. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Ikkje hos meg, og det tviler eg på at kjem til å skje
     
    Sonictravel liker dette

Del denne siden