og da var det tirsdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Ruby, 19. mars 2024.

  1. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Ayutthaya. Klokken er like før 08 og det drikkes Nespresso på verandaen mens en titter på Chao Phraya river. Flott temperatur foreløpig da solen ikke har fått godt tak ennå. Dagen byr på utforskning av den historiske parken her.
    Ha en nydelig tirsdag :)

    IMG_1998.jpeg

    (Bilde tatt i går kveld, men illustrerer utsikten fra hotellet)
    IMG_1974.jpeg
     
    Rscott, Earl, Kalsnes and 17 others like this.
  2. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,261
    Likes mottatt:
    22,049
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hovedstaden.

    Sas appen viser kun tre kommende bookinger. Påske, sommer og høstferien. Mulig jeg bør finne noe påfyll?
    Ha en strålende tirsdag alle IF-ere:)
     
    Last edited: 19. mars 2024
    Rscott, Earl, EndreD and 7 others like this.
  3. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,134
    Likes mottatt:
    7,778
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra kontoret. Tidlig alarm så hun jeg deler huslån med kom seg avgårde til et morgenfly til Bergen, og jeg fikk tjuvstartet arbeidsdagen.

    Dukket brått opp noen billetter i business på et leg i påskeferien der vi egentlig hadde økonomi, og med litt triksing og ombooking av hele utreisen grunnet married segments, fikk vi plutselig business hele veien og ikke bare på nattflyvningene.

    Regner ikke med noen åpenbaringer på bonusfronten i dag, men det er nå like greit.

    Ha en solid en!
     
    Rscott, Earl, EndreD and 11 others like this.
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,909
    Likes mottatt:
    57,590
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Over en måned til neste flytur, denne gangen til Japan med kona. Må booke litt hotellet snart, tror jeg.. Skulle gjerne hatt en Trumf Visa-kampanje nå! :cool:
    Påsken starter på fredag, men tilbringes innenlands, nærmere bestemt på hytten.

    Skal booke fly for en tur til høsten (september/oktober), men er veldig i tvil om hvilket selskap det skal bookes med.. SAS er for dyrt i den aktuelle perioden, så booker man da med Star Alliance eller SkyTeam?? Har funnet bonusbilletter, men det er veldig dårlig bruk av poeng på den aktuelle reisen. Noen som har noen innspill? :)

    Ha en fin en!
     
    Rscott, Earl, Ruby and 10 others like this.
  5. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,911
    Likes mottatt:
    12,928
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen. Smågrått og nedbør i vente. Som været, så folket?

    I mangel av mere spennende ting fordrives dagene med bytte av telefonabonnement. Startet med Talkmore som var raus med Trumf. Så Plussmobil som var billig, men allerede dag 1 etter oppstart ble veldig dyrere. Nå OneCall som har rimelig prøveperiode. Hvorfor sluttet vi med fasttelefon, egentlig?

    Kommer det F&F i dag?

    Ha en fin dag!
     
    Rscott, Earl, EndreD and 9 others like this.
  6. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    225
    Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Da må du nesten si litt om hvor du skal hen for at vi kan si noe om det er dårlig bruk av poeng eller ikke :rolleyes:

    God tirsdag! Venter også spent på om det blir F&F tilbud i dag, har noen løse reiseplaner for sommeren jeg har sett på billetter med SAS for returen fra Europa. Har hørt at det er akkurat den type billetter F&F pleier å være en god deal på?
     
    Ruby, holmen, ordnetseg and 1 other person like this.
  7. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,625
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret i Oslo.

    I dag installeres ny benkeplate på kjøkkenet, den forrige gikk i tusen knas i begynnelsen av januar etter at ventilatoren tok en bonusreise i tråd med tyngdekraftens regler og distrubuerte sine femti kilo jevnlig utover kjøkkenøya. Skal bli bra å få på plass et ordentlig kjøkken snart.
     
    Rscott, Earl, EndreD and 8 others like this.
  8. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,134
    Likes mottatt:
    7,778
    Bonuspoeng:
    183
    Lignende problemstilling, skal ned til München i midten av september. Lufthansa hadde best flytider og var blant de rimeligste, så jeg booket billigste økobillettene uten å bry meg om poengopptjening. Om jeg ikke har tilgang til lounge fordi SAS er ferdig med allianseovergang like før et nytt kvartal, får jeg brenne et LoungeKey-klipp tenker jeg, og leve uten fasttrack. Heller det enn gjettelek med dårlige forutsetninger.

    Siden de sier det ikke skjer noe før etter sommeren, tipper jeg de offisielt er over i ny allianse ifm. at det er nytt kvartal. Det gir alle involverte aktører litt konkrete datoer, gjør det marginalt enklere med kostnadsfordelinger og denslags, og det ser bare ryddig ut.
     
    holmen and Sonictravel like this.
  9. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra kontoret på Skjervøy. Det er blitt tirsdag og en roligere dag enn hva jeg først så for meg.

    Ikke store planer i dag, Så dermed ønsker jeg bare dere alle sammen en flott tirsdag
     
    Rscott, Earl, EndreD and 5 others like this.
  10. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Her er det hjemmekontor med halvparten av avkommet. Og kroppen er fortsatt støl etter å ha fulgt i skisporene til Torstein Skjevla og Skjervald Skrukka.
    Ellers har Skatteetaten vært snille med meg i år så det blir noen flyturer på våren.
    Riktig god tirsdag
     
    Rscott, Earl, EndreD and 6 others like this.
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,909
    Likes mottatt:
    57,590
    Bonuspoeng:
    293
    Håper du har flere enn ett avkom? ;)
     
    anders82 and Berlioz like this.
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,909
    Likes mottatt:
    57,590
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, for det er ikke det som er problemstillingen. Jeg vet at det er dårlig bruk av poeng. :)

    Spørsmålet er hvilket selskap jeg skal kjøpe billetter hos. Dette da basert på poengopptjeningen og status-fordeler. SAS er jo et naturlig valg, da jeg har status og poengopptjening der, men det er så dyrt med SAS. Er det da Star Alliance eller SkyTeam jeg skal booke hos?

    Billigste er nok en god mulighet ja. Fare for at jeg er borte akkurat i månedsskiftet september/oktober, og det er jo da nytt kvartal starter. Dette kan bli interessant. :rolleyes:
     
  13. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,245
    Likes mottatt:
    22,494
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå kontoret i Florøida. Full fart og stormande jubel. Eg driv og leitar etter kurs eg kan delta på. Kjekt å få komme seg vekk litt, og kjekt å få flydd inn litt poeng. Ein blir litt rar i dette gamet her. Heldigvis er det kjekt, men pokker so lenge det er til neste langtur.
     
    Rscott, Berlioz, Earl and 4 others like this.
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Hjemme med feber og halsbetennelse. Ikke helt etter planen dette.
     
    Rscott, Earl, EndreD and 1 other person like this.
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Stilte samme spørsmål for noen dager siden om en tur i Februar. Har landet på Skyteam / billigste billetter.

    Men september / oktober? den er vanskelig.

    Kanskje gå for en reise mest mulig direkte sånn at behovet for status er minst mulig? Eller bare kjøpe billigste reise og så er pengebruken uten eventuell status og opptjening minst mulig.
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,909
    Likes mottatt:
    57,590
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, i februar hadde jeg nok landet på SkyTeam.
    Men i sept/okt er jeg i tvil.
    Nå har jeg jo status i SkyTeam gjennom Kenya/Asante, så det kan jo være mulig å teste det. Men det er litt irriterende om det er noen poeng som blir borte i dragsuget. :)
     
  17. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,449
    Likes mottatt:
    29,531
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Gullstua på OSL, lang dag allerede men førts nå blir det frokost:

    IMG_5432.jpeg

    Turen går med LH via FRA til PRG.
     
    Rscott, Earl, Sunnfjordingen and 4 others like this.
  18. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    :D:DJeg har ikke delt ett i to heldigvis
     
    Sunnfjordingen, obay and holmen like this.
  19. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,165
    Likes mottatt:
    7,929
    Bonuspoeng:
    183
    «Morn» fra vest. Her blåser vi nesten bort, varmen fra helga er forduftet og man føler seg som en iskald koalabjørn som vil gå i hi i Gobiørkenen. Teamsmøter hele dagen, så får man forsøke å gjøre noe vettugt innimellom. Ellers forbanner man nok engang skattetaten som ikke klarer å velge riktig tabell, eller prosent som gjør at en ikke får restskatt…
     
  20. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    God dag fra Vigra.

    Sitter og venter på SK1321 som skal ta meg til Oslo. Der skal jeg møte @Stuttfeiten og så går ferden videre til Aruba, via London, Bogota og Panama. Etter ett par dager på Aruba går ferden videre til Curacao for noen dager, med en dagstur til Bonaire innimellom. Min første IC-tur siden før korona… Dette blir en god dag!
     
    Rscott, Earl, mathiasfe and 12 others like this.

Del denne siden